Model Fiata G. 55 jest nowy, kompletny, pudełko było otwierane, antenka nad kabiną lekko zgięta. Naklejki w 2 wersjach.
W1942roku zaprojektowano i zbudowano samolot myśliwskiFIAT G.55 Centauro. Samolot ten odbył pierwszy lot w dniu30 kwietnia1942roku. W późniejszym okresie opracowano w koncernie FIAT samolot myśliwski oznaczony jakoFiat G.56, który różnił się od swojego poprzednika tylko zastosowaniem innego silnika oraz mocniejszym uzbrojeniem i został oblatany w marcu1944roku. Kiedy w na początku1943roku, wzrosła intensywność lotów bombowców alianckich nad terytorium Włoch, okazało się, że lotnictwo włoskie nie ma odpowiedniego myśliwca do ich zwalczanie na dużych wysokościach. OsiągiMacchi MC.202spadały drastycznie na wysokościach powyżej 8000 metrów, a ponadto jego uzbrojenie złożone z 4 km 12,7 mm była za słabe. Spośród zaprojektowanych w tym czasie kilku maszyn, Fiat G.55 miał najlepsze osiągi na dużych wysokościach. Samolot zaprojektował Giuseppe Gabrielli. Prototyp został oblatany 30 kwietnia 1942 roku. Wyprodukowano 130 sztuk tej maszyny. W większości stacjonowały one na północy Włoch w celu obrony istniejących tam zakładów przemysłowych. Z powodu zniszczeń w zakładach Fiat, spowodowanych bombardowaniami, produkcja samolotu została wstrzymana. W związku z tym w jednostkach bojowych, zaczęto te maszyny zastępowaćBf 109, co spotkało się z niechęcią pilotów którzy uważali te maszyny za znacznie gorsze.
Po zakończeniu wojny w zakładach Fiata rozpoczęto produkcję wersji G.55A, którego prototyp oblatano5 września1946roku. Był to samolot myśliwski i zaawansowany samolot szkolny. Siły włoskie zakupiły 19 sztuk tej maszyny, ponadto 30 maszyn sprzedano doArgentynyi 19 doEgiptu. Ponadto powstała dwumiejscowa wersja treningowa G.55B, siły włoskie kupiły 10 sztuk a Argentyna 15.
Rozwinięciem tej konstrukcji był Fiat G.56. Był to płatowiec G.55 napędzany silnikiemDaimler-BenzDB 603. Zbudowano 2 prototypy i ich testy odbyły się na wiosnę 1944 roku. Były uzbrojone w 3 działka 20 mm i osiągnęły prędkość maksymalną 685 km/h.
Do końcaII wojny światowejwyprodukowano około 105 egzemplarzy tych samolotów.
Po zakończeniu wojny w latach 1949 – 1954 produkowano wersje samolotuFIAT G.55Aoraz FIATG.55Bjako szkolnych samolotów przeznaczonych na eksport.