FLAGA ŻÓŁTA
Jest to sygnał niebezpieczeństwa na torze i powinna być pokazywana kierowcom dwoma sposobami z następującymi znaczeniami:
− jedna wymachiwana flaga – zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku jazdy. Na poboczu lub części toru zaistniało niebezpieczeństwo.
− dwie wymachiwane flagi – zwolnij, nie wyprzedzaj, bądź gotów do zmiany kierunku jazdy lub zatrzymania się. Tor jest całkowicie lub częściowo zablokowany. Flagi żółte powinny być pokazywane tylko w PO znajdującym się bezpośrednio przed miejscem niebezpiecznym. W niektórych przypadkach Dyrektor Wyścigu może nakazać by były one pokazywane więcej niż w jednym PO znajdującym się w górę od miejsca danego incydentu. Zabrania się wyprzedzania pomiędzy pierwszą flagą żółtą, a flagą zieloną pokazywaną po incydencie.
Oznacza niebezpieczeństwo na torze – każdy kierowca powinien zwolnić i zachować szczególną ostrożność.* W przypadku, gdy członek obsługi toru macha dwoma flagami jednocześnie, kierowcy muszą być przygotowani do zatrzymania się. Wyprzedzanie pod żółtą flagą jest zabronione.
- może być pokazana również z tabliczką, na której jest napis "SC". Oznacza to, że na torze jest lub wyjeżdża samochód bezpieczeństwa. Nie można wtedy wyprzedzać. Najczęściej pokazywana jest, gdy jakiś wypadek zdarzył się na torze, poważniejszy niż wywieszenie samej żółtej flagi, ale nie taki poważny, aby wywiesić czerwoną flagę.
- rozmiar - około 50x80 cm
- wykończenie - obszyta dookoła podwójnym szwem
- tunel na drzewiec (kij)
- materiał - flagowy 100% poliester (nie podszewka)
- druk - drukowana metodą sitodruku
- wszystkie flagi drukowane są na jednej części materiału, zapobiega to szybkiemu pruciu jak to bywa przy flagach zszywanych z kilku części
- flaga dwustronna (z drugiej strony odbicie lustrzane)
- intensywne kolory
- barwy nie blakną, nie farbują
- flaga odporna na promieniowanie UV
- łatwa w czyszczeniu, szybko schnie
- flaga fabrycznie NOWA, zapakowana w woreczek