Opis książki: Etykieta opisywana w niniejszym przewodniku to nie tylko klasyczny savoir-vivre, dotyczący zasad zachowania przy stole, ubioru czy przedstawiania się, ale także wskazówki odnośnie do tworzenia prawidłowych relacji w trakcie spotkań, komunikacji elektronicznej czy kontaktów międzykulturowych.
Wprowadzenie ROZDZIAŁ I Zrozumieć zasady etykiety 1. Lekcje etykiety - historycznie 2. Podstawy współczesnej etykiety ROZDZIAŁ II Tworzenie pozytywnego pierwszego wrażenia 1. Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie 2. Jak przedstawiać siebie i innych 3. Uścisk dłoni 4. Zasady rozmów kwalifikacyjnych ROZDZIAŁ III Utrzymywanie relacji biznesowych 1. Rozwiązywanie konfliktów 2. Twoje miejsce pracy 3. Romanse biurowe 4. Podróże służbowe str. 5 1 5. Inne potencjalnie konfliktowe sytuacje ROZDZIAŁ IV Etykieta komunikacji 1. Etykieta komunikacji 2. Etykieta komunikacji bezpośredniej 3. Etykieta rozmów telefonicznych str. 6 1 4. Etykieta korespondencji 5. Etykieta poczty elektronicznej 6. Etykieta Internetu 7. Etykieta wystąpień publicznych ROZDZIAŁ V Podstawy etykiety biznesowych spotkań przy stole 1. Podstawy zachowania się przy stole 2. Podstawy nakrywania stołu 3. Podstawowe maniery przy stole 4. Etykieta gospodarza 5. Etykieta gościa ROZDZIAŁ VI Specjalne przyjęcia przy stole 1. Zaproszenia 2. Oficjalne spotkania przy obiedzie lub kolacji str. 9 1 3. Bankiety biznesowe 4. Nieformalne spotkania przy stole ROZDZIAŁ VII Udane spotkania 1. Przed spotkaniem 2. Organizacja i efektywność spotkania 3. Efektywne uczestnictwo w spotkaniu 4. Komunikacja elektroniczna 5. Procedura parlamentarna ROZDZIAŁ VIII Etykieta międzykulturowa 1. Przygotowania do podróży 2. Powitania str. 1 1 7 3. Budowanie relacji 4. Posiłki i wręczanie prezentów 5. Kobiety i mężczyźni Bibliografia Indeks
|