Excursion SHX-15D2
Samochodowy głośnik niskotonowy (subwoofer) o średnicy 38cm (2x2 Ohm) z nowej serii SHX (High Power) niemieckiej marki Excursion. Głośnik znakomicie nadaje się do pracy w obudowach wentylowanych oraz w obudowach zamkniętych o niewielkiej objętości.
Głośniki z tej serii posiadają bardzo wydajne układy magnetyczne, indywidualnie zoptymalizowane dla każdego rozmiaru głośnika (80-230oz), wysokotemperaturowe pojedyncze lub podwójne miedziane cewki (1,5-2,5 cala) oraz membrany stożkowe wykonane z 5-warstwowej mieszanki papierowo-wełnianej, dodatkowo wzmocnionej lekkim włóknem szklanym. Taka konstrukcja membrany, bazująca głównie na naturalnych materiałach, pozwala osiągnąć najbardziej pożądany, wyważony kompromis pomiędzy maksymalną sztywnością przy jak najniższej wadze. Gwarantuje to wysoką stabilność i kontrolę membrany podczas pracy z dużymi poziomami ciśnienia akustycznego, czego efektem jest bardzo dobra jakość, barwa i szybkość brzmienia najniższego basu pozbawionego zniekształceń. Subwoofery Excursion SHX-15D2 z powodzeniem mogą pracować w niewielkich obudowach zamkniętych, jednak najwięcej wrażeń są w stanie dostarczyć w konstrukcjach wentylowanych bass-reflex.
PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE:
Głośnik 2-cewkowy
Impedancja: 2x2 Ohm
Średnica: 38 cm (15 cali)
Moc RMS: 500 W
Moc Max/Peak: 1200 W
Zalecana moc RMS wzmacniacza: 300-500 W
Skuteczność: 94 dB (2,8V/1m)
Fs: 27,4 Hz
Qts: 0.519
Vas: 166,86 L
Xmax: 24/12 mm
Cewka: 2,5 cala BASV
Układ magnetyczny: 230 oz
Głębokość montażowa: 165 mm
Średnica otworu do wycięcia: 353 mm
Całkowita średnica zewnętrzna: 390 mm
Bardzo lekka i sztywna 5-warstwowa membrana z naturalnej mieszanki papierowo-wełnianej wzmocnionej włóknem szklanym. Taka konstrukcja na bazie celulozy zapewnia najlepszą barwę dźwięku oraz dużą kontrolę, szybkość i obfitość brzmienia najniższego basu.
Polipropylenowa nakładka przeciwpyłkowa z logo 3D, będąca jedną z najlżejszych tego rodzaju konstrukcji na rynku.
Solidny fałd górnego zawieszenia z mocnej pianki gumowo-santoprenowej o doskonałych właściwościach tłumiących, zapewniający duże i kontrolowane wychylenia membrany oraz więcej głębokiego basu przy jednoczesnym zminimalizowaniu niepożądanych zniekształceń.
Sztywny czarny kosz tłoczony ze stali z dużymi otworami, zapewniającymi swobodny przepływ powietrza "pompowanego" przez tylną część membrany. Kosz posiada również dodatkowe symetrycznie rozłożone otwory pod dolnym zawieszeniem w celu poprawy wydajności układu chłodzenie cewki, dzięki czemu jest ona bardziej odporna na obciążenia wyższą wartością mocy.
Wydajny układ magnetyczny z gumową nakładką ochronną i centralnym otworem wspomagającym układ chłodzenia cewki.
Podwójna wysokotemperaturowa cewka 2,5" BASV z czystej miedzi, która została precyzyjnie nawinięta na aluminiowy karkas posiadający dodatkowe otwory w celu poprawy recyrkulacji powietrza. Miedź to jeden z najlepszych przewodników prądu, natomiast aluminium jest jednym z najlepszych przewodników ciepła, posiadającym jednocześnie bardzo niską wagę, w niewielkim stopniu obciążając ruchome elementy głośnika. Gwarantuje to bardzo efektywną pracę, dobre odprowadzanie ciepła z cewki drgającej oraz długą i bezawaryjną eksploatację głośnika.
Gwarancja polskiego dystrybutora: 24 miesiące
Pełna wydajność i stabilizacja parametrów subwoofera powinny zostać osiągnięte po ok. 50 godzinach wstępnej eksploatacji głośnika z umiarkowanym poziomem głośności.
SUGEROWANE OBUDOWY:
zamknięta SQ (netto):
- akceptowalny zakres objętości: 50-130 L
- najbardziej optymalny zakres objętości: 70-100 L
wentylowana SPL:
- wewnętrzna objętość całkowita: 70,5 L
- wewnętrzna objętość netto: 60,0 L
- port okragły z dwoma łagodnie zakończonymi kołnierzami
- średnica portu: 2 x 100mm
- długość portu: 250mm (każdy)
- F3: 41,0Hz
- Fb: 50,0Hz
Dopuszcza się stosowanie innych niż podane wyżej projektów obudów, które mogą być inaczej zestrojone z uwzględnieniem konkretnie określonego rodzaju brzmienia, gatunku muzyki, wielkości samochodu oraz indywidualnego gustu słuchacza.