Nadzwyczaj rozbudowany scenariusz zabawy odpowiadać będzie ludzkiemu życiu od lat dziecięcych do zgrzybiałej starości, a użytkownik prowadzi przez te ekstremalnie trudną egzystencjalną ścieżkę uprzednio wykreowanego bohatera. Kształtowanie osobowe wspomnianego awanturnika zostało osadzone w ramach jednego z czterech podstawowych kierunków (jako warunek konieczny ewolucji zobaczymy klasyczne punkty doświadczenia, przyznawane m.in. za pomyślne wykonywanie zadań): ogólnego, siłowego, zręcznościowego i umysłowego. Zatem wyłącznie od podejmowanych działań zależeć ma, czy uzyskamy typowego przeciętniaka, bądź tez umięśnionego wojownika, zwinnego łucznika lub potężnego maga. Obrana droga rozwoju odciśnie piętno nie tylko na sposobie zachowania herosa, ale również ujawni się w jego aparycji (dostojna siwizna i szybsze występowanie zmarszczek u czarodziejów, liczne blizny po starciach zbrojnych u mistrzów miecza itd.). Na te ostatnia wpłyną także przeróżne czynniki zewnętrzne pokroju intensywnego światła słonecznego, powodującego ciemnienie wyeksponowanych części ciała. Ponadto właściwie każda akcja determinować będzie reputacje i charakter stosunków z wszystkimi grupami społecznymi (relacje trzystopniowe, wyrażone za pomocą barw: przyjaznej zieleni, neutralnej żółci i opozycyjnej czerwieni) oraz wygląd i funkcjonowanie całkowicie trójwymiarowego uniwersum – przykładowo konsekwentne likwidowanie rozmaitych zbirów, grasujących beztrosko w okolicach gościńców, zaowocuje obecnością w miastach większej ilości kupców, posiadających lepsze towary.