Andrzej Zalewski FENOMENOLOGIA JAKO REFLEKSOGRAFIA
Wydawnictwo AUREUS, Kraków 2007 ss. 278 / format A5 / miękka oprawa stan książki: NOWA
Spis treści:
Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA. ŚWIAT I SENS
Potwierdzenie poza wypełnianiem się intencji
Wypełnienie jako niezróżnicowanie sensu. Wtórne kierowanie się intencji
Konstytutywne zapominanie
Analogia: „kartezjańska” i” heglowska” droga redukcji w tym obszarze badań
Usilność. Motoryka świadomości jako świadomości
Potwierdzenie a usilność
Potwierdzenie „w usilności” i „w prawdzie”
„Nie dość”-potwierdzenie
Asymetria w wykazywaniu się „tak” i „nie” w potwierdzeniach. „Modyfikacja neutralnościowa” na nowo
Świadomość nakierowana na „koncepcje”. Możliwe obiektywizacje
Niezbędność fenomenologii w tych rozważaniach
Konstytutywna niewiedza
Przechowywanie – zapominanie
Myśl – tekst
Operacyjność „małych percepcji”
Sens świata i świat sensu
Dwuznaczność wyrażenia „wycofanie sensu”
Artykulacja „tej jednej myśli” jako logiczna niemożliwość
Pewna myślowa pułapka: egzystencjalizm
Eidetyzacja jako estetyzacja
Nieuchronność aporii
Rola tekstu
Próba nowego ujęcia zagadnienia redukcji
Rozcieńczony destylat
Rozszerzenie – uległość
Dodatkowe wyjaśnienia
Tekst „łatwy” jako podłoże i jako temat
Zawężenie od przytomności ku świadomości
Synchronia i diachronia w świadomości sensu
Pierwsze wskazanie na system „drobnych różnic”
Multiplikacja
Podział
Jedność
Tymczasowość podziałów
Zsuwanie; zbrylenie
Zsunięcie i zbrylenie jako metazasady
Odchylenie
Wskaźniki formalne: dygresyjność
Wskaźniki formalne: atrybutywność
Wskaźniki formalne: różnoimienność
Między śródtytułem a kropką
Przeniesienie na dziedzinę potwierdzeń
Światowe znaczenie przerwy
Woal wyrazu
CZĘŚĆ DRUGA. SENS: METODOLOGIA PASYWNEJ GENEZY
Przypomnienie istniejących trudności
Próbne określenia „sensu”
Wtórna sensybilizacja
Aprioryczna podstawa tranzytywności
Ciało – maszyna samoprzekroczeń
Cielesne źródła dialektyki
Samoprzekraczanie – przekraczanie – niepokój ciała
Kwestia jakości przedmiotowych
Opracowywanie w błądzeniu
Możliwe konsekwencje dla filozofii egzystencjalnej
Refutacja dwóch koncepcji przedmiotu
Możliwe rozspojenie struktury „pozostający‑w‑tyle”
„Zezowanie”
Stosunek gotowości ciała i treści przedmiotowej
Przedmiot ciała przedmiotem intencjonalnym?
Dwoistość koncepcji przedmiotu i możliwość podwójnej obiektywizacji
Pierwsze pojęcie przywiedzenia
Znaczenie opisanej różnicy dla konstytucji filozofii
Korekta: „mogę” jako przemagająco‑przemożne „mogę”
„Mogę” jako podkład rzeczywistości
Łożyskowanie, wysycanie
Gładzenie
Formalne transformacje łożyskowania: łożyskowanie jako najogólniejszy akt przywodzący
„Przestrzeliwanie”
Korekta: potrzeba uwzględnienia obiektów eidetycznych codziennego życia
Eidetyzacja „w ciągu”
Obiektywizacja nośnika
Niewystarczalność dotychczasowych analiz
Stałość przekroczeń
Eidetyzacja „off‑line”
Możliwe pole ideologii
Produktywność zatrzymań
Paradoks koncentracji
Rola nośnika w eidetyzacji „off‑line”
„Mniej więcej”; intencjonalność policentryczna
Odnoszenie się fenomenologii sensu do siebie samej
Dwa typy makro‑dyskursu
Nawiasowa nota estetyczna
Klasyfikacja typów dyskursu ze względu na typy obiektów
CZĘŚĆ TRZECIA. KWESTIA UPRAWNIEŃ ŚWIADOMOŚCI SENSU
Uprawnienie wewnętrzne: „niechanie”
Transcendencja
Różnica poziomów motorem „prawdy”
„Życie w prawdzie” i „prawda” jako idea
Intencjonalność „więcej” i intencjonalność „bardziej”
Podwójna intencjonalność doksyczna
Dlaczego fenomenologia
„Refleksografia”
|