Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Flash CS3 Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce
Wydawnictwo: Helion Odkryj najgłębiej strzeżone tajemnice Flasha
- Jak tworzyć rozbudowane animacje?
- W jaki sposób kontrolować obiekty, wykorzystując ActionScript?
- Jak pobierać dane z zewnętrznych źródeł?
Flash CS3 Professional to kolejne wcielenie narzędzia, które zyskało uznanie dziesiątek tysięcy twórców witryn WWW. Jednak jego niesamowite możliwości w zakresie tworzenia grafiki i animacji to tylko wierzchołek góry lodowej. Swoją prawdziwą potęgę Flash ujawnia, gdy sięgniemy po rozwiązania oparte na wbudowanym, obiektowym języku programowania noszącym nazwę ActionScript 3.0. Za jego pomocą możemy kontrolować niemal każdy aspekt animacji i wszystkie obiekty wchodzące w jej skład, sterować wyświetlaniem i pobieraniem danych oraz odtwarzaniem dźwięku. Jesteśmy w stanie wykreować niesamowite efekty, jakich nigdy nie uzyskalibyśmy, wykorzystując inne techniki.W książce "Flash CS Professional PL. Techniki zaawansowane. Klatka po klatce" opisano techniki tworzenia animacji związane ze stosowaniem języka ActionScript. Czytając ją, poznasz podstawy tego języka, a także dowiesz się, w jaki sposób pisać skrypty i do jakich obiektów je dołączać. Nauczysz się kontrolować elementy graficzne, dźwiękowe, tekstowe i nawigacyjne umieszczone w prezentacji za pomocą poleceń ActionScriptu. Opanujesz sposoby łączenia witryn WWW tworzonych we Flashu z zewnętrznymi plikami, przeglądarką internetową i serwerem, na którym są publikowane. Znajdziesz tu także informacje o wykrywaniu błędów w skryptach i ich usuwaniu.- Animacje poklatkowe i automatyczne
- Animowane maski
- Rotoskopia
- Edycja kodu ActionScript w panelu Actions
- Tworzenie funkcji
- Obsługa zdarzeń w animacji
- Zarządzanie listwami czasowymi
- Tworzenie elementów nawigacyjnych
- Pobieranie plików multimedialnych z zewnętrznych źródeł
- Przetwarzanie elementów graficznych i dźwiękowych oraz danych tekstowych
- Operacje matematyczne we Flashu
- Optymalizacja filmów
Odkryj zapierające dech w piersiach możliwości synergii Flasha i języka ActionScript!
Spis treści: Wstęp (9)
Część I: Zaawansowane animacje (13)
Rozdział 1. Tworzenie złożonych projektów (15)
- Automatyczna animacja ruchu (16)
- Automatyczna animacja kształtu (28)
- Efekty specjalne (33)
- Animowane i złożone maski (38)
Rozdział 2. Praca z wideo (49)
- Osadzanie plików wideo we Flashu (50)
- Zewnętrzne pliki wideo; stopniowe pobieranie filmów w trakcie odtwarzania (59)
- Rotoskopia (65)
Część II: Interaktywność (67)
Rozdział 3. Posługiwanie się językiem ActionScript (69)
- Co kryje nazwa ActionScript 3.0? (70)
- Obiekty i klasy (71)
- Metody i właściwości (72)
- Używanie notacji kropkowej (73)
- Więcej na temat interpunkcji (75)
- Panel Operacje (76)
- Edycja kodu ActionScript (85)
- Używanie obiektów (88)
- Funkcje (97)
- Stosowanie komentarzy (101)
Rozdział 4. Więcej o przyciskach i obsłudze zdarzeń (103)
- Odbieranie zdarzeń (104)
- Obsługa myszy (106)
- Klasa SimpleButton (110)
- Niewidoczne przyciski (114)
- Animowane przyciski a klipy filmowe (116)
- Złożone przyciski (119)
- Możliwości śledzenia przycisków (123)
- Zmiana zachowania przycisku (126)
- Dynamiczne tworzenie przycisków (129)
- Obsługa klawiatury (131)
- Menu podręczne (134)
- Tworzenie powtarzających się akcji (140)
- Obiekt Timer (141)
- Podsumowanie zdarzeń (144)
Rozdział 5. Praca z wieloma listwami czasowymi (145)
- Nawigowanie listwami czasowymi klipów filmowych (146)
- Ścieżki adresowe (147)
- Bezwzględne i względne ścieżki adresowe (151)
- Używanie akcji with do adresowania klipów filmowych (153)
- Klipy filmowe jako kontenery (155)
- Etykiety ujęć (159)
Rozdział 6. Zarządzanie komunikacją zewnętrzną (163)
- Komunikowanie się przez przeglądarkę internetową (164)
- Ładowanie zewnętrznych filmów Flasha (180)
- Kontrolowanie załadowanych filmów Flasha (185)
- Ładowanie zewnętrznych obrazów (190)
- Komunikacja z zewnętrznym wideo (193)
- Stosowanie projektorów i akcji fscommand (200)
- Komunikowanie się z drukarką (203)
- Wykrywanie pobierania danych z sieci - wskaźniki postępu ładowania (212)
Część III: Sterowanie grafiką i dźwiękiem (221)
Rozdział 7. Sterowanie grafiką (223)
- Lista wyświetlania (224)
- Zmiana własności obiektu graficznego (225)
- Skalowanie i zniekształcanie obiektów (232)
- Zmiana koloru (236)
- Mieszanie kolorów (242)
- Użycie filtrów do tworzenia efektów specjalnych (245)
- Przeciąganie i upuszczanie obiektów (248)
- Wykrywanie kolizji obiektów (252)
- Dynamiczne tworzenie obiektów (255)
- Kontrolowanie kolejności nakładania obiektów (258)
- Dynamiczne tworzenie kształtów (261)
- Dynamiczne maski (278)
- Dostosowanie wyglądu wskaźnika myszy (284)
- Podstawy animacji za pomocą języka ActionScript (286)
- Obrazy bitmapowe (291)
- Tworzenie bitmap i dostęp do nich (292)
- Edycja bitmap (298)
- Używanie filtrów do modyfikacji bitmap (308)
- Animowanie bitmap (311)
Rozdział 8. Sterowanie dźwiękiem (315)
- Wprowadzanie dźwięków (316)
- Odtwarzanie dźwięków z biblioteki (317)
- Wczytywanie i odtwarzanie zewnętrznych dźwięków (319)
- Sterowanie odtwarzaniem dźwięków (321)
- Modyfikacja natężenia i balansu dźwięku (325)
- Wykrywanie zdarzeń dźwięku (330)
- Wykorzystanie znaczników informacyjnych plików MP3 (332)
- Wizualizacja dźwięku (335)
- Tworzenie dynamicznego sterowania dźwiękiem (338)
Część IV: Przetwarzanie informacji (343)
Rozdział 9. Sterowanie przepływem informacji (345)
- Zmienne i wyrażenia (346)
- Wczytywanie zewnętrznych zmiennych (350)
- Przechowywanie i współdzielenie informacji (359)
- Modyfikacja zmiennych (365)
- Dynamiczne generowanie nazw zmiennych za pomocą wyrażeń (367)
- Testowanie informacji za pomocą instrukcji warunkowych (369)
- Alternatywa dla instrukcji warunkowej (374)
- Rozgałęzione instrukcje warunkowe (376)
- Łączenie warunków z operatorami logicznymi (380)
- Pętle (382)
Rozdział 10. Tekst (387)
- Wejściowe pole tekstowe (388)
- Dynamiczne pole tekstowe (390)
- Opcje pól tekstowych (392)
- Wyświetlanie tekstu w formacie HTML (395)
- Właściwości klasy TextField (400)
- Dynamiczne generowanie pól tekstowych (410)
- Edycja tekstu w polach tekstowych (412)
- Formatowanie pól tekstowych z wykorzystaniem zewnętrznych arkuszy stylów (422)
- Wykrywanie aktywnego pola tekstowego (426)
- Uaktywnianie pól tekstowych i zaznaczanie tekstu w polach tekstowych (429)
- Analiza tekstu (431)
- Aranżacja tekstów (441)
Rozdział 11. Przetwarzanie informacji (445)
- Obliczenia przy użyciu klasy Math (446)
- Wyliczanie kątów (447)
- Tworzenie ukierunkowanego ruchu (456)
- Obliczanie odległości (460)
- Generowanie liczb losowych (462)
- Przechowywanie informacji w tablicach (463)
- Obsługa obiektów umieszczonych w tablicy (470)
- Data i czas (475)
Rozdział 12. Zarządzanie zawartością i usuwanie błędów (483)
- Współdzielenie symboli z biblioteki (484)
- Współdzielenie czcionek (491)
- Dołączanie zewnętrznego kodu ActionScript (494)
- Panel Eksplorator filmu (497)
- Śledzenie zmiennych w panelu Wyjście (501)
- Określanie typu zmiennej (503)
- Optymalizacja filmu (504)
- Unikanie typowych błędów (508)
Dodatek A: Klawisze i odpowiadające im kody (509)
Skorowidz (511)
|