Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Ewolucja usług private banking & wealth manage

18-05-2014, 7:13
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 27 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4221944360
Miejscowość gdańsk
Zostało sztuk: 5    Wyświetleń: 1   
Koniec: 18-05-2014 07:13:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Ewolucja usług private banking & wealth management
Od bankierów prywatnych do konglomeratów finansowych


Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Joanna Pietrzak

 


cena: 27,00 zł

 

 

 

 


Książka wprowadza czytelnika w świat bankierów prywatnych i ich zamożnej klienteli. Wyjaśnia, jak rozwijały się usługi dla najbogatszych klientów, jak doszło do ogromnego zróżnicowania podmiotów na rynku Private Banking & Wealth Management oraz jaki jest obecny stan tych usług, ich zagrożenia i perspektywy. Daje odpowiedź na pytanie: jak zmienił się rynek Private Banking & Wealth Management od czasów, gdy finansami najbogatszych klientów zarządzali prywatni bankierzy, do chwili obecnej, gdy bankierów prywatnych prawie już nie ma, a liderami rynku są wielkie konglomeraty finansowe.

Omawiane zjawiska poparte są przykładami, materiałami źródłowymi oraz studiami przypadków. Oryginalność tej książki polega na przekrojowym ujęciu tematu. Perspektywa historyczna łączy się z opisem najnowszych tendencji rynkowych, co pozwala zrozumieć kierunek, w jakim zmierza ewolucja usług bankowości prywatnej i zarządzania majątkiem. Osobną wartością jest opis mechanizmów kreacji bogactwa; jest to bowiem tematyka rzadko poruszana w polskiej literaturze ekonomicznej. Szczegółowa analiza stanu zamożności polskiego społeczeństwa pozwala m.in. zrozumieć dystans, jaki dzieli nasz kraj od Europy Zachodniej w kwestii zasobów prywatnego bogactwa.

Książka zawiera przykłady i studia przypadków. Szczególnie wymowne są skutki osłabienia zasad nadzoru i etyki zawodowej, opisane w studium przypadku jednego z liderów tej branży, szwajcarskiego banku UBS, jak również opis okoliczności, które doprowadziły do zniknięcia z rynku najstarszego prywatnego banku szwajcarskiego Wegelin & Co.

 

 

 

SPIS TREOECI
WSTÊP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdzia³ 1
HISTORYCZNE POD£O¯E PRIVATE BANKING
& WEALTH MANAGEMENT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.1. Prywatne domy bankowe – uwarunkowania ekonomiczne i prawne . . . 15
1.1.1. W³asnooeæ, zarz¹dzanie, odpowiedzialnooeæ, marka. . . . . . . . . . . . 17
1.1.2. Pozycja rynkowa i spo³eczna banków prywatnych . . . . . . . . . . . 21
1.1.3. Zagro¿enia wynikaj¹ce z formy prawnej . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
1.2. Banki prywatnewWielkiej Brytanii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.2.1. Znaczenie Londynuw¿yciu gospodarczym Wielkiej Brytanii . . . 26
1.2.2. House of Rothschild – archetyp banku prywatnego . . . . . . . . . . . 30
1.2.3 . Kupieckie domy bankowe (merchant banks) . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
1.2.4. Elitarne londyñskie domy bankowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
1.2.5. Schy³ek brytyjskich domów bankowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
1.3. Banki prywatnewinnych centrach finansowych Europy. . . . . . . . . . . . 49
1.3.1. Banki prywatnewSzwajcarii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
1.3.2. Walka szwajcarskich bankierów prywatnych
o zachowanie odrêbnooeci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
1.3.3. Banki prywatne we Francji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
1.3.4. Banki prywatnewNiemczech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
1.4. Trwa³y wk³ad bankierów prywatnych w rozwój systemu
bankowego Europy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
1.5. Ewolucja definicji us³ug private banking&wealth management . . . . . . . . . . 67
Rozdzia³ 2
ROZWÓJ OEWIATOWEGO BOGACTWA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
2.1. Mechanizmy kreacji bogactwa u progu XX wieku.
Powstanie klasy oeredniej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
2.2. Wspó³czesne warunki rozwoju bogactwa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
2.2.1. Poszerzanie obszaru zamo¿nooeci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
2.2.2. Wzrost znaczenia sektora finansowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
2.2.3. Nierównooeci dochodowe i maj¹tkowe. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
2.3. Liczebnooeæ i struktura osób zamo¿nych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
2.4. OEwiatowe bogactwo a wielkooeæ rynku private banking
&wealth management. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Rozdzia³ 3
MODELE BIZNESOWE NA RYNKU PRIVATE BANKING
& WEALTH MANAGEMENT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
3.1. Podmioty na rynku private banking&wealth management. . . . . . . . . . . . . 105
3.2. Zintegrowany model biznesowy (Integrated Business Model) . . . . . . . . . . 110
3.2.1. Po³¹czenie bankowooeci inwestycyjnej i prywatnej. . . . . . . . . . . . 110
3.2.2. Zagro¿enia wynikaj¹ce z modelu zintegrowanego . . . . . . . . . . . 113
3.2.3. Studium przypadku: wp³yw kryzysu finansowego
na pozycjê rynkow¹ banku UBS. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
3.3. Model „czystego” private banking (Pure Play Business Model) . . . . . . . . . . 129
3.3.1. Koncentracja na us³ugach bankowooeci prywatnej
i zarz¹dzania maj¹tkiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
3.3.2. Presja regulacyjna na centra off-shore . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
3.3.3. Studium przypadku: znikniêcie z rynku banku Wegelin&Co. . . 136
3.3.4. Studium przypadku: obszary doskona³ooeci banku
Julius Baer&Co. Ltd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
3.4. Model detaliczny (Retail-Based Business Model). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.4.1. Zainteresowanie segmentem Mass Affluent . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.4.2. Studium przypadku: Barclays – synergia miêdzy bankowooeci¹
detaliczn¹ i prywatn¹ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
ROZDZIA£ 4
NOWE TRENDY NA RYNKU PRIVATE BANKING
& WEALTH MANAGEMENT. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
4.1. Innowacyjne kryteria segmentacji klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
4.1.1. Segmentacja wieloczynnikowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
4.1.2. Segment zamo¿nych kobiet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
4.1.3. UltraHNWI. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157
4.2. Nietypowe produkty private banking&wealth management . . . . . . . . . . . 163
4.2.1. Niefinansowe us³ugi doradcze / inwestycje emocjonalne. . . . . . . . 165
4.2.2. Inwestycje odpowiedzialne spo³ecznie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168
4.3. Polityka markiwus³ugach private banking&wealth management . . . . . . . 173
4.3.1. Komunikacja marketingowa marki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174
4.3.2. Studium przypadku: repozycjonowanie marki Coutts&Co. . . . . . 180
4.4. Media spo³ecznooeciowewprivate banking&wealth management. . . . . . . . 182
6
ROZDZIA£ 5
ROZWÓJ US£UG PRIVATE BANKING & WEALTH MANAGEMENT
WPOLSCE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
5.1. Proces powstawania bogactwawPolsce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
5.1.1. Obci¹¿enie historyczne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187
5.1.2 . Powojenny zastójwtworzeniu bogactwa (1945–1980) . . . . . . . . . 188
5.1.3. Pierwsze formy akumulacji prywatnego kapita³u (1981–1989) . . . 189
5.1.4. ród³a bogactwa po transformacji ustrojowej . . . . . . . . . . . . . . . 191
5.2. Liczebnooeæ i charakterystyka osób zamo¿nychwPolsce. . . . . . . . . . . . . 196
5.2.1. Poziom prywatnych aktywów finansowych . . . . . . . . . . . . . . . . 196
5.2.2. Segmentacja i profil demograficzny osób zamo¿nychwPolsce. . . 198
5.3. Us³ugi bankowooeci prywatnejwPolsce – stan i perspektywy rozwoju . . 205
5.3.1. Detaliczny model polskiej bankowooeci prywatnej . . . . . . . . . . . . 205
5.3.2. Kierunki rozwoju polskiego rynku private banking
&wealth management. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209
ZAKOÑCZENIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2111
BIBLIOGRAFIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
SPIS RYSUNKÓW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
SPIS TABEL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222

 

 

 

 

 

ISBN:[zasłonięte]978-8365-095-9

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 224

Format: B5

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł przy opcji wysyłki paczką i za pobraniem pocztowym.

 

 

 


 

 

 

 



Ewolucja usług private banking & wealth manage