Roman Ingarden, Zasady epistemologicznego rozważania doświadczenia estetycznego
Władysław Tatarkiewicz, Klasyczne a nowoczesne rozumienie sztuki
Stefan Morawski, O realizmie jako kategorii artystycznej
Mieczysław Wallis, Świat sztuk I świat znaków
Jan Sunderland, Geneza piękna
Jaroslav Volek, Estetyka jako nauka i estetyka jako program
Zofia Lissa, Estetyczne funkcje ciszy I pauzy w muzyce
Wojsław Molé, Prolegomena do estetyki najwcześniejszego średniowiecza
Władysław Stróżewski, Claritas: uwarunkowania historyczne I treść estetyczna pojęcia
Jan Białostocki, Styl i modus w sztukach plastycznych
Elida Maria Szarota, O Winckelmannowskiej koncepcji alegorii
Irena Schiller, Brecht a Stanisławski (z teorii gry aktorskiej)
INFORMACJE
Stefan Morawski, IV Międzynarodowy Kongres Estetyki
Powstanie Stowarzyszenia Estetyków Polskich
Irena Wojnar, Raymond Bayer I jego realism operacyjny
Irena Wojnar, Główne kierunki współczesnej estetyki francuskiej
M. S. Kagan, Stan obecny radzieckiej myśli estetycznej
Van Meter Ames, Obecna sytuacja w estetyce amerykańskiej
Dragan M. Jeremić, Estetyka jugosłowiańska XX wieku
RECENZJE
Sedlmayra teoria sztuki (Stanisław Pazura)
Sztuka a psychologia głębi (nowsze publikacje angielskie) (P. J. Hodin)
Poglądy estetyczne Susanne K. Langer (Bohdan Chwedeńczuk)
Panofsky’ego obrona renesansu (Alicja Kuczyńska)
Radziecka książka o kategoriach estetycznych (Stanisław Dziechciaruk)
Estetyka i krytyka (Halina Junghertz-Taborska)
Roman Ingarden o dziele literackim (Henryk Markiewicz)
Uwagi o “Historii estetyki” Władysława Tatarkiewicza (Jerzy Pelc)
Wartość estetyczna form celowych (Zbigniew Skarbowski)