Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjański

24-01-2012, 5:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.80 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2003091824
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 15-01-2012 23:42:26
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjańskiego. Źródła klasyczne okresu przedhanowskiego
Anna Iwona Wójcik

Filozoficzne podstawy sztuki kręgu konfucjańskiego. Źródła klasyczne okresu przedhanowskiego
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3000-4
  • liczba stron: 260
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Seria: EX ORIENTE
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Opis

    Komunistyczne Chiny na przełomie wieków XX i XXI stają się jednym z głównych ośrodków, w których kształtuje się współcześnie ład ekonomiczno-społeczny w skali globalnej. Możemy obserwować, jak w odpowiedzi na wyzwania, jakie niesie ze sobą wolnorynkowa strategia gospodarcza państw demokracji zachodniej, tworzy się w tej części świata nowoczesne państwo. Państwo, które jest nowoczesne na swój własny sposób, ponieważ buduje swą pozycję w oparciu o inny niż zachodni obraz świata i inną skalę wartości.
    Bez znajomości podstaw tego sposobu bycia w świecie trudno nam będzie poprawnie odczytywać intencje i kierunek, w jaki obecnie zmierzają chińskie elity polityczne. Stąd - paradoksalnie - książka traktująca o początkach sztuki konfucjańskiej może okazać się interesującą lekturą nie tylko dla wąskiego grona jej amatorów. Bowiem prezentuje się w niej sztukę - jej techniki, style i idee - na tle filozoficznego obrazu świata powszechnie zakładanego przez przedstawicieli cywilizacji chińskiej. Uważny czytelnik w trakcie lektury, sam może zdobyć umiejętność spoglądania na sposób "chiński" na świat wokół niego. Wtedy lekturze książki o filozoficznych podstawach sztuki odległej starożytności towarzyszyć będzie możliwość większego zrozumienia tego, co dzieje się we współczesnym świecie.

    Anna Iwona Wójcik, jest adiunktem w Zakładzie Filozofii Kultury Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownikiem Zespołu Badawczego Filozofii Wschodu.
    W swych zainteresowaniach badawczych konsekwentnie zwraca się w kierunku filozofii chińskiej, koncentrując się w sposób szczególny na konfucjanizmie. Jest autorką książek: Konfucjusz (1995); Wolność i władza. Filozoficzne idee cywilizacji liberalnej i konfucjańskiej w próbie międzykulturowego porównania (2002) oraz tłumaczenia Laozi Księga dao i de z komentarzami Wang Bi (2006). Wraz z Leszkiem Sosnowskim jest współredaktorką i współautorką Ogrodów - zwierciadeł kultury: tom I Wschód (2004), tom II Zachód (2008).

    Spis treści:
    Wstęp 7
    Rozdział 1. Kosmos, czyli o tym, co jest najbardziej oczywiste 19
    1.1. Diagramy 25
    1.2. Księgi źródłowe 26
    1.3. Mądrość - jej źródła i natura 29
    1.4. Pochodzenie świata 31
    1.5. Pochodzenie istnień jednostkowych 34
    1.6. Świat i to, co jest poza światem 35
    1.7. Różnorodność świata 36
    1.8. Przeciwieństwa i sprzeczności 39
    1.9. Rzeczy i relacje 40
    1.10. Prawda i cała prawda 43
    1.11. Zmiana i niezmienność 44
    1.12. Problem tożsamości 46
    Rozdział 2. Mikrokosmos, czyli o tym, jak być sobą w wiecznie zmieniającym się świecie 51
    2.1. Konfucjusz i kontynuatorzy: Mencjusz oraz Xunzi 53
    2.2. Laozi i Zhuangzi 69
    Rozdział 3. Użyteczna elegancja rodu Zhou 83
    3.1. "Jest jak kamień szlachetny, cięty i szlifowany, cyzelowany i wygładzony..." 87
    3.2. "A rozrywkę jeno w sześciu sztukach (yi) znajduj!" 95
    3.2.1. Sztuka ceremonii 99
    3.2.1.1. Sztuka ceremonii religijnych 108
    3.2.2. Muzyka 121
    3.2.2.1. Xunzi "O muzyce" 125
    3.2.3. Kaligrafi a 128
    3.2.4. Księgi klasyczne 147
    3.2.4.1. Sztuka cytatu 158
    3.2.5. Jedność sześciu sztuk 162
    3.3. "....od kogoż mógłby on takiej szlachetności się nauczyć?" 166
    3.4. "A dwór twój niech będzie Akademią..." 175
    3.5. "Kierując się ku dao..." 180
    Rozdział 4. Wieczna elegancja bezużytecznych form 187
    4.1. "Jak nieociosany kloc, tak byli prości..." 188
    4.2. "Żeby błądzić [...] w bezczynności lub beztrosko odpoczywać..." 195
    4.2.1. Droga ceremonii i muzyki 196
    4.2.2. Droga pędzla 207
    4.2.3. Droga powożenia zaprzęgiem konnym i łucznictwa 209
    4.2.4. Droga ksiąg 212
    4.3. "Wielki nauczyciel" 222
    4.4. "Na dworze duchowym... w pustej komnacie serca..." 228
    4.5. "Wracając do dao..." 230
    Rozdział 5. Co dalej - w stronę metafizyki i koncepcji estetycznych 235
    Bibliografia 255
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa