Filozofia reklamy Historia, psychologia, techniki
autor: Magdalena Napierała wydawca: Petrus rok wydania: 2012 ilość stron: 207 Isbn:[zasłonięte]978-8320-025-4 format: 145x200 mm oprawa: miękka cena katalogowa: 29,90 zł nasza cena: 25,40 zł
|
|
Filozofia Reklamy pozwala spojrzeć na współczesną reklamę lekko krytycznie, można powiedzieć uczy myślenia reklamowego. Przedstawia nie tylko teoretyczne schematy, ale również pokazuje praktyczne wykorzystanie i zastosowanie środków przekazu, mechanizmów działania i narzędzi do promocji produktów. Dla nowicjuszy będzie to idealny podręcznik otwierający drzwi do reklamowej rzeczywistości, natomiast osoby zajmujące się już reklamą i marketingiem odnajdą w nim intrygujące rozważania na temat wpływu reklamy na człowieka i współczesną rzeczywistość..
Reklama otacza dzisiejszego człowieka na każdym kroku i z każdej strony. Z tego powodu celem niniejszej książki jest pokazanie, w jaki sposób reklama oddziałuje na człowieka. Ukazanie jak wpływa na jednostkę poprzez wszystkie zmysły, jak wykorzystuje mechanizmy retoryczno-perswazyjno-psychologiczne sprawiając, że człowiek stara się coraz więcej mieć niż być. Nie jest celem tej publikacji przedstawienie reklamy w negatywnym świetle, czy jej krytyka. Reklama jest, bowiem tylko propozycją, jest jak biblijny wąż, który tylko zachęca, a to od nas- odbiorców zależy czy wybierzemy tą drogę. Stanowi naturalny wytwór dzisiejszego społeczeństwa masowego i przynależy do obecnych czasów, w których konsumpcja odzwierciedla/jest cel dążeń człowieka. Warta jest więc zanalizowania, po to chociażby by zrozumieć jej wpływ na dzisiejszą kulturę i współczesną istotę ludzką.
Spis treści:
Wprowadzenie 1. Historia i definicja reklamy 1.1. Historia reklamy 1.2. Definicja reklamy 2. Komunikacja reklamy 2.1. Percepcja reklamy 2.2 Media reklamy 3. Komunikacja werbalna - retoryka reklamy 3.1. Faza wstępna 3.2. Nawiązanie dialogu 3.3. Faza właściwa — argumentacja 3.4. Faza nakłaniania 3.5. Faza rekapitulacji 4. Komunikacja niewerbalna reklamy 4.l. Linia 4.2. Barwa 4.3. Światłocień 4.4. Kompozycja 4.5. Ruch 4.6. Dźwięk 4.7. Środki oparte na stosunkach wielkości 4.8. Kadr 5. Interakcja warstwy werbalnej i wizualnej 6. Podsumowanie Przypisy
|