Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Firma i jej ochrona, Joanna Jowita Sitko [nowa]

19-01-2012, 15:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 63.30 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 1998859600
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 14-01-2012 01:11:24
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Firma i jej ochrona

Joanna Jowita Sitko

Dane:
  • ISBN:[zasłonięte]978-8301-677-1
  • liczba stron: 314
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • seria: Monografie
  • wymiary: 150 x 210 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Prezentowana monografia stanowi kompleksowe opracowanie zagadnień związanych z instytucją firmy, która w 2003 r. doczekała się po prawie 70 latach nowej regulacji prawnej. Zgodnie z nią firma nie może być już postrzegana jako oznaczenie przedsiębiorstwa, gdyż stanowi jedynie oznaczenie przedsiębiorcy. Autorka analizuje m.in. reguły tworzenia firmy, rozporządzania nią w obrocie, podstawy prawne jej ochrony, skutki wprowadzenia dualizmu oznaczeń przedsiębiorcy i przedsiębiorstwa. Celem książki jest również wyjaśnienie wielu spornych w doktrynie kwestii, dotyczących przede wszystkim charakteru prawa do firmy, momentu powstania i wygaśnięcia tego prawa, roli organu rejestrowego w procesie przestrzegania przepisów o firmie, interpretacji zasad prawa firmowego. Nowe polskie rozwiązania prawne dotyczące firmy zostały porównane z regulacjami obowiązującymi już od lat we Francji, w Niemczech oraz w Anglii.

    Wykaz skrótów
    1. Akty prawne
    2. Czasopisma
    3. Organy orzekające
    4. Inne skróty
    Wstęp
    Rozdział I
    Pojęcie i znaczenie gospodarcze firmy
    1. Ewolucja pojęcia firmy oraz jej ochrony w prawie polskim
    2. Funkcja i znaczenie gospodarcze firmy
    2.1. Funkcja indywidualizująca firmy
    2.2. Funkcja informacyjna firmy
    2.3. Funkcja gwarancyjna (jakościowa) firmy
    2.4. Funkcja reklamowa firmy
    3. Firma a oznaczenia odróżniające wykorzystywane w działalności gospodarczej
    3.1. Nazwy przedsiębiorstw
    3.2. Znaki towarowe
    3.3. Oznaczenia geograficzne
    3.4. Tytuły prasowe
    3.5. Szyldy
    3.6. Adresy internetowe
    Rozdział II
    Prawne ujęcie firmy oraz jej ochrony w prawie wybranych krajów europejskich
    1. Firma w prawie francuskim
    1.1. Pojęcie firmy i podmioty uprawnione do jej używania
    1.2. Zasady tworzenia firmy
    1.3. Powstanie i wygaśnięcie prawa do firmy
    1.4. Zasady korzystania z firmy
    1.5. Ochrona firmy
    2. Firma w prawie angielskim
    2.1. Pojęcie firmy i podmioty uprawnione do jej używania
    2.2. Zasady tworzenia firmy
    2.3. Powstanie i wygaśnięcie prawa do firmy
    2.4. Zasady korzystania z firmy
    2.5. Ochrona firmy
    3. Firma w prawie niemieckim
    3.1. Pojęcie firmy i podmioty uprawnione do jej używania
    3.2. Zasady tworzenia firmy
    3.3. Powstanie i wygaśnięcie prawa do firmy
    3.4. Zasady korzystania z firmy
    3.5. Ochrona firmy
    Rozdział III
    Firma jako dobro chronione w świetle przepisów kodeksu cywilnego
    1. Firma a dobra osobiste służące identyfikacji podmiotów prawa
    2. Rodzaje firm i reguły ich tworzenia
    3. Zasady prawa firmowego
    3.1. Wprowadzenie
    3.2. Zasada prawdziwości firmy
    3.3. Zasada wyłączności firmy
    3.4. Zasada ciągłości firmy
    3.5. Zasada jedności firmy
    3.6. Zasada jawności firmy
    Rozdział IV
    Prawo do firmy i jego ochrona w świetle przepisów kodeksu cywilnego
    1. Zakres podmiotowy prawa do firmy
    2. Powstanie i wygaśnięcie prawa do firmy
    3. Treść prawa do firmy
    4. Charakter prawa do firmy
    5. Ochrona prawa do firmy
    5.1. Ochrona prawa do firmy przed jego zagrożeniem lub naruszeniem
    5.2. Prawne środki ochrony prawa do firmy
    Rozdział V
    Podstawy prawne ochrony firmy w innych aktach prawnych
    1. Ochrona firmy w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    1.1. Dopuszczalność ochrony firmy na podstawie przepisów szczegółowych ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    1.2. Znaczenie klauzuli generalnej dla ochrony firmy
    1.3. Cywilnoprawne środki ochrony firmy na podstawie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    2. Ochrona firmy w świetle przepisów ustawy - Prawo własności przemysłowej
    2.1. Reguły rozstrzygania kolizji pomiędzy prawem do firmy a prawem ochronnym na znak towarowy
    2.2. Reguły rozstrzygania kolizji pomiędzy prawem do firmy a prawem z rejestracji na oznaczenie geograficzne
    2.3. Administracyjne i sądowe środki ochrony firmy w świetle ustawy - Prawo własności przemysłowej
    3. Rola organu rejestrowego w zakresie ochrony firmy oraz przestrzegania przepisów o firmie
    4. Ochrona firmy przedsiębiorcy zagranicznego w Polsce
    Podsumowanie
    Bibliografia

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.