Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

filmoznawstwo HISTORIA MYŚLI FILMOWEJ nowa interpr

26-09-2014, 22:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 4614700311
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 26-09-2014 21:34:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy          8,30 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij
     

     
    Przewiń do spisu treści

    Od  redakcji
    Niniejszy tom — „Próby nowej interpretacji historii myśli filmowejM jest rezultatem ogólnopolskiej sesji filmoznawczej, która — zorganizowana przez Zakład Filmoznawstwa Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Śląskiego — odbyła się w Ustroniu w dniach 29 XI — 1 XII 1976 roku. Założeniem sesji była kontynuacja programu badawczego sformułowanego na uprzednim spotkaniu filmoznawców w Sosnowcu w kwietniu 1975 roku. Program ów postulował planowe i systematyczne przebadanie i przewartościowanie dotychczasowego dorobku filmoznawstwa celem wydobycia i upowszechniania tradycji do dziś żywej i aktualnej. Wstępną realizację tego zadania zainicjował tom wydany w 1977 roku — ,,Współczesne problemy metodologii filmu11 pod redakcją Alicji Helman i Anny Mal-czewskiej. Jego autorzy — przedstawiciele kilku różnych ośrodków badań filmoznawczych — zaproponowali metodologiczne i teoretyczne ramy dla szeroko pojętej próby samookreślenia się filmoznawstwa jako dyscypliny uniwersyteckiej.
    Sesja w Ustroniu poświęcona była problemom historii myśli filmowej. Jej uczestnicy — referaty przygotowali pracownicy Uniwersytetów Łódzkiego, Warszawskiego, Jagiellońskiego, Śląskiego oraz Instytutu Sztuki PAN — zdecydowali się na przedstawienie swoich propozycji w trzech podstawowych pionach.
    Pierwsza grupa referatów (Bolesława LeWickiego, Danuty Palczewskiej, Alicji Helman) poświęcona była zagadnieniom metodologii badania dziejów myśli filmowej, propozycjom periodyzacji i wyboru tradycji, do której badacz współczesny winien się odwoływać.
    W grupie drugiej zaprezentowani zostali teoretycy nie znani bądź całkowicie przemilczani czy nie zinterpretowani przez dotychczasowych historyków myśli filmowej. Jak się okazało, ,,nie znane kartyM przynoszą odkrycia o fundamentalnym znaczeniu (referaty Zbigniewa Czeczota-Ga-wraka, Wojciecha Wierzewskiego).
    Autorzy pozostałych referatów (Anna Rejduch-Pilch, Anna Malczew-ska, Jolanta Mach, Andrzej Kołodyński, Wojciech Chyła, Łukasz Ples-nar, Eugeniusz Wilk) zajęli się probierniami i teoriami, które — częściej 
     
                proby now interpr mysli film 00

    proby now interpr mysli film 01

    proby now interpr mysli film 02

    proby now interpr mysli film 03

    proby now interpr mysli film 04

       
     
          Oprawa:  
    miękka
         Format: 
    17x24
                    cm               
              Ilość stron: 
    203
       str. 
        Nakład: 
    1500+55
    egz.
     Stan: 

    -bdb poszarzenie okładki
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    PRÓBY NOWEJ INTERPRETACJI
    HISTORII MYŚLI FILMOWEJ
    pod redakcją
    Alicji Helman i Wiesława Godzica
    UŚ Katowice   1978 


         Spis treści: 

    Spis rzeczy
    Od   redakcji       .................................                 ó
    Bolesław W.   Lewicki:  Etapy  naukowej  refleksji  filmoznawczej    ....                  7
    Alicja   Helman:    Kategorie  świadomości  filmowej  i  jej   znaczenie   dla badania dziejów  refleksji nad  filmem..................        23
    Danuta   Palczewska:  Charakter  dawnej  i współczesnej  myśli filmowej        41
    Zbigniew   Czeczot-Gawrak:  Nie  znane  początki  teorii filmu  w  USA
    (Vachel  Lindsay  i  Hugo  Miinsterberg).................        61
    Wojciech Wierzewski:  Niedocenione  ogniwo: czeska myśl filmowa     .   .        79
    Wojciech   C h y ł a:  Beli Baldzsa estetyka deformacji    ,..........        95
    Anna Malczewska:   Metodologiczne konteksty prac filmowych Siegfrieda
    Kracauera...............................      117
    Anna   Rejduch-Pilchowa:   Między   abstrakcją  a   nadrealizmem.   Interpretacja związków   między   refleksją   plastyczną   i   filmową   Stefanii   Za-
    horskiej        ................................       131
    Andrzej   Kołodyński:   Praktyka i utopia Johna Griersona.......      147
    Łukasz   Plesnar: Fenomenologiczne koncepcje warstwowej budowy dzieła
    filmowego     ...............................       165
    Jolanta  Mach:   Dzisiejsze poglądy filmowe Rudolfa Arnheima......       183
    Eugeniusz   Wilk:   Badanie tekstu filmowego...............      197
    Indeks  nazwisk...............................      206 

     


         Ilustracje:

     


     



    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk13x03x



    [DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]