KSIĘGARNIA FOTOGRAFICZNA BOOKOFF | UL.OGRODOWA 7 | 00-893 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF PRZY MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE | UL. PAŃSKA 3 | 00-124 WARSZAWA | TEL. 512 [zasłonięte] 208 |
KSIĘGARNIA KULINARNEJ COOKOFF BY BOOKOFF | UL. ŻELAZNA 91 | 00-879 WARSZAWA | TEL. 503 [zasłonięte] 126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sprawdź nasze inne aukcje. W naszej ofercie jest ponad 5000 książek, m.in. z zakresu: kulinaria, książki dla dzieci, sztuka, fotografia, moda, architektura, komiks.
FASHIONEAST: The Spectre that Haunted Socialism
Dane książki | ISBN | 978-[zasłonięte][zasłonięte]20265 | Oprawa | Oprawa twarda | Ilość stron | 300 | Wydawnictwo | The MIT Press | Język | Angielski |
Cena: 129.00 PLN (wystawiamy faktury vat)
Książka dostępna w Księgarni Fotograficznej Bookoff przy ul. Ogrodowej 7 w Warszawie. Tel. kontaktowy do księgarni: (22)[zasłonięte]253 62.
W celu obejrzenia naszej pełnej oferty książkowej zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:
Księgarnia Fotograficzna Bookoff przy ul. Ogrodowej 7 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych. Na naszych półkach można znaleźć też książki z zakresu mody.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62
Księgarnia czynna jest w godzinach: Pon-Pt. godz. 11-19 Sob. godz. 12-16
Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze, urbanistyce oraz politologii. Dodatkowo na naszych półkach można znaleźć też książki z zakresu wzornictwa, projektowania i wystroju wnętrz, a także komiksy.
Tel. 512 [zasłonięte] 208
Księgarnia czynna jest codziennie w godz. 12-20.
Księgarnia Kulinarna Cookoff by Bookoff przy ul. Żelaznej 91 w Warszawie (na rogu z Al. Solidarnośći) specjalizuje się w książkach kucharskich. Na naszych półkach można też znaleźć polskie i zagraniczne książki dla dzieci.
Tel. 503 [zasłonięte] 126
Księgarnia czynna jest w godzinach: Pon-Pt. godz. 11-19 Sob. 12-16
|
|
|
|
|
The idea of fashion under socialism conjures up images of babushka headscarves and black market blue jeans. And yet, as Djurdja Bartlett shows in this groundbreaking book, the socialist East had an intimate relationship with fashion. Official antagonism—which cast fashion as frivolous and antirevolutionary—eventually gave way to grudging acceptance and creeping consumerism.
Bartlett outlines three phases in socialist fashion, and illustrates them with abundant images from magazines of the period: postrevolutionary utopian dress, official state-sanctioned socialist fashion, and samizdat-style everyday fashion. Utopian dress, ranging from the geometric abstraction of the constructivists under Bolshevism in the Soviet Union to the no-frills desexualized uniform of a factory worker in Czechoslovakia, reflected the revolutionary urge for a clean break with the past. The highly centralized socialist fashion system, part of Stalinist industrialization, offered official prototypes of high fashion that were never available in stores—mythical images of smart and luxurious dresses that symbolized the economic progress that socialist regimes dreamed of. Everyday fashion, starting in the 1950s, was an unofficial, do-it-yourself enterprise: Western fashions obtained through semiclandestine channels or sewn at home. The state tolerated the demand for Western fashion, promising the burgeoning middle class consumer goods in exchange for political loyalty.
Bartlett traces the progress of socialist fashion in the Soviet Union, Czechoslovakia, Hungary, East Germany, Poland, and Yugoslavia, drawing on state-sponsored socialist women’s magazines, etiquette books, socialist manuals on dress, private archives, and her own interviews with designers, fashion editors, and other key figures. Fashion, she suggests, with all its ephemerality and dynamism, was in perpetual conflict with the socialist regimes’ fear of change and need for control. It was, to echo the famous first sentence from the Communist Manifesto, the spectre that haunted socialism until the end.
|
|
|
|