|
|
Księgarnia
PIM, Tychy, ul. Jana Pawła II 24
tel. 501 [zasłonięte] 370
Księgarnia
stacjonarna: 519 [zasłonięte] 288
504 029
187 [zasłonięte]@tlen.pl |
|
|
|
Książki wysyłamy listem poleconym lub paczką w ciągu 1-3
dni roboczych po otrzymaniu wpłaty na konto.
Na prośbę kupującego wystawiamy fakturę
VAT.
W tytule
przelewu proszę podać Nick z Allegro lub numer aukcji.
Odbiór osobisty:
Księgarnia PIM,
Tychy
ul. Jana Pawła II 24
pon-pt 10-19; sob
10-16.
tel. 519 [zasłonięte] 288
Przy odbiorze osobistym
proszę o kontakt z księgarnią w godzinach pracy księgarni.
|
|
|
|
Wpłata na konto
Pobranie
|
|
|
|
Bez względu na ilość zakupionych książek koszt przesyłki
doliczamy tylko raz i wynosi on maksymalnie 10 zł. |
| |
Filozofia wychowania moralnego Szołtysek Adolf E.
Wydawnictwo: IMPULS wydanie 2009 r. ISBN:
[zasłonięte]978-8387-201-9 Format: 16.4x24.0cm Ilość stron:
380 Oprawa: Twarda Wydanie: 1
Opis książki Filozofia wychowania moralnego: Niniejsza
rozprawa FILOZOFIA WYCHOWANIA MORALNEGO tworzy tryptyk z dwiema
wcześniejszymi monografiami: FILOZOFIA WYCHOWANIA [1998], FILOZOFIA
PEDAGOGIKI [2003]. Monografia prezentuje wyniki wieloletnich badań:
pierwsza publikacja pn. Kontrowersje wokół Arystotelesowskich
kategorii paidagogike i politikon dzoon ukazała się w periodyku
„Studia Filozoficzne” Nr 7/1986. W tejże rozprawce przedstawiona
została koncepcja trójjedni człowieka, która stanowi podstawę
niniejszej monografii. Serdecznie dziękuję mojej Żonie za
cierpliwe przedyskutowanie głównych tez oraz duchowe wsparcie w
chwilach zwątpienia w możliwość napisania niniejszej monografii. Z
nią, jako doświadczonym psychologiem w pracy z dziećmi oraz z ich
rodzicami, ale i w pracy z nauczycielami, mogłem konsultować
wszystkie istotnetezy dotyczące wychowania dziecka w rodzinie oraz
wychowania ucznia w szkole. Dziękuję za dyskusję nad tezami
książki dr Katarzynie Niebrój oraz dr. Bogdanowi Ogrodnikowi,
adiunktom (kierowanego przeze mnie do chwili odejścia na emeryturę w
2007 roku) Zakładu Filozofii Systematycznej Instytutu Filozofii
Uniwersytetu Śląskiego. Serdecznie dziękuję dr. Markowi
Olejniczakowi oraz doktorantowi Mateuszowi Adamek za cenne uwagi
krytyczne. Godzi się też przywołać nazwisko dr. Herberta Kopca, z
którym od ponad dwudziestu lat prowadziłem spory na temat rozumienia
pedagogiki w okresie PRL. Wdzięczny jestem studentom i
magistrantom Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w
Mysłowicach za umożliwienie mi postawienia wybranych tez na
zajęciach i podjęcie merytorycznej dyskusji oraz Władzom Uczelni za
utworzenie warunków sprzyjających napisanie tej
monografii. Dziękuję za owocną, ponad dziesięcioletnią,
współpracę z Regionalnym Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli ‘WOM’ w
Katowicach. Wyrażam słowa szacunku i uznania dla nauczycieli i
dyrektorów, psychologów i pedagogów, metodyków i wizytatorów
województwa śląskiego, z którymi spotykałem się na kursach i
konferencjach, organizowanych przezmgr M. Kłyk, konsultanta ds.
wychowania RODN ‘WOM’ w Katowicach. Powstanie tej książki w dużej
mierze było inspirowane zajęciami na kursach przygotowujących
nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych pn. Wychowanie do
życia w rodzinie. Dzięki tym zajęciom problematyka była zgłębiana,
porządkowana i dyskutowana z Konsultantem ds. wychowania i
nauczycielami, uczestnikami kursów. Z tego względu w zakresie teorii
rodziny, teorii człowieka, aksjologii, moralności, teorii
wychowania, niniejsza monografia może pełnić rolę podręcznika do
zajęć z wychowania do życia w rodzinie. Książka jest napisana z
myślą o tej młodzieży studiującej, która jest zainteresowana teorią
człowieka, teorią wartości, teorią norm oraz teorią wychowania. Mam
na uwadze młodego człowieka, który jest zainteresowany warunkami
możliwości fundowania sfery duchowej, w tym moralności personalnej,
rozumności personalnej i wolitywności personalnej. Monografia
powinna być przydatna dla nauczycieli i rodziców. Chciałbym, aby z
tezami książki zapoznał się każdy, komu leży na sercu dobro dziecka
i rodziny oraz dobro ucznia i szkoły.
|
|