Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EUROPA UNIVERSALIS VICTORIA 1[zasłonięte]836-19 GRA

25-06-2012, 0:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik ajacek2
numer aukcji: 2386631253
Miejscowość Bielsko-Biała
Wyświetleń: 18   
Koniec: 30-06-2012 04:51:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Wersja językowa gry: Polska
Dodatkowe informacje: Folia,
Granice wiekowe: Dla młodzieży, Dla dorosłych,
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

EUROPA UNIVERSALIS VICTORIA 1[zasłonięte]836-19 GRA

GRA FABRYCZNIE NOWA W PELNEJ WERSJI, PUDEŁKO POLSKA WERSJA JEZYKOWA

Victoria: Empire Under The Sun – to gra komputerowa szwedzkiej firmy Paradox Entertainment, która została wydana w 2003 roku (w Polsce w 2005 w pakiecie z Dwiema Różami i Koroną Północy). Jest to gra strategiczna będąca piątą częścią serii gier pn. Europa Universalis. Gra polega na zarządzaniu wybranym państwem o niespotykanej do tej pory liczbie opcji. Gra nie obejmuje jednak tylko jednego państwa, ale cały ówcześnie znany świat. W tej części Europa Universalis gra zaczyna się w 1836, a kończy w 1920 roku. W grze występują dwustronne umowy i alianse, wojny kolonialne, walki o prowincje, rokowania pokojowe, umowy handlowe, itp.

Podstawowymi wyznacznikami poziomu rozwoju państwa są potencjał przemysłowy, potencjał wojskowy i prestiż.

Rozgrywka [edytuj]

Jednym z najbardziej nowatorskich rozwiązań było podzielenie ludności na tzw. POPy (od ang. Part Of Population) pełniące określoną rolę (Rolnicy, Robotnicy, Rzemieślnicy, Urzędnicy, Duchowni, Żołnierze, Kapitaliści, Oficerowie i Arystokraci ). Każdy POP ma własne współczynniki zadowolenia, wojowniczości, poglądy itp. mają one oryginalne nazwy.

W grze gracz ma do wyboru parędziesiąt jednostek do wyboru m.in. oddziały kolonialne, piechota, kawaleria, gwardia i jednostki elitarne, fregaty, krążowniki, pancerniki. Gracz może także budować budynki takie jak kopalnie, rafinerie, gmachy rządowe i wojskowe. Lub budować różne fabryki, które wymagają surowców w wyniku ich połączenia tworzą inne ważne produkty np.: amunicja, artyleria, części mechaniczne, urządzenia elektryczne czy broń ręczną.

Starcia wojsk zależą od liczebności, rodzaju oraz różnych detali. Nazwy dywizji są wzięte z historii oraz czasami mają nazwy prowincji. Kolonizacja w grze jest ułatwiona. Można budować w prowincjach budynki kolonialne typu: faktoria, misja, stacja węglowa i fort. Aby zająć dane ziemie trzeba posiadać wszystkie kolonie na najbliższym obszarze. W grze wyróżniono narodowości i religie, to sprawia że ludność jest różnorodna. Z czasem w obywatelach wyróżniają problemy społeczne i ideologie.

W grze są cztery scenariusze, rozpoczynające się w latach 1836, 1861, 1881 i 1914.