Szanowni Allegrowicze dziś wystawiam na licytacji piękny obraz sygnowany F. M. Wygrzywalski -widoczny na załączonych zdjęciach. Malowany na papierze -przedstawiający portret być może samego malarza -w stroju Araba w turbanie na głowie stojącego ,patrzącego w górę , siedzącego więc w kilku pozycjach. Wymiary obrazu 49 cm x 39 cm- wymiar z ramą 66 cm x 56cm.Sygnatura F.M. Wygrzywalski widoczna na zdjęciach-widzą Państwo także odwrocie obrazu. Artysta miał w swoim życiorysie epizod i wyruszył do Egiptu. Obraz wystawiony BCM od kwoty 1 zł. Wysyłka obrazu w terminie do 3 dni roboczych od zaksięgowania kwoty na moim koncie, Nr konta podam po zakończeniu aukcji. Pytania - zadaj pytanie lub tel.664-[zasłonięte]-259, dla niewtajemniczonych kilka słów tytułem wprowadzenia-notka biograficzna -
Feliks Michał Wygrzywalski (1[zasłonięte]875-19).
Feliks Michał Wygrzywalski (1[zasłonięte]875-19) już w szkole we Lwowie przejawiał talenty malarskie – potrafił wiernie odrysować z pamięci dzieła, które zrobiły na nim szczególne wrażenie. W 1893 roku, dzięki uzyskanemu stypendium artysta wyruszył do Monachium, gdzie studiował historię sztuki, rysunek i malarstwo. Już wtedy był wyróżniany zwłaszcza za akty. Wreszcie wystawił „Mojżesza na górze Synaj”, który został przyjęty entuzjastycznie przez niemiecką krytykę. Postanowił przenieść się do Włoch – tam, zachwycony atmosferą kraju osiadł na stałe. W Rzymie, gdzie zamieszkał z żoną – Włoszką, zaprzyjaźnił się z przebywającymi wówczas tam Klingerem i Siemiradzkim, a w kolejnych latach z Janem Kasprowiczem i Leopoldem Staffem. Utrzymywał się między innymi z kopiowania dzieł Caravaggia, Rafaela, Guercina, Velasqueza i Tycjana. Malował też w dalszym ciągu akty i pejzaże z natury. Urzekło go ciepłe i rozświetlone morze, nad które uciekał, gdy tylko było to możliwe. Został korespondencyjnym ilustratorem polskiego tygodnika „Wędrowiec”, rosyjskiego Strakaza i niemieckich: Illustrierte Zeitung i Deutsche Verlags-Anstalt. Z czasem stał się duszą kolonii artystycznej. Jego malarstwo zmieniło się po wybuchu rewolucji. Powstały wówczas obrazy o społecznym podkładzie: Rok 1905, Strajk, Krwawe głoski i wreszcie tryptyk Wyzwolenie, które przyniósł zdecydowany zwrot w jego karierze. Wystawiony w Galerii Nazionale d’Arte Moderna zrobił prawdziwą furorę. O jego obrazach zaczęła pisać zarówno prasa polska i włoska, jak i rosyjska i niemiecka. Chwalono jego technikę, świetny rysunek i niepospolity dar kompozycji, podkreślano wpływ „szkoły” włoskiej i grę światłocieni. Określano go jako świetnego kolorystę.
W 1906 roku w poszukiwaniu nowych tematów i kolorów wyruszył do Egiptu. Namalował wówczas m.in. Córkę Fellachów, Ulicę w Cairo, Karawanę, Hamsina, Modlitwa Arabów, Sprzedawców Dywanów. Pełne ekspresji obrazy orientalne.