Fight
Night Champion to
piąta odsłona popularnego cyklu bokserskiego, zapoczątkowanego
jeszcze na PlayStation 2 i pierwszym Xboksie. Za jej
wyprodukowanie odpowiedzialne jest kanadyjskie studio EA z
siedzibą w Vancouver, mające w dorobku także czwartą edycję
serii.
Najistotniejszym elementem Fight
Night Champion jest
zupełnie nowy, stworzony od podstaw tryb rozgrywki dla
pojedynczego gracza, o nazwie Champion Mode. Jego punktem
przewodnim są emocje, wynikające z dramatyzmu, tragizmu i
ekscytacji, za pomocą których odpowiednia atmosfera budowana
jest nie tylko w ringu, ale również poza nim. Szeroko zakrojony
wątek fabularny przybliża postać początkującego boksera wagi
średniej – Andre Bishopa urodzonego w Filadelfii.
Stworzona na potrzeby gry
historia przybliża zarówno dobre, jak i złe strony zmagań
bokserów. Brudne akcje, wyczerpujące treningi, trudne negocjacje
i konieczność toczenia nieustannej walki z mediami to tylko
niektóre elementy ujęte w grze. Autorem scenariusza jest Will
Rokos, hollywoodzki autor mający na koncie skrypt do
wielokrotnie nagradzanego filmu Monster’s
Ball (Czekając
na wyrok) z Halle Berry i Billym Bobem Thorntonem w rolach
głównych, a także historię opowiedzianą w grze akcji Dante’s
Inferno.
Champion Mode towarzyszą inne,
standardowe dla serii tryby rozgrywki. Najważniejszym z nim jest
powracający Legacy Mode, czyli standardowa kariera, w trakcie
której wcielamy się w jednego z 54 autentycznych bokserów z
różnych kategorii wagowych lub też postać wykreowaną w edytorze.
Wśród tych pierwszych nie znalazł się niestety żaden polski
zawodnik, w tym Tomasz Adamek (obecny w poprzedniej odsłonie
serii). W grze znalazły się jednak największe gwiazdy tego
sportu (Muhammad Ali, Lennox Lewis, Roy Jones Jr, Mike Tyson,
czy bracia Kliczko), a także debiutanci w Fight
Night (m.in. Eric
"Butterbean" Esch, Chad Dawson, Cristobal Arreola). Wszyscy
bokserzy zostali przygotowani z dbałością o detale – zarówno pod
kątem budowy ciała, jak i statystyk oraz charakterystycznych
stylów walki, warunkujących sposób rozgrywania pojedynków.
Dodatkowo w produkcji
zastosowanie znalazł system Full Spectrum Punch Control, nie
tylko ułatwiający wyprowadzanie zabójczych kombinacji ciosów,
ale również wpływający pozytywnie na realizm starć. Produkcja,
wzorem poprzednich odsłon, posiada również świetny system
fizyki, realistycznie odwzorowujący uderzenia, bloki, uniki,
poruszanie się w ringu, nokauty czy nawet wejścia w klincz. Na
przebieg samej walki mają wpływ także takie czynniki, jak
adrenalina oraz zmęczenie. Jeśli więc na przykład nasz bokser
znajdzie się blisko rywala i nie będzie mógł wykorzystać pełnego
zasięgu ramion, jego ciosy staną się znacznie słabsze.
Fight Night Champion jest
jednocześnie najbardziej przyjazną odsłoną serii z punktu
widzenia początkującego gracza. W trybie rozgrywki wieloosobowej
nie jest już jednak tak łatwo – szczególnie, że autorzy
rozbudowali go o kilka nowych, interesujących opcji zabawy.