Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FEDEROWICZ - UMIEJĘTNOŚCI POLSKICH GIMNAZJALISTÓW

25-12-2014, 17:53
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4902919636
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 1   
Koniec: 25-12-2014 17:47:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"UMIEJĘTNOŚCI POLSKICH GIMNAZJALISTÓW. POMIAR,  WYNIKI , ZADANIA TESTOWE z KOMENTARZAMI" , M.FEDEROWICZ ; IFiS PAN 2008; stan : bdb; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :


Wstęp Michał Federowicz....................................................................................   9


Część I. Pomiar i wyniki

Matematyka Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sulowska....................................   15

Koncepcja matematyki w badaniu PISA..........................................................   15
Jak PISA mierzy wiedzę i umiejętności matematyczne?   ................................   16
Jak przygotowywano zadania matematyczne?  ..............................................   18
Skale umiejętności matematycznych. Poziomy umiejętności uczniów ..........   20
Matematyka - mocne i słabe strony polskich uczniów  ..................................   30

Rozwiązywanie problemów Barbara Ostrowska..............................................   37

Charakterystyka dziedziny ............................................................................   37
Jak PISA mierzy umiej ętność rozwiązywania problemów? ............................   37
Wyniki umiejętności rozwiązywania problemów w badaniach PISA..............   40
Umiejętność rozwiązywania problemów a inne dziedziny ............................   43
Umiejętność rozwiązywania problemów a dom, szkoła i płeć ucznia ............   45
Porównanie umiejętności rozwiązywania problemów na poziomie zadań.
Jakie zadania sprawiały uczniom trudność, a jakie nie ..................................   47

Rozumowanie w naukach przyrodniczych Barbara Ostrowska ......................   51

Jak PISA mierzy rozumowanie w naukach przyrodniczych? ..........................   51
Poziomy umiejętności uczniów......................................................................   53
Wyniki umiejętności rozumowania w naukach przyrodniczych w badaniu PISA............54
Umiejętność rozumowania w naukach przyrodniczych a płeć  ......................   57
Porównanie wyników z lat 2000 i 2003 ..........................................................   58

Czytanie i rozumowanie w naukach humanistycznych Michał Federowicz ....   59

Koncepcja czytania w badaniu PISA. Znaczenie poziomów umiejętności ......   61
Trzy typy szkół - polskie rezultaty w czytaniu w 2000 roku ..........................   67
Charakter zmiany - czytanie 2003   ................................................................   69
O czym może świadczyć poprawa wyników? ................................................   73

Wpływ statusu społeczno-ekonomicznego na wyniki w testach PISA 2000 i 2003 Jacek Haman.............   78

Status rodziny a poziom osiągnięć ................................................................   80
Status rodziny a wybór szkoły ......................................................................   81
Wewnątrzszkolne zróżnicowanie statusu......................................................   84
Czy można mówić o ograniczeniu nierówności?............................................   84

Część II. Zadania testowe z komentarzami

Charakterystyka zadań testowych Roman Dolata, Michał Federowicz..............   89
Czytanie Grażyna Czetwertyńska, Agata Grabowska..........................................   93
Matematyka Jacek Lech, Zbigniew Marciniak, Agnieszka Sułowska..................135
Nauki przyrodnicze Ewa Bartnik, Barbara Ostrowska......................................189
Rozwiązywanie problemów Barbara Ostrowska..............................................233