Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

(EST)ETYKA INTERPRETACJI Wordsworth Celan BLAKE no

17-05-2014, 0:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 12.50 zł     
Użytkownik a-l-rowse
numer aukcji: 4248820442
Miejscowość Legnica
Wyświetleń: 1   
Koniec: 27-05-2014 00:34:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2000
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

O MNIE                                                 SPRZEDAJĘ                                                      MOJE KOMENTARZE  

 

 

Proszę o zapoznanie się ze stroną O MNIE (zmiany).

Promocyjna wysyłka przy zakupie na kwotę min. 150zł.



(AESTH)ETICS OF INTERPRETATION
ESSAYS IN CULTURAL PRACTICE

Editors Wojciech Kalaga & Tadeusz Rachwał
Wydawnictwo UŚ
Katowice 2000, s. 176


Stan: bdb. KSIĄŻKA NOWA.



Charakterystyka Wydawcy:

Zawarte w niniejszym tomie artykuły proponują zastanowienie się nad nieuniknionym, choć częstokroć kontrowersyjnym, związkiem między etyką a estetyką we współczesnym literaturoznawstwie i w dyskursie krytycznym. O ile kulturę nowoczesną da się postrzegać jako "potężną i niepowstrzymaną fabrykę trwałości", to współczesna krytyka tej trwałości, niezależnie od jej post- czy też po-jakiejkolwiek denominacji, podejmuje kwestię owej permanencji jako motyw wielorakich i wielokontekstowych przemyśleń dotyczących także ta-kich zagadnień, jak: stabilność, niezmienność, jednoznaczność czy nieśmiertelność. Ocena trwałości jest zawsze oceną etyczną i jednocześnie estetyczną. Rzeczy nie-zmienne tradycyjnie są związane z takimi atrybutami, jak solidność i elegancja, są to przedmioty "dobre". W kategoriach nieco bardziej eschatologicznych trwałość stała się modelem życia, w którym panującym ideałem jest różnorako rozumiana nieśmiertelność, stanowiąca opozycję w stosunku do nietrwałości i grzesznej wieloznaczności codziennego bytowania.



CONTENTS:
Introduction – p. 7
1. John Gilliver, Małgorzata Nitka – The Place of Reading – p. 11
2. Leszek Drong – Autobiography and the Reader – p. 21
3. Jacek Mydla – The Displeasure of Reading, a Brief Prolegomena to Tediology – p. 40
4. Wojciech Kalaga – (Mis-)Reading – Ethos – Logos – p. 50
5. Jerzy Sobieraj – Ethics of Canonizing. Some Remarks on Politics, Ideology and Canon-Formation – p. 37
6. Marta Krzysztoforska – God and Morality in the World of William Blake – p. 66
7. Tadeusz Rachwał – „Free as a bird”. Wordsworth’s Railways – p. 80
8. Ewa Borkowska – Walter Pater’s Musical Aesthetic of Temporality – p. 94
9. Sławomir Masłoń – (Aesth)etics of Temporality. Paul Celan’s Darmstadt Address – p. 107
10. Rafał Dubaniowski – „The sheltered condition of English life” – the Ethical Imagination in the 1930s – p. 118
11. Janusz Miziołek – A Retreat from Consciousness. Lawrence’s America – p. 127
12. Krzysztof Knauer – Matisse, Marocco, Ethnography and Interpretation – p. 137
13. Bojana Bujwid-Sadowska – „Enchanted places”: the Aesthetic Reality of Labyrints in the Art of Anis Nin – p. 150
14. Katarzyna Ancuta – Pain into Pleasure or On the Horror of Creation. Notes on Reading Clive Baker’s The Great and Secret Show – p. 159
Streszczenie – p. 171
Résumé – p. 173