Sprzedam Fiata Marea Weekend (czyli kombi) z silnikiem diesla 1.9 8v JTD 105 KM. Jest to pierwszy na świecie silnik systemu common rail montowany w samochodach osobowych, który po modyfikacjach jest montowany po dziś dzień w Fiatach (i innych markach tego koncernu), Oplach i innych. Oficjalnie samochód przejechał już 300 tysięcy km, aczkolwiek "na zegarach" widnieje 468 tysięcy km, które uznaję (wraz z mechanikami) za bardziej realne dla tego egzemplarza. Na szczęście z nowoczesnych "ulepszaczy" jest tylko dwumasa, żadnych filtrów DPF/FAP.
Samochód nie sprawia problemów, chociaż ma różnorodne dolegliwości - niektóre z racji wieku, inne typowe dla tego modelu lub pokrewnych mu Fiata Bravo (1 generacji), Fiata Brava oraz Fiata Multipla (1 generacji). Jeśli ktoś potrzebuje do jeżdżenia na małe dystanse lub jako wół roboczy - moim zdaniem idealny - natomiast nie polecam jako auto rodzinne. Jest pakowny (gabarytowo bagażnik jest pojemniejszy - sprawdzone doświadczalnie - niż w Oplu Insignia kombi, a identyczny jak ma Opel Vectra C kombi; ponadto ma genialny rozkładany próg, ułatwiający załadunek), mało pali (w lipcu 2014 przejechał wyładowany po brzegi prawie 1100 km na jednym baku 65 l ropy), ale jest to samochód wiekowy, któremu daleko już do współczesnych standardów bezpieczeństwa (ma 2 czołowe i 2 boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz ABS - który jak prawie w każdym Fiacie Bravo/Brava/Marea/Multipla czasem zgłasza awarię i się wyłącza, żadnych więcej elektronicznych kagańców czy ułatwiaczy życia) oraz komfortu kierowcy i pasażerów (dość wygodne fotele - kierowcy ma mechaniczną regulację wysokości i elektryczną regulację odcinka lędźwiowego, elektryczne przednie szyby, lusterka są regulowane ręcznie i nie są podgrzewane, klimatyzacja jest kontrolowana mechanicznie i "daje radę" osuszać szyby, ale totalnego chłodzenia już się nie uświadczy, radio z RDS i odtwarzaczem kaset).
Przez ostatnie półtora roku samochód dostał całkowicie nowe sprzęgło (oryginalne Valeo montowane w tym modelu w fabryce; listopad 2013) oraz nowy akumulator (grudzień 2014). Poza tym tylko ropa i dodatek do niej w okresie jesienno-zimowym (nie żałować dodatku, pilnować akumulatora i będzie pięknie odpalać od pierwszego razu). Blachy są w porządku (pełen ocynk), w kilku miejscach lakier przytarty (tylny zderzak i krawędzie drzwi).
Więcej informacji udzielę telefonicznie.