Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Fiat G. 55

04-03-2012, 4:14
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 28 zł     
Użytkownik nataluska_1
numer aukcji: 2112863819
Miejscowość Ostrołęka
Wyświetleń: 22   
Koniec: 11-03-2012 13:20:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Model Fiata G. 55 jest nowy, kompletny, pudełko było otwierane, antenka nad kabiną lekko zgięta. Naklejki w 2 wersjach.

W 1942 roku zaprojektowano i zbudowano samolot myśliwski FIAT G.55 Centauro. Samolot ten odbył pierwszy lot w dniu 30 kwietnia 1942roku. W późniejszym okresie opracowano w koncernie FIAT samolot myśliwski oznaczony jako Fiat G.56, który różnił się od swojego poprzednika tylko zastosowaniem innego silnika oraz mocniejszym uzbrojeniem i został oblatany w marcu 1944 roku. Kiedy w na początku1943 roku, wzrosła intensywność lotów bombowców alianckich nad terytorium Włoch, okazało się, że lotnictwo włoskie nie ma odpowiedniego myśliwca do ich zwalczanie na dużych wysokościach. Osiągi Macchi MC.202 spadały drastycznie na wysokościach powyżej 8000 metrów, a ponadto jego uzbrojenie złożone z 4 km 12,7 mm była za słabe. Spośród zaprojektowanych w tym czasie kilku maszyn, Fiat G.55 miał najlepsze osiągi na dużych wysokościach. Samolot zaprojektował Giuseppe Gabrielli. Prototyp został oblatany 30 kwietnia 1942 roku. Wyprodukowano 130 sztuk tej maszyny. W większości stacjonowały one na północy Włoch w celu obrony istniejących tam zakładów przemysłowych. Z powodu zniszczeń w zakładach Fiat, spowodowanych bombardowaniami, produkcja samolotu została wstrzymana. W związku z tym w jednostkach bojowych, zaczęto te maszyny zastępować Bf 109, co spotkało się z niechęcią pilotów którzy uważali te maszyny za znacznie gorsze.

Po zakończeniu wojny w zakładach Fiata rozpoczęto produkcję wersji G.55A, którego prototyp oblatano 5 września 1946 roku. Był to samolot myśliwski i zaawansowany samolot szkolny. Siły włoskie zakupiły 19 sztuk tej maszyny, ponadto 30 maszyn sprzedano doArgentyny i 19 do Egiptu. Ponadto powstała dwumiejscowa wersja treningowa G.55B, siły włoskie kupiły 10 sztuk a Argentyna 15.

Rozwinięciem tej konstrukcji był Fiat G.56. Był to płatowiec G.55 napędzany silnikiem Daimler-Benz DB 603. Zbudowano 2 prototypy i ich testy odbyły się na wiosnę 1944 roku. Były uzbrojone w 3 działka 20 mm i osiągnęły prędkość maksymalną 685 km/h.

Do końca II wojny światowej wyprodukowano około 105 egzemplarzy tych samolotów.

Po zakończeniu wojny w latach 1949 – 1954 produkowano wersje samolotu FIAT G.55A oraz FIAT G.55B jako szkolnych samolotów przeznaczonych na eksport.