Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce
Wydawnictwo: Helion Stwórz pełne życia prezentacje internetowe - Jak tworzyć obiekty graficzne i tekstowe?
- Jak budować animacje i elementy interaktywne?
- Jak optymalizować i publikować gotowe prezentacje?
Macromedia Flash CS3 to kolejne wcielenie rewelacyjnej aplikacji służącej do kreowania dynamicznych, animowanych witryn WWW oraz prezentacji multimedialnych. Flash to rozbudowane narzędzie łączące w sobie program graficzny i animacyjny, edytor cyfrowego wideo oraz środowisko programistyczne pozwalające na pisanie skryptów w obiektowym języku ActionScript. Możliwości Flasha ułatwiają ożywienie witryn WWW za pomocą dźwięku, interaktywnych przycisków, zapierających dech w piersiach animacji i atrakcyjnych interfejsów użytkownika. Budowane we Flashu arcydzieła mogą być odtwarzane nie tylko na monitorach komputerów, ale także na wyświetlaczach telefonów komórkowych i urządzeń PocketPC.
Książka "Flash CS3 Professional PL. Klatka po klatce" to przewodnik po najnowszej wersji Flasha. Czytając ją, nauczysz się korzystać z narzędzi rysunkowych i animacyjnych, dowiesz się, jak tworzyć obiekty i animować je, a także poznasz podstawowe sposoby budowania elementów interaktywnych za pomocą oferowanych przez Flash narzędzi pomocniczych. Znajdziesz tu także informacje o języku ActionScript, importowaniu do prezentacji elementów utworzonych przy użyciu innych aplikacji, dodawaniu cyfrowego dźwięku i wideo oraz testowaniu i optymalizowaniu animacji pod kątem odtwarzania przez sieć lub z dysku. Przeczytasz także o publikowaniu gotowej prezentacji. Każde zagadnienie przedstawione jest w postaci sekwencji czynności uzupełnionej ilustracjami obrazującymi każdy krok, co bardzo ułatwia zrozumienie i wykonanie określonego zadania.
- Interfejs użytkownika
- Korzystanie z narzędzi
- Tworzenie i edycja obiektów
- Rozmieszczanie obiektów na warstwach
- Stosowanie symboli
- Animacja poklatkowa i automatyczna
- Tworzenie elementów interaktywnych
- Importowanie elementów graficznych utworzonych w innych aplikacjach
- Dołączanie dźwięku do prezentacji
- Publikowanie gotowych filmów
Twórz i rób wrażenie - korzystając z niesamowitych możliwości Flasha!
Spis treści: Wstęp (11)
Rozdział 1. Środowisko projektowe programu Flash (19)
- Praca z dokumentami Flasha (20)
- Praca z szablonami dokumentów (25)
- Środowisko projektowe programu Flash (28)
- Właściwości dokumentu (32)
- Korzystanie z miarek, siatki i linii pomocniczych (38)
- Praca z funkcjami przyciągania (41)
- Oglądanie grafik w różnym powiększeniu (45)
- Panele (47)
- Panel Inspektor właściwości (58)
Rozdział 2. Tworzenie prostych grafik (61)
- Przybornik (62)
- Tworzenie jednolitych kolorów i gradientów (64)
- Praca z oknem Próbki (69)
- Tworzenie palet kolorów (70)
- Ustawianie atrybutów wypełnienia (72)
- Ustawianie atrybutów obrysu (74)
- Tworzenie kształtów geometrycznych (78)
- Odręczne rysowanie kształtów (84)
- Dodawanie obrysów i wypełnień (94)
Rozdział 3. Praca z tekstem (99)
- Korzystanie z narzędzia Tekst (100)
- Ustawianie atrybutów tekstu (102)
- Ustawianie atrybutów akapitu (109)
Rozdział 4. Modyfikowanie prostych grafik (113)
- Ustawianie preferencji zaznaczania (114)
- Zaznaczanie elementów graficznych (116)
- Korzystanie ze schowka (122)
- Zmiana rozmiaru elementów graficznych (124)
- Zmiana pozycji elementów graficznych (128)
- Odbijanie, obracanie i pochylanie (130)
- Zniekształcanie elementów graficznych (134)
- Modyfikowanie wypełnień i obrysów (137)
- Modyfikowanie kształtów - narzędzia odręcznego rysowania (144)
- Modyfikowanie kształtów - krzywe BĂŠziera (147)
- Modyfikowanie ścieżek obiektów pierwotnych (155)
- Konwertowanie kształtów (160)
Rozdział 5. Złożone grafiki na jednej warstwie (163)
- Praca z grupami (166)
- Edycja grup (169)
- Sterowanie kolejnością wyświetlania (171)
- Łączenie obiektów rysunkowych i pierwotnych (173)
Rozdział 6. Grafiki umieszczone na wielu warstwach (175)
- Operacje na warstwach dostępne na osi czasu (176)
- Tworzenie i usuwanie warstw oraz folderów (177)
- Kontrolowanie warstw i folderów (180)
- Ustawianie właściwości warstwy na osi czasu (182)
- Organizowanie warstw w folderach (184)
- Praca z grafikami na różnych warstwach (187)
- Wycinanie i wklejanie pomiędzy warstwami (189)
- Rozmieszczanie elementów graficznych na warstwach (192)
- Praca z warstwami linii pomocniczych i warstwami linii ruchu (193)
- Praca z warstwami maskującymi (195)
Rozdział 7. Praca z symbolami (199)
- Panel Biblioteka (200)
- Hierarchia biblioteki (204)
- Konwertowanie grafik na symbole (206)
- Tworzenie nowych symboli od podstaw (210)
- Zastosowanie instancji symbolu (213)
- Modyfikowanie instancji symbolu (214)
- Zastępowanie instancji symbolu (218)
- Edycja symboli głównych (220)
- Powielanie symboli głównych (221)
- Usuwanie symboli głównych (222)
- Konwersja instancji symboli na grafiki (223)
Rozdział 8. Animacja poklatkowa (225)
- Korzystanie z osi czasu (226)
- Tworzenie klatek kluczowych (230)
- Tworzenie zakresu klatek (234)
- Zaznaczanie klatek (236)
- Manipulowanie klatkami jednej warstwy (239)
- Usuwanie klatek (243)
- Tworzenie prostej animacji poklatkowej (246)
- Podgląd akcji (248)
- Wygładzanie animacji (250)
- Tryb przenikania ujęć (tryb łusek cebuli) (252)
- Edycja wielu klatek (254)
- Parametr Szybkość odtwarzania (256)
- Zróżnicowana szybkość animacji (257)
Rozdział 9. Automatyczna animacja ruchu z klatkami pośrednimi (259)
- Tworzenie animacji ruchu z klatkami pośrednimi (260)
- Dodawanie klatek kluczowych do animacji ruchu (264)
- Animowanie efektów kolorystycznych (265)
- Animowanie grafik zmieniających rozmiar (266)
- Obracanie grafik (268)
- Animacja ruchu grafiki po linii prostej (271)
- Animacja ruchu grafiki wzdłuż ścieżki (273)
- Orientacja grafiki na ścieżce ruchu (277)
- Zmiana szybkości animacji (279)
- Ponowne wykorzystanie animacji ruchu (285)
Rozdział 10. Automatyczna animacja kształtu z klatkami pośrednimi (291)
- Tworzenie animacji odbijającej się piłki z wykorzystaniem automatycznej animacji kształtu (292)
- Morfing nieskomplikowanych linii i wypełnień (295)
- Animacja kształtu wielu elementów (297)
- Przekształcenie prostego kształtu w kształt skomplikowany (299)
- Tworzenie kształtów poruszających się w trakcie transformacji (304)
Rozdział 11. Skomplikowane zadania animacyjne (307)
- Znaczenie scen (308)
- Manipulowanie klatkami umieszczonymi na różnych warstwach (311)
- Tworzenie wielu animacji ruchu (314)
- Animowanie skomplikowanych kształtów (319)
- Odwracanie klatek (321)
- Połączenie animacji automatycznej z techniką animacji poklatkowej (323)
- Zapisywanie animacji jako symboli graficznych (325)
- Wykorzystanie animowanych symboli graficznych (329)
- Zapisywanie animacji jako symboli klipów filmowych (332)
- Wykorzystanie symboli klipów filmowych (336)
- Wykorzystanie animowanych masek (339)
- Korzystanie z filtrów (345)
Rozdział 12. Tworzenie interaktywnych przycisków (353)
- Tworzenie prostego symbolu przycisku (355)
- Tworzenie symboli przycisków zmieniających kształt (359)
- Tworzenie w pełni animowanego symbolu przycisku (362)
- Korzystanie z komponentu przycisku (365)
- Modyfikacja komponentów przycisku (368)
- Tworzenie przycisków klipów filmowych (374)
Rozdział 13. Prosta interaktywność (379)
- Panel Operacje (380)
- Dostosowanie panelu Operacje (382)
- Organizacja operacji w klatkach (385)
- Dołączanie operacji do klatek (386)
- Dodawanie operacji do przycisków (390)
- Podgląd działania operacji (401)
- Modyfikowanie i rozbudowywanie skryptów dla przycisku (404)
- Wybieranie zdarzeń (408)
- Komponenty przycisku (412)
- Obsługa wielu zdarzeń za pomocą jednej funkcji obsługi zdarzenia (415)
- Klipy filmowe działające jak przyciski (417)
- Sterowanie osią czasu za pomocą przycisków (421)
- Łącza do stron internetowych (425)
- Zamiana animacji osi czasu na kod (429)
- Przyciski sterujące obiektami graficznymi (432)
Rozdział 14. Wykorzystanie grafiki spoza programu Flash (441)
- Importowanie bitmap (442)
- Importowanie plików z programu Photoshop (444)
- Importowanie plików z programu Adobe Illustrator (450)
- Importowanie plików z programu Fireworks (457)
- Importowanie z programu FreeHand (459)
Rozdział 15. Dołączanie dźwięku (461)
- Importowanie dźwięków (462)
- Dołączanie dźwięków do klatek (464)
- Dołączanie dźwięków do przycisków (468)
- Wykorzystanie dźwięków zdarzeń (470)
- Opcja Uruchom (474)
- Wykorzystanie dźwięków strumieniowych (475)
- Zatrzymywanie odtwarzania dźwięku (478)
- Powtarzanie dźwięków (480)
- Edycja dźwięków (482)
Rozdział 16. Importowanie filmów wideo (487)
- Importowanie wideo na potrzeby stopniowego pobierania lub strumieniowania (489)
- Importowanie osadzonego wideo (494)
- Ustawianie opcji kodowania (498)
- Praca z osadzonym wideo (506)
- Praca z komponentem FLVPlayback (508)
Rozdział 17. Publikowanie filmów w internecie (515)
- Przygotowanie filmu do optymalnego odtwarzania (516)
- Publikowanie (520)
- Ustawienia odtwarzacza Flash Player (524)
- Publikowanie kodu HTML dla plików Flash Playera (534)
- Kod HTML dla obrazów zastępczych (544)
- Korzystanie z detekcji wersji (548)
- Drukowanie w programie Flash (550)
Skorowidz (553)
|