Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FEDEROWICZ - UMIEJĘTNOŚCI POLSKICH GIMNAZJALISTÓW

05-05-2015, 5:25
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 5298733846
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 05-05-2015 05:33:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"UMIEJĘTNOŚCI POLSKICH GIMNAZJALISTÓW. POMIAR, WYNIKI , ZADANIA TESTOWE z KOMENTARZAMI" , M.FEDEROWICZ ; IFiS PAN 2008; stan : bdb; przesyłka polecona : 9,80 zł.



SPIS TREŚCI :


Wstęp Michał Federowicz.................................................................................... 9


Część I. Pomiar i wyniki

Matematyka Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sulowska.................................... 15

Koncepcja matematyki w badaniu PISA.......................................................... 15
Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne? ................................ 16
Jak przygotowywano zadania matematyczne? .............................................. 18
Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów .......... 20
Matematyka - mocne i słabe strony polskich uczniów .................................. 30

Rozwiązywanie problemów Barbara Ostrowska.............................................. 37

Charakterystyka dziedziny ............................................................................ 37
Jak PISA mierzy umiej ętność rozwiązywania problemów? ............................ 37
Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA.............. 40
Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny ............................ 43
Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia ............ 45
Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań.
Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie .................................. 47

Rozumowanie w naukach przyrodniczych Barbara Ostrowska ...................... 51

Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? .......................... 51
Poziomy umiejętności uczniów...................................................................... 53
Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA............54
Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć ...................... 57
Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 .......................................................... 58

Czytanie i rozumowanie w naukach humanistycznych Michał Federowicz .... 59

Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności ...... 61
Trzy typy szkół - polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku .......................... 67
Charakter zmiany - czytanie 2003 ................................................................ 69
O czym może świadczyć poprawa wyników? ................................................ 73

Wpływ statusu społeczno-ekonomicznego na wyniki w testach PISA 2000 i 2003 Jacek Haman............. 78

Status rodziny a poziom osiągnięć ................................................................ 80
Status rodziny a wybór szkoły ...................................................................... 81
Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu...................................................... 84
Czy można mówić o ograniczeniu nierówności?............................................ 84

Część II. Zadania testowe z komentarzami

Charakterystyka zadań testowych Roman Dolata, Michał Federowicz.............. 89
Czytanie Grażyna Czetwertyńska, Agata Grabowska.......................................... 93
Matematyka Jacek Lech, Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska..................135
Nauki przyrodnicze Ewa Bartnik, Barbara Ostrowska......................................189
Rozwiązywanie problemów Barbara Ostrowska..............................................233