Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

FASHION AND ITS SOCIAL AGENDAS Diana Crane

20-01-2014, 19:41
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Użytkownik hillmaticbooks
numer aukcji: 3815526717
Miejscowość Zielona Góra
Wyświetleń: 3   
Koniec: 19-01-2014 09:07:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2001
Kondycja: bez śladów używania
Język: angielski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

Witamy na aukcjach sklepu HILLMATIC BOOKS!

 

 

 

Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender, and Identity in Clothing

Diana Crane


 

 

It has long been said that clothes make the man (or woman), but is it still true today? If so, how has the information clothes convey changed over the years? Using a wide range of historical and contemporary materials, Diana Crane demonstrates how the social significance of clothing has been transformed. 

Crane compares nineteenth-century societies—France and the United States—where social class was the most salient aspect of social identity signified in clothing with late twentieth-century America, where lifestyle, gender, sexual orientation, age, and ethnicity are more meaningful to individuals in constructing their wardrobes. Today, clothes worn at work signify social class, but leisure clothes convey meanings ranging from trite to political. In today's multicode societies, clothes inhibit as well as facilitate communication between highly fragmented social groups. 

Crane extends her comparison by showing how nineteenth-century French designers created fashions that suited lifestyles of Paris elites but that were also widely adopted outside France. By contrast, today's designers operate in a global marketplace, shaped by television, film, and popular music. No longer confined to elites, trendsetters are drawn from many social groups, and most trends have short trajectories. To assess the impact of fashion on women, Crane uses voices of college-aged and middle-aged women who took part in focus groups. These discussions yield fascinating information about women's perceptions of female identity and sexuality in the fashion industry. 

An absorbing work, Fashion and Its Social Agendas stands out as a critical study of gender, fashion, and consumer culture.

 

Details:


  • Paperback: 304 pages
  • Publisher: University of Chicago Press; New edition edition (8 Oct 2001)
  • Language: English
  • ISBN-10: 022[zasłonięte]7995
  • ISBN-13: 978-[zasłonięte][zasłonięte]61179
  • Product Dimensions: 1.8 x 15.9 x 22.4 cm

Wysyłka:

 

Książki wysyłane są z Polski kurierem lub Pocztą Polską w ciągu 5-7 dni roboczych od zakupu. 

Możliwość wysyłki książek za pobraniem oraz przy płatności na konto. Książki wysyłane

 są do państwa listownie oraz w paczkach i są odpowiednio zabezpieczone.