FATMAN TL Audio FAT 2
lampowy przedwzmacniacz / kompresor
w
IDEALNYM STANIE
Legendarny Compressor/preamp lampowy TL Audio Fatman2. W środku lampa ECC83. Daje znakomite, ciepłe, lampowe brzmienie, szerokie możliwości regulacji kompresji - od prawie niesłyszalnej, po dającej lekko przesterowany lampowy sound.
Dla początkujących możliwość wyboru presetów, nie trzeba się zastanawiać nad parametrami kompresji (czas ataku, powrotu itp.) wystarczy wybrać odpowiedni program i nagrywać!
Opis urządzenia Jest pierwszym kompresorem lampowym, który łączy w sobie dwie funkcje. Pierwsza z nich to możliwość pełnej regulacji parametrów edycji kompresji, druga to unikalny i nowatorski przełącznik obrotowy umożliwiający wybór jednego z piętnastu fabrycznie ustawionych programów! Połączenie obu funkcji pozwala na dowolne tworzenie własnych ustawień lub korzystanie z ustawień fabrycznych! Nareszcie użytkownik otrzymuje dostęp do profesjonalnie brzmiącej lampowej kompresji, użytecznej zarówno na etapie nagrywania materiału na poszczególne ślady jak i przy finalnym zgraniu. Dobrze brzmiąca kompresja umożliwia pełną kontrolę nad dynamiką sygnału nagrywanego na poszczególne ślady, co w efekcie procentuje przy finalnym zgraniu materiału. Nie musimy martwić się już o niespodziewane skoki poziomu, gwałtowne ściszenia i niewielką głośność gotowego utworu.
Kompresor lampowy FAT 2: - pomaga w ustawieniu maksymalnego poziomu nagrywanego materiału, - ułatwia prawidłowe umieszczenie w finalnym miksie wokalu oraz wszystkich instrumentów, - powoduje, że nagrany materiał brzmi bardzo profesjonalnie, - dodaje brzmieniu wyrafinowanego ciepła i wyrazu, charakterystycznej głębi lampowej, przydatnej zwłaszcza w nagraniach cyfrowych. Sterowanie : Input Gain: wysterowanie poziomu wejściowego regulowane w zakresie od -20dB do +20dB. Output Gain:wysterowanie poziomu wyjściowego regulowane w zakresie od -20dB do +20dB. Gain Make Up: Wysterowanie poziomu sygnału kompresowanego jest aktywne tylko gdy działanie kompresora jest włączone (compressor on). Regulacja w zakresie od 0dB do +20dB pozwala na porównywanie oryginalnego i kompresowanego sygnału bez różnic w poziomie. Threshold: próg zadziałania przy którym sygnał zaczyna być poddawany kompresji. Regulowany w zakresie od+10dB do -20dB. Ratio: stosunek kompresji określający stopień redukcji sygnału po przekroczeniu progu zadziałania. Regulowany w zakresie od 1:1.5 (lekka kompresja) do 1:30 (mocna kompresja). Attack: czas narastania określający jak szybko kompresor będzie reagował na sygnał o poziomie wyższym od ustalonego progu zadziałania. Przełączany na szybki 0.5 msek (fast) lub wolny 5 msek (slow). Release:czas zaniku określający jak szybko poziom sygnału powróci do oryginalnego po spadku poniżej progu zadziałania. Przełączany na szybki 0.2 sek (fast) lub wolny 1.5 sek (slow). Knee: kształt punktu załamania krzywej kompresji. Delikatne załamanie krzywej (soft knee) będzie powodować łagodną, muzyczną kompresję. Ostre załamanie krzywej (hard knee) spowoduje bardziej słyszalny i ostrzejszy efekt. Compressor bypass: wyłącza działanie sekcji kompresora oraz pozwala na porównywanie sygnału kompresowanego z oryginalnym. Meter mode: Przełącza wskazania miernika pomiędzy poziomem redukcji i poziomem wyjściowym. Dane Techniczne : Instrument input: gniazdo wejściowe do bezpośredniego podłączenia instrumentu (gitara, bass, syntezator itp.) bez konieczności stosowania dodatkowego Di-box`a. Line Inputs/Outputs: symetryczne gniazda wejść i wyjść liniowych ( jack 0.25" TRS) z przełączanym poziomem operacyjnym pomiędzy -10dB lub +4dB. Lampa: Podwójna trioda ECC83 Pasmo:5 Hz - 40 kHz Szumy:-78dBr (22 Hz - 22 kHz) Zniekształcenia:typowo 0,5% dla poziomu nominalnego przy 1 kHz Maksymalny liniowy poziom wejściowy:+20 dBu Maksymalny poziom wyjściowy: +26 dB (balansowany), +20 d (niebalansowany) Maksymalny poziom na wejściu instrumentalnym:+8 dBu Impedancja wejściowa na wejściu instrumentalnym:1 Mohm