Witam Państwa
Z powodu powiększania się rodziny po długich negocjacjach z żoną zmuszony zostałem niestety do sprzedaży części swojej ukochanej kolekcji samochodów. Wybór padł na podobno niepraktyczne auto jakim jest klasyczne Ferrari F360 Modena Spider.
Jest to ostatnie prawdziwe Ferrari, czyli model bez zbędnej elektroniki i bezdusznego pokrętła „manetino”.
Auto bardzo proste konstrukcyjnie i dające ogromną przyjemność z jazdy.
Jest to dość rzadko spotykana wersja ze sportowymi kewlarowymi fotelami Recaro.
Samochód wyposażony jest w manualną 6 biegową skrzynię oraz dedykowane do tego modelu 20 calowe felgi aluminiowe kultowej firmy Lexani. Mamy tutaj również oczywiście automatyczną klimatyzację, reflektory ksenonowe, elektrycznie otwierany dach, el.szyby, lusterka, radio CD, itp.
Nieskomplikowana konstrukcja ogranicza koszty utrzymania i serwisowania które w przypadku nowszych modeli są naprawdę astronomiczne.
Moja Modena serwisowana była w firmie Trax Racing Warszawa (warsztat zajmujący się również Ferrari startującymi w wyścigach i zawodach sportowych)
Serwis ten ma bardzo duże doświadczenie i wiedzę o tych wozach przy jednocześnie rozsądnych cenach (koszt corocznego przeglądu samochodu z materiałami to około 2200pln.)
W 2012r przy przebiegu 45tys.km w samochodzie wymieniony został rozrząd.
Aktualnie auto ma przejechane 58tys.km i jest świeżo po przeglądzie – przygotowane do sezonu.
Bardzo istotny w tym egzemplarzu jest fakt posiadanie manualnej skrzyni biegów
(skrzynia automatyczna typu F1 wymaga co 15tys.km rutynowych czynności przeglądowych takich jak wymiana sprzęgiełek co wiąże się z wydawaniem każdorazowo około 45tys.pln.. W przypadku awarii które wcale nie są rzadkością koszty są oczywiście dużo wyższe)
Tutaj mamy zwykłe sprzęgło które w przypadku potrzeby wymiany można zamówić (dorobić) w firmach zajmujących się motor sportem za około 2-3 tys.pln.
Ja prywatnie jestem co prawda zwolennikem automatycznych skrzyń biegów, ale Modena jest chyba jedynym samochodem w którym manual naprawdę pasuje i daje frajdę (zwłaszcza charakterystyczne dla Ferrari „kliknięcie” przy zmianie przełożeń). W korkach auto nie szarpie tak jak wersja ze skrzynią F1 a sprzęgło działa bardzo płynnie i lekko. Poruszamy się w zasadzie na 1 i 2 biegu bez dotykania gazu samymi wolnymi obrotami.
Moje Ferrari zostało przywiezione do Polski w 2009r z Francji z przebiegiem 40tys.km. jako auto bezwypadkowe. Do samochodu posiadam aktualny wydruk geometrii nadwozia.
Auto utrzymane jest w stanie „kolekcjonerskim” praktycznie bez śladów użytkowania.
Samochód nie jeździł nigdy zimą, czyli po śniegu a biorąc pod uwagę stan utrzymania podwozia podejrzewam że również nie poruszał się podczas opadów deszczu (ja przynajmniej nie ośmieliłbym się mu tego zrobić)
Tego typu Ferrari jest doskonałą lokatą kapitału a w perspektywie 10-15 lat również bardzo dobrą inwestycją. (należy jedynie należycie dbać o auto, nie dopuścić do pogorszenia się jego stanu technicznego, nie jeździć więcej niż 1[zasłonięte] 500-20km rocznie - czyli poprostu wyprowadzać je w słoneczne weekendy na spacery a w tygodniu sycić wzrok jego widokiem, no i czekać z utęsknieniem na kolejny weekend) . Zaręczam że żadna inna inwestycja nie daje tyle radości – zdecydowanie polecam.
Jeśli chodzi o mniej znaczące ale dla niektórych też ważne detale, czyli tzw.dane techniczne to auto ma wolnossący silnik V8 3,6l o mocy 400KM przy 8500obr.
„Setkę” osiąga w 4,5s i może jechać 296km/h.
Spala w mieście przy spokojnej jeździe 15l
W trasie przy relaksacyjnych 120-140km/h z otwartym dachem około 10-11l.
Możliwa zamiana – pozostawienie w rozliczeniu tańszego chętnie ciekawego i nietuzinkowego auta najlepiej też Cabrio.
Samochód zarejestrowany jest na osobę fizyczną i sprzedawany na podstawie umowy kupna-sprzedaży. Podana cena 235tys.pln. jest jeszcze do niewielkiej negocjacji ( w rozsądnym zakresie)
Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.
Sławomir Cichowski
Tel.501 [zasłonięte] 386