Gra jest wprowadzeniem do świata Fallouta, skierowanym do posiadaczy konsol. Naszym zadaniem będzie praca w służbie Bractwa Stali, które próbuje zapanować nad chaosem, szerzącym się wśród post-apokaliptycznych pustkowi. Akcja rozgrywa się pomiędzy pierwszą i drugą częścią pecetowego Fallouta.
Podczas gdy Fallouty na PC są klasycznymi RPG, Brotherhood of Steel to gra z gatunku hack’n’slash. Drużyna gracza, wykonując rozmaite zadania dla Bractwa, będzie pokonywać kolejne etapy pustkowi: pustynie, zapadłe wioski, zniszczone miasta i tajemnicze kompleksy naukowo-wojskowe. Podobnie jak w pierwowzorze, postacie kierowane przez gracza, przedzierając się przez kolejne hordy przeciwników nabierają doświadczenia, rozwijają swoje umiejętności i robią użytek ze znalezionego po drodze sprzętu. Oprócz standardowego sterowania drużyną, istnieje również możliwość dołączenia żywych graczy w trybie współpracy.
Tryb turowy został z tej gry całkowicie usunięty, cała akcja dzieje się w czasie rzeczywistym – aby nieco wyrównać szanse graczy, dodano możliwość wykonywania uników i system celowania z broni dalekiego zasięgu. Można też poruszać się podczas walki i zmieniać cel ataku. Do naszej dyspozycji zostało oddanych ponad 50 typów broni – od kija po wyrzutnię rakiet.
Kolejna odsłona świata Fallouta została stworzona na silniku firmy Snowblind, użytym wcześniej do takich znanych produkcji jak choćby Baldur’s Gate: Dark Alliance.