Najwyższej jakości filtr połówkowy szary firmy SELCO. Będzie
kompatybilny z każdym obiektywem o średnicy 72mm.
Pasuje między innymi do
obiektywów:
Canon:
EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM
EF 20mm f/2.8 USM
EF 35mm f/1.4L USM
EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS
EF 50mm f/1.2L USM
EF 85mm f/1.2L II USM
TS-E 45mm f/2.8
EF 135mm f/2L USM
EF 180mm f/3.5L Macro USM
EF 200mm f/2.8L II USM
Sigma:
17-70 F2.8-4 DC MACRO OS HSM C
18-200 F3.5-6.3 DC OS
18-250 F3.5-6.3 DC OS HSM
150 F2.8 APO EX DG OS HSM MACRO
Tamron:
AF 17-50mm F/2.8 XR Di II VC LD Aspherical
AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC LD Aspherical
AF 180mm F/3.5 SP Di LD Asferyczny [IF] Makro
1:1
Nikon:
1 NIKKOR VR 10–100 mm f/4,5–5,6 PD-ZOOM
180 mm f/2,8D ED-IF AF NIKKOR
AF-S DX NIKKOR
18-200 mm f/3,5-5,6 G ED VR II
AF-S NIKKOR 24-85
mm f/3,5-4,5G ED VR
18-200 mm f/3,5-5,6G IF-ED AF-S VR DX NIKKOR
24-85 mm f/2,8-4D IF AF NIKKOR |
Sony:
SAL-135F28
SAL-85F14Z
SAL-1650
SAL-50F14Z
SAL-20F28
SAL-24F20Z
SAL-1118
Olympus:
ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm 1:2.8-4.0 SWD
ZUIKO DIGITAL 11-22mm 1:2.8-3.5
ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm 1:4.0-5.6
Panasonic:
Panasonic 14-50mm f/2.8-3.5 Vario-Elmarit
Aspherical MEGA O.I.S.
Panasonic 14-150mm f/3.5-5.6 Vario-Elmar MEGA
O.I.S. |
Zastosowanie:
Filtr połówkowy szary to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego
fotografa. Zaciemnia pewną partię obrazu, pozwalając wyrównać różnice
naświetlenia danej części sceny - zwykle jest to przydatne przy fotografii
krajobrazowej, w której, bez takiego filtru, nie naświetli się poprawnie nieba i
tego co na ziemi równocześnie.
bez filtra |
z filtrem |
|
|
Sposób działania:
Filtry ND są filtrami neutralnymi kolorystycznie, nie zmieniają
barw. Posiadają różną "moc" - możemy spotkać filtry ND2, ND4, ND8, etc.
Oferowany na aukcji filtr to filtr ND4 - oznacza to, że w najciemniejszej części
redukuje ilość światła 2,5-krotnie (czyli inaczej o -1 i 1/3EV).
Spójrzmy na przykład:
Ekspozycję dobraną
dla ciemnych partii ("ziemia" - dół zdjęcia) |
Ekspozycję dobraną
dla jasnych partii (niebo - góra zdjęcia) |
|
|
Na pierwszym mamy co prawda dobrze oświetlone pola i góry, lecz kosztem
prześwietlonego, bladego nieba. Na drugim zaś niebo wygląda ładnie, ale reszta
zdjęcia jest wyraźnie niedoświetlona. Jeśli więc spojrzymy na obie fotografie
jako na całość, szybko dojdziemy do wniosku, że w zasadzie ani jedna, ani druga
nie jest poprawnie naświetlona.
I właśnie w takich sytuacjach niezastąpiony jest filtr połówkowy szary. Po jego
założeniu na obiektyw w miejscu ziemi znajdzie się przezroczysta szybka, nie
zmieniająca ilości rejestrowanego światła, zaś na górze szare, gradacyjne
zabarwienie. Upraszczając - właśnie przez to "ściemnienie" części kadru, przy
dobraniu ekspozycji odpowiedniej dla "ziemi" automatycznie uzyskamy poprawną
ekspozycję dla "nieba".
Mówiąc najprościej - filtr połówkowy szary umożliwia uzyskanie takiego
efektu, jaki dało by połączenie dwóch różnych ekspozycji tego samego kadru
- jednej dla jasnych partii, drugiej dla ciemnych.
|
1. Widok
początkowy
2. Założenie filtra połówkowego
szarego
3. Efekt końcowy - poprawnie
naświetlona fotografia |
Obsługa:
Filtr zbudowany jest podobnie do filtru polaryzacyjnego - posiada dwa
pierścienie: jeden służy do przykręcenia filtru do obiektywu, a drugi
do ustawiania zakresu działania filtru (na którą część kadru ma oddziaływać).
Budowa:
Filtry SELCO to filtry typu soft, z miękkim przejściem. Oznacza to, że gradacja
zaczyna się łagodnie, od najjaśniejszego koloru, stopniowo przechodząc w ciemny.
Dzięki temu unikamy wyraźnego odcięcia w miejscu zabarwienia filtru.
Specyfikacja:
-
kontrola jakości przy produkcji
- gwarancja doskonałej jakości
-
podwójnie gwintowany pierścień,
wykonany ze specjalnego stopu aluminium - odporny na wyrabianie
się i ścieranie: nawet po intensywnym i długotrwałym użytkowaniu
gwinty będą tak samo doskonale spasowane jak na początku.
-
wykonanie z szkła optycznego
- jest to jedyne tworzywo nadające sie do produkcji dobrej
jakości filtrów - zapewnia najwyższą przejrzystość, doskonały
kontrast i odwzorowanie kolorów - czyli najwyższą jakość zdjęć.
-
utwardzane szkło - odporne
na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne
-
wielowarstwowa jonowa powłoka
przeciwodblaskowa - redukuje refleksy, odblaski, flary,
bliki
-
łatwość czyszczenia - szkło
jest antystatyczne, nie trzyma się go kurz. Wszelkie inne
zabrudzenia łatwo wyczyścić ściereczką
-
niezmiennie niska cena - nie
daj się nabrać na rzekomą wyższą jakość, którą sugerują wyższą
ceną konkurencyjne firmy - jesteśmy bezpośrednim importerem i
możemy zaoferować wysokiej klasy produkt w najniższej cenie! U
nas płacisz za towar, a nie za pośredników!
-
ochronne pudełko w zestawie
|