stan DST
Sony Computer Entertainment producent
Sony Computer Entertainment wydawca
Sony Computer Entertainment Polska wydawca PL
zręcznościowe
Nadal niewiele jest w świecie gier wideo rozwiązań zmuszających gracza do większej interakcji, niż wciskanie przycisków na małym padzie. Owszem – są pistolety i kierownice, ale to już z dawna znane pomysły. Za to przyszłość leży niewątpliwie przed urządzeniami rejestrującymi cyfrowo ruch gracza. Taki właśnie jest EyeToy – zestaw ten składa się z płyty z właściwą gra oraz z kamery podłączanej do wejścia USB konsoli. Kamerę ustawiamy nad telewizorem, płytkę kładziemy w „paszcze” konsoli i jazdaaa!
Na płytce znajdziecie 12 gier zręcznościowych, nad którymi kontrole sprawujemy ruszając głównie rękoma – kamera skrzętnie rejestruje nasze ruchy. Nasza sylwetka znajduje się w centrum ekranu TV, a wykonując ruchy jesteśmy świadkami naszej ingerencji w grafikę, która jest generowana na ekranie przez konsole. Zasady każdej z gier są proste, przez co każdy może szybko się wczuć i dać się ponieść zabawie. A pierwsze wrażenie jest piorunujące – już samo poruszanie się po menu przy pomocy rąk przywodzi na myśl sceny z filmów Science-Fiction. Gry zaś są gorsze i lepsze, wszystkie dosyć proste i czysto zręcznościowe. Do najlepszych należy niewątpliwe Wishi-Washi, gdzie ekran TV zamienia się w okno pełne piany, a naszym zadaniem jest wyczyścić kolejne okna ruchami rak. Ptasie odchody trzeba będzie szybko usuwać (najlepiej łokciem!), bo czas biegnie szybko. Chłopcy zapieją z zachwytu nad Boxing Champ, gdzie ustawiamy się do kamery bokiem (jedyna taka gra) i walczymy z robotem na pięści! Możemy robić uniki i wykorzystywać odsłonięte partie przeciwnika żądając celne ciosy. Znajda się tez gry rytmiczne, gdzie do muzyki będziemy żywo machać rękoma.
EyeToy pozwala też na nagranie krótkiego klipu wideo i zapisanie go na karcie pamięci – zapewne w dobie rozwoju Internetu i wykorzystania go za pomocą konsol, ten element nie zostanie pominięty. Możemy tez bawić się przeróżnymi efektami wizualnymi, które generuje EyeToy korzystając z tego, ze stoimy przed kamera. Zapowiada się też na to, że niezależne gry będą korzystać z możliwości małej kamerki, a możliwości jest wiele; dużo w tej kwestii zależy od pomysłowości programistów.