Podstawowym zadaniem filtra jest dostarczanie do silnika czystego powietrza, w przeciwnym razie może dojść do poważnego zniszczenia elementów mechanicznych silnika, w szczególności głowicy. Zdarza się spotkać kierowców, a nawet zawodników, którzy nie montują w swoich samochodach filtrów powietrza w obawie o stratę mocy! Są w błędzie, badania na hamowniach oraz na torach wyścigowych przeprowadzone przez przodujące team'y Formuły 1 takie jak Williams, Honda, Benetton, Cosworth i Jaguar jasno dowodzą, że zastosowanie filtrów stożkowych nie powoduje straty mocy lub momentu obrotowego w porównaniu do układów dolotowych pozbawionych jakiegokolwiek filtra powietrza.
Większa wydajność jednostki napędowej
Filtr stożkowy umożliwia dostarczenie silnikowi większej ilości chłodnego powietrza. Mieszanka paliwowa jest dzięki temu spalana efektywniej - wzrasta moment obrotowy, czyli przyspieszenie pojazdu.
Oszczędność
Filtr jest wielokrotnego użytku. W normalnych warunkach drogowych (drogi miejskie, szosa) co 15.000km przebiegu filtr wystarczy oczyścić za pomocą detergentów i olejków, aby znów był w gotowy do wydajnej jazdy. Czyszczenie można wykonywać ponad 10 razy. W efekcie przez ponad 150.000km przebiegu możesz korzystać z jednego filtra stożkowego zamiast wielokrotnie płacić za zwykły wkład.
Sportowy charakter
Filtr stożkowy sprawdza się szczególnie w zastosowaniach sportowych, gdzie bardzo ważne jest uzyskanie wysokiego momentu obrotowego.
Podsumowując, zalety filtrów stożkowych to:
zwiększona moc silnika
lepsza filtracja w porównaniu ze zwykłym filtrem
rasowy basowy dźwięk jednostki napędowej
wyłapuje więcej brudu
wielosezonowe użycie - wystarczy tylko wyczyścić filtr przy pomocy specjalnych płynów
Wymiary:
Wysokość: 16,5cm
Średnica u góry: 11,5cm
Średnica na dole: 15cm
Średnica otworu montażowego: 77mm - regulowana opaską