Exit jest osobliwym połączeniem gry akcji z elementami logicznymi, a charakterem zabawy przypomina nieco pierwsze pozycje z cyklu Oddworld (Abe’s Oddysee i Abe’s Exoddus), doskonale znane posiadaczom komputerów klasy PC i konsol Sony PlayStation. Omawiany produkt dalekowschodniej korporacji Taito pozwala nam na wcielenie się w tajemniczego jegomościa, noszącego pomarańczowy kapelusz a la Dick Tracy i zajmującego się po prostu ratowaniem współobywateli.
Akcję zlokalizowano w wielkim mieście, jednakże poruszamy się nie po ulicach metropolii, lecz we wnętrzach rozmaitych budynków. Każdy z tych ostatnich stanowi swoisty labirynt pokojów, korytarzy, schodów itp., w którym trzeba odnaleźć konkretną osobę i umożliwić jej wydostanie się z opresji. Gdy dołącza do nas podopieczny uaktywnia się opcja wydawania mu różnych komend, aby przykładowo stał nieruchomo we wskazanym miejscu lub pomógł w przesuwaniu skrzyń, blokujących drogę ucieczki. Tu i ówdzie natrafiamy na rozmaite przedmioty, pozwalające na szybkie rozwiązywanie pojawiających się problemów – kluczami otwieramy zamknięte drzwi, gaśnicami pozbywamy się ognia, drabinkę sznurową rozwijamy w celu pokonywania wysokości etc.
Naturalnie nieustannie towarzyszy nam zegar, odliczający wstecznie czas rozgrywki. Należy więc błyskawicznie podejmować odpowiednie działania, gdyż w przeciwnym razie dana misja zakończy się niepowodzeniem. Warto zwrócić również uwagę na komiksową oprawę wizualną (wzrok przykuwa szczególnie charakterystyczny wygląd postaci), łączącą motywy dwuwymiarowe z elementami 3D.