Fable: The Journey to nowa gra z serii Fable, przygotowana specjalnie z myślą o kontrolerze Kinect. Rozgrywka nie ma wiele wspólnego z poprzednimi odsłonami, choć ponownie przenosimy się do Albionu i walczymy z charakterystycznymi dla tego świata potworami. Znana kraina wygląda jednak nieco inaczej niż w poprzednich częściach. Za przygotowanie gry odpowiada studio Lionhead.
![](http://i2.cdnds.net/12/22/618x347/fablethejourney_may_02.jpg)
Akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby, a rozgrywka najbardziej przypomina rasowe „celowniczki”, w których rola gracza ogranicza się zazwyczaj do strzelania w nadchodzących przeciwników (postać porusza się sama). Trzymając rękę na wysokości barku, ładujemy czar – wyciągając ją przed siebie, używamy magii na wybranym stworze. Pojawiają się też bardziej rozbudowane mechanizmy sterowania. Przykładowo, pocierając obie dłonie o siebie imitujemy proces rozpalania ognia, który możemy nakierować na naszych adwersarzy. Gdy podejdą zbyt blisko, wtedy rozpoczynamy walkę wręcz, wykonując szybkie wymachy rąk przed telewizorem.
![](http://j.i.uol.com.br/galerias/xbox360/fablejourney18.jpg)
Mimo ograniczeń wynikających z zastosowania kontrolera Kinect, gra dopuszcza pewną swobodę działania. Gracz może na przykład wybierać ścieżki, którymi podróżuje po Albionie i odkrywać przeróżne sekrety. Same wyprawy odbywają się w dość specyficzny sposób – prowadzimy w nich zaprzęg konny. Koniem kierujemy wyciągając przed siebie ręce w sposób, w jaki trzymalibyśmy lejce. Mocnymi szarpnięciami zmuszamy go do galopu, a przyciągając jedną z dłoni do siebie wywołujemy skręt w wybraną stronę. Sterowanie nie sprawia więc zbyt dużych problemów. Sporym ułatwieniem jest fakt, że gracz praktycznie nie musi celować w nadciągających wrogów, gdyż wiele tego typu aspektów zostało zautomatyzowanych.
![](http://i.jeuxactus.com/datas/jeux/f/a/fable-the-journey/xl/fable-the-journey-4f5493f2569e3.jpg)
Gra działa na silniku Unreal Engine 3, dzięki czemu prezentuje się bardzo ładnie, jednocześnie nie tracąc zbyt wiele ze swojego bajkowego designu. W czasie trwania przygody zwiedzamy zróżnicowane lokacje o różnych porach dnia, a niejednokrotnie przemierzamy kolejne tereny pod osłoną nocy.
Tryb gry: single player Wykorzystuje: Kinect