EXCURSION SX-5M
Najnowszy zestaw głośników basowych
eXcursion SX-5M
głośniki basowe + zwrotnice
Propozycje montażu:
Fiat Bravo Brava Marea tył
Fiat Punto 1 1[zasłonięte]993-19 tył
BMW 3 E30 (1[zasłonięte]982-19) Limousine/ Touring/ Coupe/ Cabrio z przodu przy nogach
BMW 3 E36 (1[zasłonięte]990-19) przód
BMW 3 E36 Cabriolet (1[zasłonięte]994-19) przód
BMW 3 E36 Compact (1[zasłonięte]994-20) przód
BMW 3 E36 Coupe (1[zasłonięte]992-19) przód
BMW 3 E36 Touring (1[zasłonięte]995-19) przód
BMW 3 E46 (2[zasłonięte]000-20) drzwi przód
BMW 3 E46 (2[zasłonięte]000-20) Touring drzwi przód
BMW 5 E34 Limousine / Touring / Coupe / Cabrio (1[zasłonięte]987-19) przód i tylna półka
BMW 5 E39 (1[zasłonięte]995-20) Limousine drzwi przód i tylna półka
BMW 5 E39 Touring (1[zasłonięte]995-20) przód i podsufitówka z tyłu
BMW 7 E32 wszystkie modele przód
BMW 7 E38 (1[zasłonięte]994-20) drzwi przód tylna półka
BMW 8 E31 wszystkie modele przód
BMW Z3 (1[zasłonięte]996-20) montaż przód przy nogach
BMW Z3 Coupe (1998->) montaż przód przy nogach
Citroen AX 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen BX + BX Break 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen CX + CX Break 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen C1 2005-> 130mm tylne drzwi
Citroen C2 2005-> 130mm tylne drzwi
Citroen C3 (3 drzwiowy) 130mm tylne panele boczne
Citroen ZX 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen Xantia + Xantia Break 130mm drzwi tył
Renault Laguna 2 2001-[zasłonięte] 20070mm drzwi przód i tył
Renault Laguna 3 2007-> 130mm + dystanse drzwi przód *
Renault Clio 2 1998-[zasłonięte] 20050mm drzwi przód i tył
Renault Clio 3 2005- 130mm drzwi przód i tył
Renault Thalia drzwi przód
Renault Megane Grand Tour 130mm drzwi przód i tył
Renault Megane Break 130mm drzwi tył
Renault Master 2 2[zasłonięte]003-20 drzwi przód
Dacia Logan 2005-> drzwi przód i tylna półka
Dacia Logan MCV 2007-> drzwi przód i tył
Dacia Duster 2010-> drzwi przód i tył
Dacia Sandero 2008 drzwi przód i tył
Skoda Octavia 1 HB tył półka
OGÓLNE INFORMACJE o serii SX (Street eXcursion)
Głośniki samochodowe niemieckiej marki EXCURSION z serii SX zostały zaprojektowane w Niemczech z przeznaczeniem do uniwersalnych zastosowań oraz jako znakomite i zarazem niedrogie zamienniki fabrycznych systemów głośnikowych (OEM). Podczas budowy głośników z tej serii sięgnięto po szereg sprawdzonych naturalnych materiałów, technologii i rozwiązań, które od wielu lat są uznawane jako jedne z najlepszych dla tego rodzaju produktów oferowanych przez branżę Home i Car Audio, również w modelach pozycjonowanych w dużo wyższej klasie cenowej. Należą do nich między innymi detalicznie brzmiące jedwabne kopułki głośników wysokotonowych oraz sztywne i lekkie membrany wooferów wykonane z 2-warstwowego prasowanego papieru zewnętrznie zaimpregnowanego specjalną substancją antyrezonansową. Nie od dziś wiadomo, że właśnie papierowe membrany zapewniają najbardziej dynamiczne, wierne oraz naturalne brzmienie niskich i średnich tonów. Specjalnie dla serii Excursion SX zaprojektowano również sztywne stalowe kosze woferów w ułatwiającym montaż standardzie Euro-DIN. Kosze posiadają dodatkowe otwory symetrycznie rozłożone pod dolnym zawieszeniem, których zadaniem jest wspomaganie systemu wentylacji i chłodzenia cewki. Dzięki temu, cewki są jeszcze bardziej odporne na obciążenia wyższą mocą. Wszystko to sprawia, że głośniki Excursion z serii SX, to produkty wyraźnie wyróżniające się w swojej klasie przede wszystkim wysoką wydajnością, jakością brzmienia, łatwością montażu oraz atrakcyjną ceną. Jest to znakomite rozwiązanie również dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z car audio od stopniowego kompletowania dobrej jakości systemu audio w umiarkowanej cenie.
Excursion SX-5M
Samochodowe głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery) niemieckiej marki Excursion. Jest to całkowicie nowa konstrukcja wykorzystująca szereg sprawdzonych naturalnych materiałów, technologii i rozwiązań, które od wielu lat są uznawane jako jedne z najlepszych dla tego rodzaju produktów oferowanych przez branżę Home i Car Audio, również w modelach pozycjonowanych w dużo wyższej klasie cenowej. Należą do nich między innymi sztywne i lekkie membrany wooferów ADC wykonane z 2-warstwowego prasowanego papieru, zewnętrznie zaimpregnowanego specjalną substancją antyrezonansową. Nie od dziś wiadomo, że właśnie papierowe membrany zapewniają najbardziej dynamiczne, wierne oraz naturalne brzmienie niskich i średnich tonów. Za prawidłowy napęd membrany odpowiada wydajny układ magnetyczny posiadający centralny otwór wentylujący cewkę drgającą wykonaną z miedzianego drutu, nawiniętego na dobrze odprowadzający ciepło aluminiowy karkas. Specjalnie dla serii Excursion SX zaprojektowano również nowe, sztywne, stalowe kosze w standardzie Euro-DIN. Kosze posiadają dodatkowe otwory symetrycznie rozłożone pod dolnym zawieszeniem, których zadaniem jest wspomaganie systemu chłodzenia cewki. Dzięki temu, cewka jest bardziej odporna na obciążenia wyższą mocą, co przekłada się na długą i bezawaryjną eksploatację. Zestaw zawiera również dwie wygodne w montażu mini-zwrotnice LP-6dB/okt.
SX-5M - głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery) - konstrukcja:
Lekka i sztywna membrana stożkowa ADC (Activ Damping Coating) z 2-warstwowego papieru powlekanego antyrezonansową substancją redukującą zniekształcenia dźwięku oraz dodatkowo impregnującą i zabezpieczającą membranę przed działaniem wilgoci. Taka konstrukcja membrany zapewnia naturalne i zrównoważone brzmienie średnich tonów oraz obfity i dynamiczny bas. Nakładka przeciwpyłkowa w stylu korektora fazy LXPD (Lineał X-point Phase Plug Design) – poprawia detaliczność brzmienia średnich tonów i ich zrównoważenia tonalnego w szerszym zakresie kątów odsłuchu, np. przy nisko zamontowanych wooferach (duży kąt odsłuchu po stronie kierowcy). Górne zawieszenie zapewniające duże liniowe wychylenia membrany w szerokim zakresie częstotliwości wykonane z podwójnie prasowanej pianki o wysokich właściwościach tłumiących, dodatkowo zabezpieczonej przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych (UV). Rezultat - wyższa rozdzielczość średnich tonów (np wokali), więcej basu i wyższa wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu niepożądanych zniekształceń. Sztywny czarny kosz tłoczony ze stali z dużymi otworami, zapewniającymi swobodny przepływ powietrza "pompowanego" przez tylną część membrany. Kosz posiada również dodatkowe symetrycznie rozłożone otwory pod dolnym zawieszeniem, zapewniające wydajną wentylację i chłodzenie cewki, dzięki czemu jest ona bardziej odporna na obciążenia wyższą wartością mocy. Wydajny układ magnetyczny EFF (Efficient Flux Field) z centralnym otworem obniżającym częstotliwość rezonansową i dodatkowo wspomagającym układu chłodzenia cewki. Starannie zaprojektowana cewka z czystej miedzi, która została precyzyjnie nawinięta na aluminiowy karkas. Miedź to jeden z najlepszych przewodników prądu, a aluminium, jeden z najlepszych przewodników ciepła, posiadający jednocześnie bardzo niską wagę, w niewielkim stopniu obciążając ruchome elementy głośnika. Gwarantuje to bardzo efektywną pracę, dobre odprowadzanie ciepła z cewki oraz długą i bezawaryjną eksploatację głośnika. Magnes zabezpieczony gumową nakładką ochronną. Metalowe maskownice siatkowe stanowią wyposażenie dodatkowe (XGR5 - sprzedawane oddzielnie)
Zwrotnice pasywne:
2 niezależne zwrotnice LP-6dB/okt. dla każdego głośnika
wygodny i szybki montaż typu Plug&Play na przewodach głośnikowych (In-Line),
duża elastyczność konfiguracji różnych wersji połączeń
małe wymiary ułatwiające montaż w dowolnym miejscu: 44x25x19 mm
Podstawowe parametry:
samochodowe głośniki średnio-niskotonowe (mid-woofery)
średnica: 130 mm (5,25 cala)
moc RMS: 60 W
moc Max: 150 W
impedancja: 4 Ohm
skuteczność (1W/1m): 89 dB
magnes: 8 oz
głębokość montażu: 51 mm
gwarancja i serwis polskiego importera: 24 miesiące
Zestaw zawiera:
2 głośniki średnio-niskotonowe (woofery)
2 zwrotnice (LP-6dB/okt.)
przewody z konektorami
wkręty montażowe
instrukcja i naklejka z logo
dystanse do montażu w fabryczne miejsce zamiast głośników fabrycznych - 2szt.
redukcje głośnikowe do fabrycznych wtyczek od instalacji głośnikowej - 2szt.
Głośniki Excursion mają jeszcze jedną zaletę. Jeżeli po zakupie stwierdzicie że chcielibyście jednak do samych wooferów dołożyć jeszcze tweetery - można to zrobić. Chcecie zmienić charakterystykę systemu - są dodatkowe komponenty - tłumiki. To są głośniki, których brzmienie można modyfikować, dokładać komponenty - profesjonalny system audio. Inne tego nie mają.
Głośniki zwróciły uwagę topowego czasopisma dla entuzjastów motoryzacji AutoŚwiat. Cały artykuł do przeczytania pod adresem: http://caraudio.auto-swiat.pl/excursion-nowe-glosniki-w-polsce/nd0db