Firma, rynek i prawo
Autor/autorzy:
- Leszek Balcerowicz
- Ronald H. Coase
Wolters Kluwer
Oprawa: Twarda
Liczba stron: 228
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-4106-6
Publikacja jest zbiorem artykułów dotyczących podstaw teorii ekonomii, w szczególności zagadnień związanych z firmami, przemysłem i rynkami. W artykule Natura firmy (1937 r.), który stał się jednym z najbardziej istotnych w historii ekonomii, noblista wprowadził rewolucyjne wówczas pojęcie kosztów transakcyjnych. Koncepcję tę rozwinął w opracowaniu Problem kosztu społecznego (1960 r.), w którym podkreślał ogromne znaczenie systemu prawnego dla podstaw gospodarki rynkowej oraz przedstawił analizę warunków, w jakich strony sporu dotyczącego określonych uprawnień mogą dojść do porozumienia zapewniającego efektywną alokację zasobów.
Tylko nieliczni ekonomiści są tak często czytani i cytowani jak Ronald H. Coase. Jego rozprawy zawierają skrupulatną i metodyczną analizę realnych warunków wraz z ich możliwymi konsekwencjami. Firma, rynek i prawo zainteresuje ekonomistów, teoretyków prawa oraz przedstawicieli pozostałych nauk społecznych.
Ekspert biznesu
Jak wymyślić, stworzyć i prowadzić zyskowny biznes bez środków na start
Helion
Oprawa: Miękka
Format: 14.0x21.0cm
Liczba stron: 120
Rok wydania: 2015
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-0254-9
Sukcesu ucz się od ludzi, którzy go odnieśli!
Co jest miarą powodzenia firmy? Rozpoznawalność marki, innowacyjność produktu, liczba wywiadów, których jej właściciel udzielił mediom branżowym? A może po prostu pieniądze, jakie dzięki niej zarabia?
Nie łudźmy się. Biznesu nie zakłada się sobie, a muzom. Firmy istnieją po to, by przynosić dochód. A zarabiania, tak jak każdej innej umiejętności, najlepiej uczyć się od ekspertów. Otwórz zatem tę książkę i zacznij czytać o tym, jak do swoich biznesów podchodzą ludzie, którzy odnieśli sukces. Odkryj źródło ich powodzenia. Naucz się zarządzać własnym umysłem i wpływać na innych. Poznaj schematy i sposoby działania, które pozwolą Ci bezpiecznie i szybko zbudować dochodowy biznes. Opanuj najbardziej zaawansowane techniki marketingu.
Zanim zajrzysz do środka, przeczytaj wiadomość, którą ma dla Ciebie autor:
Jestem praktykiem tego, czego uczę, i wszystko, o czym przeczytasz, sam stosuję. Nie mam patentu na sukces, ale wielu uczestników moich szkoleń po zastosowaniu tych metod odniosło niesamowite sukcesy. Dlatego przeczytaj moją książkę bardzo, bardzo, bardzo uważnie. Rób notatki i przetestuj to, co w niej znajdziesz, na sobie. Zastosuj w biznesie to, co działa, a to, co w Twoim przypadku okaże się niewystarczające odrzuć. Ale najważniejsze jest testowanie rozwiązań. Znam wiele osób, które otrzymały najwartościowszą wiedzę i nic z nią nie zrobiły.
Jak założyć i prowadzić własną firmę
Praktyczny poradnik z przykładami
Autor/autorzy:
- Aneta Sokół
- Przemysław Mućko
CeDeWu
Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.5cm
Liczba stron: 200
Wydanie: 6
Rok wydania: 2015
ISBN:[zasłonięte]978-8356-735-9
Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku można odnaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
- Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty?
- Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji?
- Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy?
- Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą?
- Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę?
- Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę?
- Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować?
- Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą?
- Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym?
- Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy?
- Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em?
- Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Biznesplan
Pytania i odpowiedzi
Difin
Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.0cm
Liczba stron: 234
Wydanie: 1
ISBN:[zasłonięte]978-8341-933-6
W prezentowanej publikacji autor przedstawia od strony praktycznej proces tworzenia biznesplanu dla dowolnej organizacji gospodarczej. Nowatorską formułą książki jest jej układ składający się z pytań i odpowiedzi. Są to pytania, które najczęściej zadają sobie osoby po raz pierwszy przystępujące do samodzielnego tworzenia biznesplanu. Autor udziela na nie merytorycznych i wyczerpujących odpowiedzi, które w znacznym stopniu ułatwiają przygotowanie własnego dokumentu. Układ książki jest jasny, czytelny i wynika z proponowanej struktury biznesplanu. Autor zaprezentował również najważniejsze źródła finansowania działalności przedsiębiorstw ze wskazaniem na zalety i wady każdego z nich.