Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Językoznawstwo > Filologia Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Filozofia > Estetyka Książki > Sztuka > Teatr. Film. Telewizja > Teatr. Kabaret Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Literaturoznawstwo > Teoria literatury Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Literaturoznawstwo > Historia literatury > Historia literatury polskiej Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Literaturoznawstwo > Historia literatury > Historia literatury zagranicznej Książki > Wydawnictwa naukowe i popularno-naukowe > Wydawnictwa naukowe
|
|
| | |
| | Książka „Estetyka odrzucenia w dramacie i teatrze współczesnym” wprowadza nową kategorię estetyczną do rozważań nad szeroko pojmowaną teatralnością i sztuką sceniczną. Odrzucenie nie wiąże się dzisiaj z trwałym rozróżnieniem na chciane/niechciane, pożądane/niepożądane, ładne/brzydkie jest raczej grą na granicy odepchnięcia i przyjęcia, będącą wynikiem zniesienia opozycji binarnych. Odrzucenie – jako rodzaj skreślania, wymazywania, korekcji – jest działaniem. Jego obserwacja i analiza opiera się na założeniach perfomatyki, przenoszącej zainteresowanie filozofii sztuki z działa na zdarzenie. Pozwala to na traktowanie całej twórczości artystycznej w kategoriach teatralnych. Monografia proponuje dyskusję na temat odpychania, odrywania, wyrzucania, detrakcji w kontekście technik twórczych artystów tak różnych, jak Samuel Beckett, Jerzy Grotowski, Tadeusz Kantor czy Tadeusz Różewicz. | | Oprawa: | miękka | | Liczba stron: | 302 | | Rok wydania: | 2011 | |
| | | Wydawnictwo: | Uniwersytet Adama Mickiewicza | | Nr katalogowy (ISBN): | 978-83-[zasłonięte]-2232-3 978[zasłonięte][zasłonięte]32223 | | Data wydania: | 2[zasłonięte]011-11 |
|
| | | | Waga produktu: | 394 g. | |
| |
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój. Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka |