Produkcja skupia się na ukazaniu konfliktu trzech frakcji: New California Republic, Caesar’s Legion oraz mieszkańców New Vegas. Gracz wciela się w kuriera/podróżnika (jego statystyki kreujemy w teście psychoanalitycznym), którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot. W grze powraca oczywiście Pip-Boy, którego otrzymujemy od właściciela maszyny.
Rozgrywka w Fallout: New Vegas jest dokładnym odzwierciedleniem mechaniki ukazanej w Fallout 3. Kontrolujemy tu zatem nieustannie rozwijającego się bohatera, a akcję obserwujemy z widoku TPP lub FPP (w zależności od osobistych upodobań). Powraca także system walki o nazwie V.A.T.S., umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika (w zależności od liczby posiadanych punktów akcji).
Do dyspozycji gracza oddano wiele nowych perków i możliwości (część z nich dotyczy chociażby walki na bliski dystans). Wśród nowości znalazły się również niedostępne wcześniej bronie, jak np. karabin przypominający M4, czy też minigun. Broń można modyfikować, by polepszyć jej właściwości (np. zwiększyć pojemność magazynka lub dodać do karabinu myśliwskiego celownik optyczny). Nasze działania w czasie rozgrywki wpływają nie tylko na karmę, ale i popularność w oczach poszczególnych stron konfliktu.
Twórcy z Obsidian Entertainment zdecydowali się również na powiązanie systemu dialogów z umiejętnościami. W rozmowach opartych na pobocznych zdolnościach otrzymujemy dla przykładu dwa teksty: dla postaci z wysokim poziomem umiejętności (sukces) i niskim poziomem umiejętności (porażka). Umieszczenie obu opcji pozwala pokazać graczom, że mogli zdziałać coś w danej materii. Nic nie stanie ponadto na przeszkodzie, by w podróżach po świecie gry towarzyszyło nam 2 lub 3 pomocników.
W grze nie mogło zabraknąć kilku nowości. Pierwszą z nich jest system tworzenia i modyfikowania przedmiotów. W specjalnych miejscach gracze mogą więc produkować naboje, gotować posiłki i tworzyć mikstury chemiczne. Kolejną ciekawostką jest tryb „hardcore”, który znacznie utrudnia zabawę. Twórcy produkcji podrasowali też między innymi system wydawania rozkazów kompanom.
Oprawa graficzna powstała w oparciu o zmodyfikowany silnik graficzny pochodzący z The Elder Scrolls IV: Oblivion, wykorzystany także w Fallout 3. Dzięki niemu autorzy byli w stanie opracować szczegółowy świat, cechujący się dobrze wymodelowanymi obszarami otwartymi oraz zachęcającymi do odwiedzin wnętrzami rozmaitych budowli.
Wydanie Kompletne zawiera wszystkie 6 dodatków DLC:
• Krwawa Forsa - w tym dodatku bohatera, w brew swojej woli, zmuszony jest do odzyskania legendarnego skarbu Kasyna Sierra Madre, we współpracy z trzema innymi mieszkańcami pustkowi. Życie bohatera na odkrywanych w Krwawej Forsie terenach jest ciągle zagrożone przez nowych wrogów i wyzwania, którym musi sprostać. Do gracza należy rozegranie swoich kart tak, by przeżyć.
• Szczere Serca - fabuła opowiada o wyprawie w niezbadane pustkowia Parku Narodowego Zion w Utah, gwałtownie przerwanej przez napaść wędrownych plemion. Zadaniem gracza jest przedrzeć się z powrotem do Mojave z terenów objętych wojną między plemionami oraz konfliktem misjonarzy z Nowego Kanaan i tajemniczego Popielca. Los Zionu leży w rękach gracza.
• Smutki Starego Świata - fabuła dodatku przenosi gracza na opuszczone bezdroża pustyni Mojave, gdzie dowiaduje się, że jest jedyną nadzieją na uratowanie grupy naukowców znanej jak „Think Tank". Naukowcy zajmują tajemnicze laboratorium badawcze i jeden z ich eksperymentów wymknął się im spod kontroli, tworząc nowych, śmiertelnie niebezpiecznych przeciwników.
• Droga Przez Pustkowia - dodatek koncentruje się na postaci Ulyssesa, Kuriera, który odmówił dostarczenia Platynowego Żetonu na początku przygody z Fallout New Vegas. Gracz ma unikalną szansę poznania motywów czynów Ulyssesa, ale musi w tym celu udać się do kanionów Rozpadliny, targanych huraganami i trzęsieniami ziemi. Tylko od gracza zależy, czy odważy się tam udać w poszukiwaniu prawdy o Kurierze.
• Wyposażenie Kuriera - dodatekzawiera 4 zestawy ekwipunku dostępne wcześniej tylko w opcji pre-order: Klasyczny, Najemnika, Plemienny oraz Eskorty Karawany. Każdy z nich zawiera unikalne bronie, ekwipunek i cechy które pomogą graczom w ich wędrówkach
• Arsenał Zbrojmistrzów - dodatek zwiększailość unikatowych broni, modyfikacji uzbrojenia, rodzajów amunicji oraz planów tworzenia ekwipunku jakie znaleźć można na pustyni Mojave.
Instrukcja: J. angielski Okładka: J. angielski Język w grze: J. angielski
Wydanie premierowe. Oryginalne PAL
Platforma: XBOX 360
Stan: Gra jest NOWA w folii.