EXCURSION SX-5C + ZRS-AG-17
Najnowszy zestaw głośników basowych
eXcursion SX-5C
głośniki basowe + tweetery + zwrotnice
Propozycje montażu:
Fiat Bravo Brava Marea tył
Fiat Punto 1 1[zasłonięte]993-19 tył
BMW 3 E30 (1[zasłonięte]982-19) Limousine/ Touring/ Coupe/ Cabrio z przodu przy nogach
BMW 3 E36 (1[zasłonięte]990-19) przód
BMW 3 E36 Cabriolet (1[zasłonięte]994-19) przód
BMW 3 E36 Compact (1[zasłonięte]994-20) przód
BMW 3 E36 Coupe (1[zasłonięte]992-19) przód
BMW 3 E36 Touring (1[zasłonięte]995-19) przód
BMW 3 E46 (2[zasłonięte]000-20) drzwi przód
BMW 3 E46 (2[zasłonięte]000-20) Touring drzwi przód
BMW 5 E34 Limousine / Touring / Coupe / Cabrio (1[zasłonięte]987-19) przód i tylna półka
BMW 5 E39 (1[zasłonięte]995-20) Limousine drzwi przód i tylna półka
BMW 5 E39 Touring (1[zasłonięte]995-20) przód i podsufitówka z tyłu
BMW 7 E32 wszystkie modele przód
BMW 7 E38 (1[zasłonięte]994-20) drzwi przód tylna półka
BMW 8 E31 wszystkie modele przód
BMW Z3 (1[zasłonięte]996-20) montaż przód przy nogach
BMW Z3 Coupe (1998->) montaż przód przy nogach
Citroen AX 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen BX + BX Break 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen CX + CX Break 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen C1 2005-> 130mm tylne drzwi
Citroen C2 2005-> 130mm tylne drzwi
Citroen C3 (3 drzwiowy) 130mm tylne panele boczne
Citroen ZX 130mm przednie i tylne drzwi
Citroen Xantia + Xantia Break 130mm drzwi tył
Renault Laguna 2 2001-[zasłonięte] 20070mm drzwi przód i tył
Renault Laguna 3 2007-> 130mm + dystanse drzwi przód *
Renault Clio 2 1998-[zasłonięte] 20050mm drzwi przód i tył
Renault Clio 3 2005- 130mm drzwi przód i tył
Renault Thalia drzwi przód
Renault Megane Grand Tour 130mm drzwi przód i tył
Renault Megane Break 130mm drzwi tył
Renault Master 2 2[zasłonięte]003-20 drzwi przód
Dacia Logan 2005-> drzwi przód i tylna półka
Dacia Logan MCV 2007-> drzwi przód i tył
Dacia Duster 2010-> drzwi przód i tył
Dacia Sandero 2008 drzwi przód i tył
Skoda Octavia 1 HB tył półka
OGÓLNE INFORMACJE o serii SX (Street eXcursion)
Głośniki samochodowe niemieckiej marki EXCURSION z serii SX zostały zaprojektowane w Niemczech z przeznaczeniem do uniwersalnych zastosowań oraz jako znakomite i zarazem niedrogie zamienniki fabrycznych systemów głośnikowych (OEM). Podczas budowy głośników z tej serii sięgnięto po szereg sprawdzonych naturalnych materiałów, technologii i rozwiązań, które od wielu lat są uznawane jako jedne z najlepszych dla tego rodzaju produktów oferowanych przez branżę Home i Car Audio, również w modelach pozycjonowanych w dużo wyższej klasie cenowej. Należą do nich między innymi detalicznie brzmiące jedwabne kopułki głośników wysokotonowych oraz sztywne i lekkie membrany wooferów wykonane z 2-warstwowego prasowanego papieru zewnętrznie zaimpregnowanego specjalną substancją antyrezonansową. Nie od dziś wiadomo, że właśnie papierowe membrany zapewniają najbardziej dynamiczne, wierne oraz naturalne brzmienie niskich i średnich tonów. Specjalnie dla serii Excursion SX zaprojektowano również sztywne stalowe kosze woferów w ułatwiającym montaż standardzie Euro-DIN. Kosze posiadają dodatkowe otwory symetrycznie rozłożone pod dolnym zawieszeniem, których zadaniem jest wspomaganie systemu wentylacji i chłodzenia cewki. Dzięki temu, cewki są jeszcze bardziej odporne na obciążenia wyższą mocą. Wszystko to sprawia, że głośniki Excursion z serii SX, to produkty wyraźnie wyróżniające się w swojej klasie przede wszystkim wysoką wydajnością, jakością brzmienia, łatwością montażu oraz atrakcyjną ceną. Jest to znakomite rozwiązanie również dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swą przygodę z car audio od stopniowego kompletowania dobrej jakości systemu audio w umiarkowanej cenie.
Excursion SX-5C
2-drożny samochodowy zestaw głośników komponentowych o średnicy wooferów 130 mm z serii Street niemieckiej marki Excursion. W skład zestawu wchodzą 2 głośniki wysokotonowe, 2 głośniki średnio-niskotonowe oraz 4 zwrotnice Plug&Play oddzielne dla każdego głośnika. Zwrotnice zostały wyposażone w wysokiej jakości kondensatory MKP oraz zapewniają szeroki zakres konfiguracji połączeń (np. Bi-Wiring, Bi-Amping). Magnesy wooferów posiadają centralne otwory wentylujące i obniżające częstotliwość rezonansową (FS) a także dodatkowo poprawiające wydajność układu chłodzenia cewek. Natomiast membrany wooferów otrzymały specjalnie zaprojektowane nakładki przeciwpyłowe (dustcap) w stylu korektorów fazy, których zadaniem jest poprawa brzmienia średnich tonów w przypadku zbyt dużego kąta odsłuchu (np. przy niskim umiejscowieniu wooferów drzwiowych).
PODSTAWOWE PARAMETRY:
2-drożny samochodowy zestaw głośnikowy
średnica wooferów: 130 mm (5,25 cala)
moc RMS: 60 W
moc Max: 150 W
impedancja: 4 Ohm
pasmo przenoszenia: 60 - 20 000 Hz
skuteczność (1W/1m): 89 dB
magnes woofera: 8 oz
głębokość montażu: 51 mm
gwarancja i serwis polskiego importera: 24 miesiące
Głośniki wysokotonowe (tweetery):
membrana kopułkowa o średnicy 25 mm wykonana z naturalnego jedwabiu zaimpregnowanego cienką warstwą substancji antyrezonansowej - zapewnia czyste, wierne i detalicznie szczegółowe brzmienie wysokich tonów
wydajny neodymowy układ magnetyczny z systemem chłodzenia cewki
dodatkowe obudowy i akcesoria umożliwiające indywidualny montaż i regulację kąta propagacji dźwięku
Głośniki średnio-niskotonowe (woofery):
średnica 130 mm
Lekka i sztywna membrana stożkowa ADC (Activ Damping Coating) z 2-warstwowego papieru powlekanego antyrezonansową substancją redukującą zniekształcenia dźwięku oraz dodatkowo impregnującą i zabezpieczającą membranę przed działaniem wilgoci. Taka konstrukcja membrany zapewnia naturalne i zrównoważone brzmienie średnich tonów oraz obfity i dynamiczny bas. Nakładka przeciwpyłkowa w stylu korektora fazy LXPD (Lineał X-point Phase Plug Design) – poprawia detaliczność brzmienia średnich tonów i ich zrównoważenia tonalnego w szerszym zakresie kątów odsłuchu, np. przy nisko zamontowanych wooferach (duży kąt odsłuchu po stronie kierowcy). Górne zawieszenie zapewniające duże liniowe wychylenia membrany w szerokim zakresie częstotliwości wykonane z podwójnie prasowanej pianki o wysokich właściwościach tłumiących, dodatkowo zabezpieczonej przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych (UV). Rezultat - wyższa rozdzielczość średnich tonów (np wokali), więcej basu i wyższa wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu niepożądanych zniekształceń. Sztywny czarny kosz tłoczony ze stali z dużymi otworami, zapewniającymi swobodny przepływ powietrza "pompowanego" przez tylną część membrany. Kosz posiada również dodatkowe symetrycznie rozłożone otwory pod dolnym zawieszeniem, zapewniające wydajną wentylację i chłodzenie cewki, dzięki czemu jest ona bardziej odporna na obciążenia wyższą wartością mocy. Wydajny układ magnetyczny EFF (Efficient Flux Field) z centralnym otworem obniżającym częstotliwość rezonansową i dodatkowo wspomagającym układu chłodzenia cewki. Starannie zaprojektowana cewka z czystej miedzi, która została precyzyjnie nawinięta na aluminiowy karkas. Miedź to jeden z najlepszych przewodników prądu, a aluminium, jeden z najlepszych przewodników ciepła, posiadający jednocześnie bardzo niską wagę, w niewielkim stopniu obciążając ruchome elementy głośnika. Gwarantuje to bardzo efektywną pracę, dobre odprowadzanie ciepła z cewki oraz długą i bezawaryjną eksploatację głośnika. Magnes zabezpieczony gumową nakładką ochronną. Metalowe maskownice siatkowe stanowią wyposażenie dodatkowe (XGR5 - sprzedawane oddzielnie).
Zwrotnice pasywne:
4 niezależne zwrotnice 6dB/okt. dla każdego głośnika (2szt. dla tweeterów i 2szt. dla wooferów)
wysokiej jakości kondensatory MKP w znacznym stopniu wpływające na poprawę jakość brzmienia
wygodny i szybki montaż typu Plug&Play na przewodach głośnikowych (In-Line),
duża elastyczność konfiguracji różnych wersji połączeń (np. Bi-Wiring, Bi-Amping)
małe wymiary ułatwiające montaż w dowolnym miejscu: 44x25x19 mm
możliwość stosowania dodatkowych tłumików rezystancyjnych In-Line Plug&Play obniżających poziom głośności tweeterów (tłumiki XLR są sprzedawane oddzielnie)
konektory przewodów umożliwiające zmianę polaryzacji głośników wysokotonowych (czytaj w uwagach poniżej)
DODATKOWE UWAGI:
Eksploatacja zestawu bez prawidłowo podłączonych zwrotnic grozi trwałym uszkodzeniem głośników wysokotonowych. Uszkodzenia takie nie są objęte gwarancją. W zależności od miejsca montażu i sposobu ukierunkowania tweeterów oraz wzajemnej odległości głośników względem siebie i słuchacza, w niektórych przypadkach dla osiągniecia lepszego brzmienia może być pomocna zmiana polaryzacji przewodów głośników wysokotonowych (zamiana miejscami przewodów tweeterów). Ma to na celu dokładniejsze wyrównanie charakterystyki częstotliwościowo-fazowej w okolicy punktu podziału zwrotnicy, jeżeli w tym miejscu powstałoby niekorzystne podbicie tej części pasma akustycznego, które najczęściej objawia się mocniejszym wyeksponowaniem wyższych partii zakresu średniotonowego. Złącza zwrotnic są przystosowane do łatwej zmiany polaryzacji głośników wysokotonowych. W celu obniżenia poziomu sygnału dla głośników wysokotonowych i dopasowania ich głośności do własnych preferencji, można użyć łatwych w montażu rezystancyjnych tłumików Excursion XRL (sprzedawane oddzielnie), obniżających poziom sygnału w zakresie 2-10dB.
Zestaw zawiera:
2 głośniki wysokotonowe (tweetery)
2 głośniki średnio-niskotonowe (woofery)
4 zwrotnice (2xTW, 2xWO)
2 redukcje do fabrycznych kostek pokazane na zdjęciu
komplet przewodów i wkrętów
akcesoria do montażu tweeterów
instrukcja i naklejka z logo
Głośniki Excursion mają jeszcze jedną zaletę. Jeżeli po zakupie stwierdzicie że chcielibyście jednak do samych wooferów dołożyć jeszcze tweetery - można to zrobić. Chcecie zmienić charakterystykę systemu - są dodatkowe komponenty - tłumiki. To są głośniki, których brzmienie można modyfikować, dokładać komponenty - profesjonalny system audio. Inne tego nie mają.
Głośniki zwróciły uwagę topowego czasopisma dla entuzjastów motoryzacji AutoŚwiat. Cały artykuł do przeczytania pod adresem: http://caraudio.auto-swiat.pl/excursion-nowe-glosniki-w-polsce/nd0db