Estetyka w marketingu
wyd: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu
rok wyd: 1999
ilość stron: 447
okładka: twarda
autor: Bernd Schmitt, Alex Simonson
Z czystym sumieniem stwierdzam, że Estetyka w marketingu jest książką
przełomową. (...) Jak piszą sami autorzy, estetyka w marketingu to "zastosowana
w produkcji, oparta na doświadczeniach sensorycznych filozofia marketingu,
prowadząca do wykrystalizowania się tożsamości organizacji i jej marki". Innymi
słowy: estetyka w marketingu traktuje o doświadczeniach związanych z marką
przedsiębiorstwa (...). Te doświadczenia to: wygląd, odczucie, smak, zapach,
dotyk, kolor, faktura, krój, dźwięk itd. Już sam pomysł zastosowania estetyki w
marketingu wystarczy, by przeczytać tę książkę... i nosić ją zawsze przy sobie,
jako przypomnienie wagi problemu. Ale książka ta ma dużo więcej przymiotów. Po
pierwsze: dostarcza "strategii estetycznej" czy „wyznaczania mapy bodźców
sensorycznych". Po drugie: objaśnia krok po kroku znaczenie poszczególnych
elementów oddziałujących na odbiorcę, takich jak faktura materiału, krój pisma,
kształt, kolor, dźwięk. A przede wszystkim zawiera mnóstwo praktycznych
przykładów ilustrujących rozważania dotyczące zarówno elementów tożsamości firm
i marek (...), jak i tworzenia udanego logo oraz strony w Internecie. Mam niezłe
rozeznanie zarówno w literaturze poświęconej marketingowi, jak i w dziedzinie
projektowania, l dlatego pozwalam sobie na wyrażenie opinii, że oto mam przed
sobą jedną z najważniejszych i najbardziej oryginalnych książek marketingowych,
jakie dane mi było przeczytać (a raczej: połknąć i przetrawić) w ostatnim
czasie.