The Pitt to drugi w kolejności dodatek DLC do Fallouta 3, zabierający graczy na wycieczkę do zrujnowanego Pittsburga. Dzieło zostało stworzone przez firmę Bethesda, która słynie przede wszystkim z bardzo udanych produkcji RPG (The Elder Scrolls).
The Pitt jest w pewnym sensie podobny do Operation Anchorage, ale oferuje nieco inne atrakcje. W odróżnieniu od pierwszego rozszerzenia tym razem gracze otrzymują opowieść bardziej nastawioną na aspekty fabularne. Tytułowe miasto, czyli post-nuklearny Pittsburg, jest zamieszkałe przez dwie frakcje – niewolników oraz ich właścicieli. Gracz musi odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości i stanąć po jednej ze stron konfliktu. Stawka jest wysoka – podobno ktoś wynalazł remedium na panoszącą się wszędzie mutację.
W nowym otoczeniu możemy rozmawiać z wieloma postaciami, wykonywać rozmaite zadania oraz dokonywać trudnych wyborów moralnych. Oprócz nowej opowieści i wielu dialogów twórcy przygotowali także nieznane wcześniej bronie, zbroje, przedmioty, osiągnięcia oraz perki. Całość oferuje mniej więcej 2-3 godziny zabawy, więc jest porównywalna z jednym zadaniem z podstawowej wersji Fallouta 3. Warto zwrócić również uwagę na ciekawie zrealizowane, industrialne otoczenie.
Aby otrzymać dostęp do zupełnie nowej lokacji należy odebrać sygnał radiowy, który pojawi się po zainstalowaniu rozszerzenia. Po wysłuchaniu wiadomości, w dzienniku zapisane zostanie dodatkowe zadanie – teraz wystarczy tylko udać się w odpowiednie miejsce i skonsultować z czekającą tam postacią. W The Pitt gracz wciela się w niewolnika, więc tymczasowo traci cały zdobyty wcześniej sprzęt – na szczęście można go odzyskać w późniejszej fazie rozgrywki. Oprócz głównej opowieści przygotowano również misję polegającą na zebraniu 100 kawałków metalu.