Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ESTETYKA filozofia polska dwudziestolecie SZTUKA

28-01-2012, 0:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 14.90 zł     
Użytkownik nietylkodlamoli
numer aukcji: 2065589684
Miejscowość Chorzów
Wyświetleń: 10   
Koniec: 25-01-2012 20:29:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1980
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

NASZE AUKCJE KOMENTARZE STRONA O MNIE KONTAKT

BOHDAN DZIEMIDOK
TEORIA PRZEŻYĆ I WARTOŚCI ESTETYCZNYCH W POLSKIEJ ESTETYCE DWUDZIESTOLECIA MIĘDZYWOJENNEGO



PWN 1980, str. 352, stan db ( przykurzona okładka)

ISBN 83-01-01272-2




Słowo wstępne
CZĘSC PIERWSZA
Rozdział pierwszy. O przedmiotowych i społecznych uwarunkowaniach przeżycia estetycznego
A. Przedmiot przeżycia estetycznego
I. Przedmiotowe uwarunkowania przeżyć estetycznych
II. Sposób istnienia przedmiotu przeżycia estetycznego
III. Dzieła sztuki jako przedmioty doznania estetycznego
B. Społeczno-kulturowe uwarunkowania przeżycia estetycznego
Rozdział drugi. O podmiotowych uwarunkowaniach przeżycia estetycznego i postawie estetycznej
A. Podmiotowe uwarunkowania przeżyć estetycznych
I. Psychofizjologiczne kwalifikacje podmiotu przeżycia estetycznego
II. Chwilowe dyspozycje psychofizjologiczne oraz właściwe nastawienie wewnętrzne jako warunki (konieczne lub pożądane) przeżycia estetycznego
B. Teoria postawy estetycznej
I. Postawa estetyczna a postawy pozaestetyczne
II. Główne kierunki poszukiwania definicji „postawy estetycznej"
1. Problemy monistycznych koncepcji postawy estetycznej
2. Pluralistyczne koncepcje postawy estetycznej III. Rola postawy estetycznej w procesie doświadczenia estetycznego
1. Postawa estetyczna a przeżycie estetyczne
2. Postawa estetyczna a dzieło sztuki
3. Postawa estetyczna a wartość estetyczna
Rozdział trzeci. O swoistości i roli percepcji w przeżyciu estetycznym
A. O składnikach percepcji w przeżyciu estetycznym .
B. O swoistości percepcji estetycznej
I. Czy percepcja estetyczna jest przeżyciem kontemplacyjnym (=biernym)?
1. Kontemplacjonizm
2. Pluralizm
3. Aktywizm
II. Czy naoczność postrzegania jest konstytutywną właściwością percepcji estetycznej?
III. Czy swoistym rysem percepcji estetycznej jest całkowite skupienie uwagi na przedmiocie przeżycia?
IV. Koncepcja „kwalitatywności" percepcji estetycznej
V. Czym się różni percepcja estetyczna od obserwacji naukowej?
C. Miejsce i rola percepcji w przeżyciu estetycznym
Rozdział czwarty. O swoistości przeżyć emocjonalnych doznawanych podczas obcowania z dziełem sztuki
I. Emocjonaliści .1. Emocjonalizm Władysława Witwickiego
2. Tadeusz Czeżowski o „uczuciach estetycznych"
3. Leon Petrażycki o emocjonalnym oddziaływaniu sztuki
II. Zwolennicy odróżniania emocji estetycznych i pozaestetycznych wzbudzanych przez dzieło sztuki
1. Stanisław Ignacy Witkiewicz o „uczuciu metafizycznym" oraz o „uczuciach życiowych" doznawanych w trakcie obcowania z dziełem sztuki
2. Roman Ingarden o roli czynników emocjonalnych w estetycznym obcowaniu z dziełem sztuki III. Rezygnacja z odróżniania emocji estetycznych i pozaestetycznych w przeżyciach wzbudzanych przez dzieło sztuki
1. Stanisław Ossowski o roli i swoistości emocji wchodzących w skład przeżycia estetycznego
2. Pluralistyczne stanowisko Władysława Tatarkiewicza
Podsumowanie części pierwszej
CZĘSC DRUGA
Rozdział piąty. Subiektywizm, obiektywizm i relacjonizm w teorii wartości estetycznych .
A. Spór o sposób istnienia wartości
I. Subiektywizm
1. Subiektywizm estetyczny Władysława Witwickiego
2. Teoria piękna Władysława Witwickiego
II. Obiektywizm
1. Radykalny obiektywizm aksjologiczny Henryka Elzenberga
2. Koncepcja obiektywności kryteriów wartości Tadeusza Gzeżowskiego
3. Umiarkowany obiektywizm estetyczny Romana Ingardena
III. Relacjonizm estetyczny
1. Władysława Tatarkiewicza koncepcje wartości estetycznych: od obiektywizmu do relacjoni-zmu estetycznego
2. Relacjonizm psychologiczny Mieczysława Wal-lisa
3. Relacjonizm psychologiczno-socjologiczny Stanisława Ossowskiego
B. Spór o kryteria oceny i status sądów wartościujących
I. Subiektywistyczne deklaracje S. I. Witkiewicza i L. Chwistka w kwestii wartościowania
II. Przeciwnicy subiektywizmu w kwestii ocen estetycznych
Rozdział szósty. Absolutyzm, relatywizm, pluralizm estetyczny
I. Przedmiot sporu między absolutyzmem a relatywizmem estetycznym
II. Absolutyzm estetyczny
1. Radykalny absolutyzm aksjologiczny Henryka Elzenberga
2. Umiarkowany absolutyzm estetyczny Romana Ingardena
III. Relatywizm estetyczny
1. Trudności skrajnego relatywizmu estetycznego
2. Ingardenowska krytyka skrajnego relatywizmu i sceptycyzmu w kwestiach wartościowania i ocen estetycznych
VI. Pluralizm estetyczny
1. Pluralizm estetyczny Władysława Tatarkiewicza
2. Pluralizm artystyczny Leona Chwistka
3. Pluralistyczna koncepcja wartości i wartościowania estetycznego Stanisława Ossowskiego
4. Pluralizm artystyczny i estetyczny Mieczysława Wallisa .
Zakończenie
, Indeks nazwisk
Spis treści w języku angielskim
Spis treści w języku rosyjskim

Zapraszam na inne moje aukcje


WYSYŁKA DANE FIRMOWE CERTYFIKATY
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej
2.Przy zakupach na kilku aukcjach
proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki.
3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20
po ustaleniu terminu odbioru.
Jacek Ciba
Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli
Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów
REGON: 240[zasłonięte]155, NIP: 627[zasłonięte]221-59