Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Książki i Komiksy
>
Książki naukowe i popularnonaukowe
>
Biznes, nauki ekonomiczne
>
Pozostałe
ETNOGRAFIA ORGANIZACJI
12-07-2012, 18:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz:
49.90
zł
Użytkownik
ksiegarniainter
numer aukcji:
2396013176
Miejscowość
MAŁE GACNO
Wyświetleń:
12
Koniec:
03-07-2012 21:03:08
Dodatkowe informacje:
Stan:
Nowy
Okładka:
miękka
Rok wydania (xxxx):
2011
Język:
polski
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
ETNOGRAFIA ORGANIZACJI
Badania polskich firm i instytucji
Wydawca: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Autor: Kostera Monika red. naukowa
"Firma składa się z subkultur" - wywiad z dr Pawłem Krzyworzeką w
Gazeta Praca.
„Etnografia organizacji” przedstawia wielobarwny obraz polskich firm, instytucji i organizacji, stworzony na podstawie wnikliwych badań etnograficznych. Praca zespołu pod kierunkiem prof. Moniki Kostery zaowocowała książką, która jest świadectwem przemian w polskiej rzeczywistości biznesowej i nie tylko.
W jednym tomie przedstawione zostały wyniki badań empirycznych z bardzo rozległego i niejednorodnego terenu. Poszczególne części książki dotyczą organizacji wielokulturowych, kierowania zespołem, niematerialnych elementów kultury organizacji, a także ról przyjmowanych przez organizacje i ich uczestników.
Rozdziały książki są zróżnicowane tematycznie (od cyrku po komisariat policji) i stylistycznie (od gawędy i notatek z pamiętnika do tekstów pisanych w sposób bardziej formalny), połączone są jednak wspólną metodologią i spójnymi założeniami badawczymi.
Publikacja ma duży walor poznawczy – ukazuje rzeczywistość inną od tej, którą można poznać z dominujących dzisiaj w Polsce badań ilościowych, rzeczywistość często niedostępną lub oglądaną pobieżnie. Jest to opis tym bardziej wartościowy, że umożliwia poznanie zmian, które zaszły w polskich organizacjach, m.in. w wyniku transformacji ustrojowej.
Książkę, choć jest obszerna, czyta się bez znużenia. Można to zresztą czynić na dwa sposoby – odnosząc tekst do wstępu autorstwa prof. Kostery i sprawdzając, jak realizowana jest metodologia badań, lub czytając każdy z opisów jako samodzielną, zajmującą opowieść.
Książkę w sposób szczególny polecamy wszystkim zainteresowanym badaniami etnograficznymi. studentom nauk społecznych i ekonomicznych oraz przedstawicielom świata biznesu - kadrze zarządzającej, managerom i dyrektorom pragnącym udoskonalenia firm, którymi przewodzą.
„Pozycja ta doskonale pokazuje, jak w pracy naukowej ważna jest polifonia i konfrontowanie różnych sposobów widzenia świata i prowadzenia badań.
Dzięki Etnografii organizacji czytelnik może dowiedzieć się, w jaki sposób naprawdę prowadzone są badania etnograficzne. Pozna problemy i typowe bolączki badaczy, możliwe perspektywy badawcze, a także będzie mógł porównać, w jaki sposób prezentuje się wyniki badań jakościowych.
Etnografia organizacji powinna stać się lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych prowadzeniem badań jakościowych – zarówno z zakresu zarządzania, jak i socjologii, a także antropologii.
Starannie przemyślany dobór rozdziałów i prezentowanych projektów badawczych pozwala stwierdzić, że wreszcie pojawiła się pierwsza w Polsce praca zbiorowa doskonale prezentująca badania etnograficzne organizacji z różnych perspektyw.”
Prof. Dariusz Jemielniak, Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Monika Kostera - prof. zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz na Uniwersytecie Växjö w Szwecji. Gościnnie wykładała i prowadziła badania na prestiżowych zagranicznych i polskich uczeniach. Jest autorką 22. książek w języku polskim i angielskim oraz licznych artykułów naukowych opublikowanych w pismach z czołówki listy JCR, takich jak Organization Studies, Organization, a także British Journal of Management, którego jest współredaktorem. Obecnie zajmuje się etnografią organizacji, archetypami organizacyjnymi i badaniami jakościowymi zarządzania.
Tabela cech produktu
ISBN
[zasłonięte]
978-8389-357-2
Rok wydania
2011
Wydanie
I
Okładka
broszurowa
Liczba stron
400
Format
B5
EAN
978
[zasłonięte]
[zasłonięte]
48935