historycznySquad
1972270 s., 20 cmstan dobry
Rozdział I. Zagadnienia metodologiczne......
Wstęp............. ,
Rozwój badań nad fakturą...... " '
Krytyka definicji faktury......'..... ył
Rozdział II. Geneza faktury fortepianowej..... 21
Ideał brzmienia na instrumencie klawiszowym w XVIII w 21
Zarys rozwoju pianoforte w XVIII w.......■ ■ . ^
Przejściowe formy klawesynu, fortepianu jako wyraz dążeń'
do wzbogacenia brzmienia.......... 30
Charakter twórczości na instrumenty klawiszowe w latach 1760—
1790.................. 35
Rozdział III. Recepcja osiemnastowiecznych środków fakturalnych
w bońskim okresie twórczości Beethovena (do 1792 r.)..... 40
Problem periodyzacji twórczości Beethovena...... 40
Oznaczenia utworów „fortepianowych" Beethovena .... 43
Formy w muzyce fortepianowej w okresie bońskim..... 44
Figury instrumentalne przejęte z klawikordu i klawesynu jako
jeden z głównych elementów faktury fortepianowej .... 45
Rozkładanie akordu na elementy......... 49
Wpływ czynnika wirtuozowskiego na dynamizację figur ... 51
Figury instrumentalne reprezentujące niektóre elementy akordu 56
Figuracje melodyczne............ 60
Współdziałanie rąk............. 61
Dynamika i artykulacja jako specyficznie fortepianowy element
(aktury................. 63
Charakterystyka gatunków muzyki fortepianowej w okresie bońskim................. 70
Zespołowa muzyka kameralna z udziałem fortepianu .... j}
Solowa muzyka fortepianowa.......... '3
Rozdział IV. Pierwsze przejawy indywidualizacji faktury fortepianowej w wiedeńskim okresie twórczości Beethovena (do 1800 r.) . . '6
Dobór gatunków.............. 7„
Solowa muzyka fortepianowa..........
Stosunek Beethovena do brzmienia fortepianu na tle ówczesnej ^
praktyki wykonawczej
dwowy czynnik rozwoju faktury ...
g
Odkrycie wyrazowych micznej roli akordu
104
SŁHŚ3. ■. wzmożenia jesosUy !S w sonatfcS skrzypcowych i wiolonczelowych . . 112
Tendencje fakturalne w muzyce orkiestrowej i :ch wpływ na ^
fa. faktury fortepianowej w koncertac: =pianowych 121
iie czynnika improwizacyjno-popiso ' . . . . 1ZZ
w kameralnej muzyce i hiem forte-
-u-y fi:: '^ -zkowe
~Ł EJ tt
159
165
1«
167 170
I72
176
1»7 190
191 294
211
21*
223
ZM.