FIFA 11 to kolejna odsłona popularnej gry piłkarskiej tworzonej od lat 90. XX wieku przez kanadyjskie studio EA Sports. W tej edycji autorzy starali się wyeliminować niedociągnięcia poprzedniczki (m.in. wykonywane jak po sznurku podania i zbyt łatwe loby), a także położyć szczególny nacisk na kwestię rozwoju piłkarzy.
W związku z powyższym powołano do życia system Personality Plus, mający odzwierciedlić cechy zawodników w ich zachowaniu na boisku. Dotyczy to w szczególności problemu przekładania się atrybutów piłkarzy na ich zdolności do oddawania celnych strzałów czy wykonywania precyzyjnych podań. W tej edycji FIF-y twórcy jeszcze bardziej podkreślili różnicę w jakości zagrań, jakie wykonują futbolowi gwiazdorzy (mający ponad 90 punktów w statystykach) i najmniej utalentowani kopacze (30 punktów i mniej). Wiele uwagi poświęcono też bramkarzom, którzy bardziej realistycznie oceniają trajektorię lotu piłki i przy strzałach z rzutu wolnego dają się zmylić rykoszetem.
Piłkarze w FIF-ie 11 obdarzeni są też punktami „working rate”, które plasują ich meczową pracowitość na poziomie low, medium albo high. Taki podział sprawia, że niektórzy z zawodników są bardziej agresywni w odbiorze i częściej wracają po utraconą piłkę, inni zaś czekają pasywnie na rozwój akcji.
Ciała sportowców składają się ze 130 osobno animowanych elementów. Poprawie uległ wygląd bioder, kolan, łokci i szyi poszczególnych graczy, natomiast baza podstawowych sylwetek (używanych do stworzenia większości zawodników) została poszerzona z trzech do dziewięciu wariantów. Niektórzy gracze, jak Abidal, Walcott czy Peter Crouch, doczekali się ponadto osobnych, poświęconych tylko im modeli.
Dopracowano także stroje sportowców – gra pozwala wybierać spośród trzech stopni długości getrów, a podczas gry w zimowej pogodzie, poza odpowiednio dobranymi koszulkami i spodenkami, piłkarze noszą także dodatkową parę lycrów. Poprawiono ponadto szczegółowość twarzy zawodników i dodano nowe „cieszynki” (animacje ukazujące celebrowanie bramek) – łącznie jest ich ponad 100. W warstwie audio z kolei po raz pierwszy dostarczono odbiorcom możliwość importowania do gry własnych utworów, a także podpinania muzyki pod wyjście drużyny na murawę czy radość po strzeleniu gola.
Podobnie jak 2010 FIFA World Cup South Africa, FIFA 11 przyjazna jest początkującym użytkownikom. Gra umożliwia prowadzenie spotkań przy użyciu zaledwie dwóch przycisków – strzału i podania.