Najwyższej jakości filtr połówkowy szary firmy MASSA. Będzie
kompatybilny z każdym obiektywem o średnicy 67mm.
Zastosowanie:
Filtr połówkowy szary to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego
fotografa. Zaciemnia pewną partię obrazu, pozwalając wyrównać różnice
naświetlenia danej części sceny - zwykle jest to przydatne przy fotografii
krajobrazowej, w której, bez takiego filtru, nie naświetli się poprawnie nieba i
tego co na ziemi równocześnie.
bez filtra |
z filtrem |
|
|
Sposób działania:
Filtry ND są filtrami neutralnymi kolorystycznie, nie zmieniają
barw. Posiadają różną "moc" - możemy spotkać filtry ND2, ND4, ND8, etc.
Oferowany na aukcji filtr to filtr ND4 - oznacza to, że w najciemniejszej części
redukuje ilość światła 2,5-krotnie (czyli inaczej o -1 i 1/3EV).
Spójrzmy na przykład:
Ekspozycję dobraną
dla ciemnych partii ("ziemia" - dół zdjęcia) |
Ekspozycję dobraną
dla jasnych partii (niebo - góra zdjęcia) |
|
|
Na pierwszym mamy co prawda dobrze oświetlone pola i góry, lecz kosztem
prześwietlonego, bladego nieba. Na drugim zaś niebo wygląda ładnie, ale reszta
zdjęcia jest wyraźnie niedoświetlona. Jeśli więc spojrzymy na obie fotografie
jako na całość, szybko dojdziemy do wniosku, że w zasadzie ani jedna, ani druga
nie jest poprawnie naświetlona.
I właśnie w takich sytuacjach niezastąpiony jest filtr połówkowy szary. Po jego
założeniu na obiektyw w miejscu ziemi znajdzie się przezroczysta szybka, nie
zmieniająca ilości rejestrowanego światła, zaś na górze szare, gradacyjne
zabarwienie. Upraszczając - właśnie przez to "ściemnienie" części kadru, przy
dobraniu ekspozycji odpowiedniej dla "ziemi" automatycznie uzyskamy poprawną
ekspozycję dla "nieba".
Mówiąc najprościej - filtr połówkowy szary umożliwia uzyskanie takiego
efektu, jaki dało by połączenie dwóch różnych ekspozycji tego samego kadru
- jednej dla jasnych partii, drugiej dla ciemnych.
|
1. Widok
początkowy
2. Założenie filtra połówkowego
szarego
3. Efekt końcowy - poprawnie
naświetlona fotografia |
Obsługa:
Filtr zbudowany jest podobnie do filtru polaryzacyjnego - posiada dwa
pierścienie: jeden służy do przykręcenia filtru do obiektywu, a drugi
do ustawiania zakresu działania filtru (na którą część kadru ma oddziaływać).
Budowa:
Filtry MASSA to filtry typu soft, z miękkim przejściem. Oznacza to, że gradacja
zaczyna się łagodnie, od najjaśniejszego koloru, stopniowo przechodząc w ciemny.
Dzięki temu unikamy wyraźnego odcięcia w miejscu zabarwienia filtru.
Specyfikacja:
-
kontrola jakości przy produkcji
- gwarancja doskonałej jakości
-
podwójnie gwintowany pierścień,
wykonany ze specjalnego stopu aluminium - odporny na wyrabianie
się i ścieranie: nawet po intensywnym i długotrwałym użytkowaniu
gwinty będą tak samo doskonale spasowane jak na początku.
-
wykonanie z szkła optycznego
- jest to jedyne tworzywo nadające sie do produkcji dobrej
jakości filtrów - zapewnia najwyższą przejrzystość, doskonały
kontrast i odwzorowanie kolorów - czyli najwyższą jakość zdjęć.
-
utwardzane szkło - odporne
na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne
-
wielowarstwowa jonowa powłoka
przeciwodblaskowa - redukuje refleksy, odblaski, flary,
bliki
-
łatwość czyszczenia - szkło
jest antystatyczne, nie trzyma się go kurz. Wszelkie inne
zabrudzenia łatwo wyczyścić ściereczką
-
niezmiennie niska cena - nie
daj się nabrać na rzekomą wyższą jakość, którą sugerują wyższą
ceną konkurencyjne firmy - jesteśmy bezpośrednim importerem i
możemy zaoferować wysokiej klasy produkt w najniższej cenie! U
nas płacisz za towar, a nie za pośredników!
-
ochronne pudełko w zestawie
|
|
Filtr dedykowany jest do obiektywów:
NIKKOR
AF-S 18-70mm
f/3,5-4,5G ED-IF DX
AF-S 70-300mm
f/4,5-5,6G VR
Af-S 18-135mm
f/3,5-5,6 ED IF DX
AF-S 16-85mm
f/3,5-5,6G ED VR DX
AF-s 18-105mm
f/3,5-5,6G ED VR DX
AF-S NIKKOR 35mm
f/4,5G
CANON
EF-S 18-135mm f/3,5-5,6 IS
EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM
EF 70-300mm f/4-5,6L IS USM
EF 70-200mm f/4L USM
EF 70-200mm f/4L USM IS
EF 100mm f/2,8L Macro IS USM
SIGMA
18-50mm f/2,8-4,5 DC OS HSM
18-125mm f/3,8-5,6 DC OS HSM
50-150 f/2,8 AOI EX DC HSM II |
TAMRON
AF 17-50mm f/2,8 XR DI II LD SP Asph IF
AF 28-300mm f/3,5-6,3 XR DI VC LD Asph IF Macro
AF 28-75mm f/2,8 XR DI LD SP Asph IF Macro
SAMYANG
500mm f/8 Preset IF MC
500mm f/8 ED IF MC
500mm f/8 Preset ED IF MC
SONY
E 18-200mm f/3,5-6,3 OSS
28-75mm f/2,8 SAM
PENTAX
DA 50-135mm f/2,8 ED IF SDM
DA 60-250mm SDM
DA 16-45mm f/4E
DA 17-70mm f/4 AL IF SDM |
|