Profesor Sławomir Świontek (30 XI 1942 - 21 III 2001) Teatr, ile wiemy, jest a t r i u m spraw niebieskich ... Maria GOŁASZEWSKA: Wizje teatralne między sacrum a profanum. Esej z pogranicza estetyki, teorii teatru i antropologii filozoficznej Jarek WACHOWSKI: O (nie)konieczności sacrum w teatrze Jarek BARTYZEL: "Zbawienie przez teatr?"Soteriologiczny horyzont sztuki w mesjanistycznym nurcie polskiej myśli teatralnej Dariusz KOSIŃSKI: Polski teatr przemiany Gdym ludzie śmiechem nakarmić chciał, anjołym uweselił . Jan OKOŃ: Św. Genezjusz w dramacie jezuickim XVIIw. Urszula ASZYK: Lo fingido verdadero Lopego de Vega: u źródeł hiszpańskiego modelu teatru jako metafory świata Piotr OLKUSZ: Kiedy Bóg jest reżyserem. Le veritable Saint Genest Jeana Rotrou Eleonora UDALSKA: Aspekty genezjańskie w Igrzysku Leopolda Staffa ,Małgorzata LEYKO: W poszukiwaniu niemieckiego Genezjusza Teatr stworzył Bóg dla tych, którym nie wystarcza kościół Zi:ligniew OSIŃSKI: Przypomnienie "Genezji"Juliusza Osterwy Marta JUSZCZUK: W poszukiwaniu Girolamy. O dążeniu Juliusza Osterwy do realizacji MigueJa Manary Oskara Miłosza lech SOKÓŁ: Topos "drogi do Damaszku": Peer Gynt i Nieznajomy Kararzyna USIECKA: Ha de siecle w poszukiwaniu sacrum. "Głęboki plan teatru" Maurire'a Maeteńindka i tego pmraraellckf.a aspeltly ArcJa KULlGOWSKAcKORZEN1EWSK1: Otfat leon Schiller - polski Ardalion Wezwanie do deziluzji EWa WĄCHOCKA: Od teatru świata do przestrzeni deiluzji ~ WIEl.ECHOWSKk Od.simulacrum do mimesis. Teatr świętego Franciszka Romana Branomaaetera Joanna Slosarska: Rozmowa pasterzów przy Narodzeniu Chrystusowym - od magii do religii Ewa Dąbek- Derda:O świętości niemożliwej. Historie upadku według Tadeusza Patryce Pavis : Jasmina Reza: Sztuka, czyli sztuka fugi 283 Kto się urodził tego dziełem grać Marek Chojnicki: „Myślenie aktorskie"jako model strategii procesu twórczego Krystyna Doniec: Pokazać siebie przez kogoś. Poznać siebie przez kogoś. Droga artystyczna Jana Kreczmana Bemadeua KUCZERA-CHACHULSKA: Między estetyką a etyką. Jeszcze o Aktorze Norwida JUTillSZ TYSZKA: Genezjusz - nasz współczesny Pamięć Małgorzata SUGIERA: Taki nam się snuje dramat. Pamięć kolektywna i indywidualna w teatrze XX w. Tomasz MAJEWSKI: Pamięć i przypomnienie |