Estée Lauder założyła tę firmę w 1946 r. uzbrojona w cztery produkty i niezachwiane przekonanie, że każda kobieta może być piękna. Dziś, ponad 60 lat później, to proste hasło dosłownie zmieniło oblicze przemysłu kosmetycznego.
POCZĄTKI Urodzona jako Josephine Esther Mentzer, Estée Lauder była wychowywana w Corona, Queens, przez matkę Rose - Węgierkę i ojca Maxa - Czecha. Imię Estée pochodzi od Esty - imienia, którym nazywała ją rodzina. Zawsze interesowała ją pielęgnacja urody, a jej mentorem był wuj,z wykształcenia chemik, John Schotz. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od sprzedawania produktów do pielęgnacji skóry salonom piękności i hotelom.
MOC DOTYKU Prawdopodobnie najważniejszym dziedzictwem pani Lauder było jej przekonanie, że aby coś sprzedać, trzeba dotknąć klienta. Spędziła wiele czasu doradzając klientom oraz szkoląc Doradców do Spraw Piękna. Często powtarzała swojemu personelowi: "Nie osiągnęłam tego wszystkiego tylko marząc i mając nadzieję, że mi się uda, ale dlatego, że ciężko na to pracowałam".
DOSKONAŁY PRZYWÓDCA Zdolności kierownicze pani Lauder zainspirowały tysiące ludzi. Otrzymała wiele prestiżowych nagród i zaszczytnych tytułów, w tym także Medal Wolności, odznaczenie przyznawane przez Prezydenta Stanów Zjednoczonych oraz francuski Medal Honoru. Jednak największą satysfakcję pani Lauder czerpała z możliwości doradzania kobietom odwiedzającym salon sprzedaży. Jednym z jej ulubionych powiedzonek było: "Telephone, Telegraph, Tell-A-Woman" (Telefon, telegraf i kobiece pogaduszki), ponieważ wiedziała, że jeśli jakaś kobieta wypróbuje produkt Estée Lauder pokocha go i powie o nim swoim koleżankom.
Osiągalne piękno Kiedy firma rozpoczęła kampanię reklamową, pani Lauder nalegała, aby na zdjęciach przedstawiać kobiety piękne, ale w sposób inspirujący i jednocześnie osiągalny. Na przestrzeni lat, twarzami Estée Lauder były supermodelki Karen Graham, Willow Bay, Paulina Porizkova - a dziś Elizabeth Hurley, Carolyn Murphy, Hillary Rhoda, Constance Jablonski i Liu Wen.
Elegancki styl Pani Lauder była ogromnie zaangażowana również w projektowanie opakowań swoich produktów. Jednym z jej wielu osiągnięć był wybór flagowego błękitu Estée Lauder, który w jej przekonaniu doskonale komponował z wystrojem większości łazienek i sypialni.
|