Fable III to kolejna, trzecia już przygoda w fantastycznej krainie Albionu przygotowana przez Petera Molyneux i ekipę Lionhead. Gra, podobnie jak jej poprzedniczki, jest erpegiem, w którym akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a o rozwoju fabuły najczęściej decydują podejmowane przez nas wybory moralne.
Akcja gry ma miejsce pięćdziesiąt lat po wydarzeniach z Fable II. Albion przez ten czas stał się bogatym królestwem, wybudowano wiele nowych miast, a naukowcy odkryli mnóstwo technologicznych nowinek, wkraczając w ten sposób w okres rewolucji przemysłowej. Okres ten charakteryzuje się bardzo szybkim rozwojem technologicznym, ale również wyzyskiem miejskich robotników czy znacznym wzrostem zanieczyszczenia środowiska, którymi to problemami będzie musieli się zająć.
Władca królestwa jest także sędzią, którego zadaniem jest osądzanie konfliktów zwaśnionych poddanych i decydowanie o kierunku rozwoju państwa. Będziemy musieli zdecydować m.in. czy wspomóc miejski sierociniec, czy może zmienić go w przybytek rozkoszy? Usprawnić kanalizacje stolicy czy skierować ścieki do pobliskiego jeziora? Złe decyzje najczęściej będą wiązały się z niezadowoleniem mieszkańców, ale zapewnią nam dopływ gotówki, która jest niezbędna do wyposażenia armii potrzebnej w walce z potężnym nieprzyjacielem.
Jedną z nowych umiejętności głównego bohatera jest tzw. dotyk. W Fable III możemy podejść do dowolnej postaci i na przykład uścisnąć jej dłoń czy też wymierzyć siarczysty policzek. To jednak nie wszystko. Dotyk może przydać się także w wielu sytuacjach praktycznych, takich jak wyprowadzenie dziewczynki z jaskini wypełnionej krwiożerczymi wilkami czy zaprowadzenie męża do jego ukochanej żony.