Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ERICH LESSING 50 LAT FOTOGRAFII FOTOGRAFIA 1995

08-07-2012, 6:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2442797975
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 17   
Koniec: 03-07-2012 19:46:47
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - ERICH LESSING : 50 JAHRE PHOTOGRAPHIE
AUTOR - PRACA ZBIOROWA
WYDAWNICTWO - AGENS-WERK GEYE + REISSER, WIEDEŃ 1995
WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.
STAN KSIĄŻKI - BARDZO DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM ) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, MIĘKKA
ILOŚĆ STRON - 172 + DODATEK Z WYSTAWY W POLSCE
WYMIARY - 27,5 x 21,5 x 1,1 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,720 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. - ZAWIERA
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

PIĘĆDZIESIĄT LAT FOTOGRAFII

Erich Lessing urodził się 13 lipca 1923 roku w Wiedniu. W 1939 r. emigruje do Brytyjskiego Sektora Palestyny (obecny Izrael). Tu zajmuje się fotograf ig, którq był zafascynowany od lat dziecinnych. Zostaje fotografem w armii brytyjskiej. W roku 1947 powraca do Wiednia. Pracuje dla Associated Press. W 1951 roku zostaje członkiem zwigzku Magnum Photo. Pracuje głównie dla magazynów LIFE, Paris Match, Picture Post i Quick Magazine. Lessing specjalizował się w fotografii dokumentujgcej polityczne przemiany w Europie, a w szczególności w krajach bloku komunistycznego. Dokumentuje fotograficznie powstanie węgierskie w 1956 roku, szereg ważnych spotkań przedstawicieli mocarstw światowych i także wizytę prezydenta Charlesa de Gaulle'0 w Algerii. Pot 1960 roku Lessing kieruje swq uwagę i zainteresowania fotograficzne na historię, próbujgc utrwalić wizerunki ludzi i osobistości życia politycznego tego okresu. Działania swoje nazywa "evocations". Tematyka "evocations" zawiera się w charakterystyce życia słynnych muzyków, poetów, naukowców, lekarzy czy astronomów.
Te poszukiwania fotograficzne zostały opublikowane w albumie "Discoveres of the Universe". Lessing wydaje ponad 40 tytułów m.in.: "Imago Austriae" #63, "Die Odyssee" 765, "Die italienische Renaissance" #83, "Les voyages de St. Paul" #80, "Die Bibel" 782, "Immortelle Egypte" #90, "Les Mythes Grecs" W, "Femmes-Mythologies" V4. Zajmuje się popularyzacjg fotografii. Prowadzi wykłady z zakresu tej dziedziny sztuki w Arles, podczas Biennale w Wenecji, w Ahmeda-badzie w Indiach (program UNESCO), w Salzburgu (letnia szkoła Oskara Kokoschki), w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu. Erich Lessing uzyskuje nagrodę American Art Editors Award za dokumentację fotograficzng powstania węgierskiego 1956 roku, the Prix Nadar za ksigżkę "The Odyssee" (1966), nagrodę austriackg Dr Karla Renner'0 za wybitne osiggnięcia w dziedzinie kultury, tytuł profesora (1974), Culture-Award miasta Wiednia (1976), srebrny medal miasta Wiednia za zasługi dla miasta. Erich Lessing mieszka w Wiedniu wraz z żong (dziennikarkg), trojgiem dzieci i czwórkg wnuków.





KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.




Zdjęcie ilustracja na okładce: Wenera z Knidos, marmur, aby 350 v. i Z. Louvre Paryż
Konferencja na szczycie Genewa, 1955. przybycie prezydenta zjednoczonej państwa Dwight D. Eisenhower




Zaśpiewaj czytać wystawę Erich, 50 lat fotografii

ZDANIE 1:
23. 2.-15. 4. 1994 Austrii, Historyczne muzeum, Wiedeń
3. 9.-18. 9. 1994 Francji, Perpignan, "wiza pour l'image"
6. 10.-15. 11. 1994 Austria, zamek Eggenberg, Graz
26. 1 -4. 3. 1995 Austrii, nowa galerii, Linz
26. 4.-28. 5. 1995 Norwegii, Henie- muzeum, Oslo
10. 5.-5. 6. 1995 Niemiec, Ludwig Suermondt-, Akwizgran
26. 5.-15. 8. 1995 Austrii, rząd krajowy od Granulowali, bród skargi
15. 9.-15. 10 199 5 Niemiec, bank centralny lądujący Düsseldorf
6. 10.-5. 11. 1995 Niderlandów, Noorderlicht zdjęcie festiwal, SIGN- galeria, Groningen
16. 11.-16. 12.1995 Niemcy, zamek Saarbrücken
18. 1.-14. 4. 1996 Niemiec, muzeum nowoczesny sztuki, Passau
20. 4.-7. 6. 1996 Niemiec, muzealne Alber Josef, Bottrop
12. 6.-14. 7. 1996 Austrii, Rupertinum, Salzburg
25. 10.-30. 11. 1996 Słowacji, Bratislava, galeria narodowa
12. 12. 1996-2. 2.1997 Niemiec, centrum Gasteig, Monachium
9. 2.-30. 3. 1997 Niemiec, muzealne Alber Josef, Bottrop
14. 4.-18. 5. 1997 czeski republiki, Hradschin, Praga
31. 5.-13. 7. 1997 Niemiec, zamek Klaffenbach, Chemnitz
15. 7.-30. 8. 1997 Niemiec, fabryka kulturowa, Neukirchen
25. 9.-31. 10. 1997 Portugalia, Arquivo Fotografico de Lisboa, Lisbona
11.11 -28. 12. 1997 Portugalia, Forte de S. Tiago, Funchal, Madeira
9. 1.- 23. 1. 1998 Portugalii, Fundacao J. A. de Almeida, opłata pocztowa
10. 2.-20. 3. 1998 Portugalii, Casa de Cultura, Coimbra 15. 4.-25. 5. 1998 Portugalii, Centro Cultural, Lagos
3. 6-5. 9. 1998 Francji, Abbaye, Auxerre 12. 9. 20. 10. 1998 Francja-, Mairie, Rouen - Sotteville
30. 10.-15. 12. 1998 Francja, Bordeaux, Comite Departemental de Tourisme de Gironde & Librairie Mollard
1999 Polski, Ukraina, Rumunia
ZDANIE 2:
26. 1.- 26. 3. 1996 USA, Leica galerii, New York
2. 5.-10. 6. 1996 USA, austriacka wiadomości, Waszyngton
24. 6.-30. 6. 1996 USA, River festiwal, Boise, Idaho
Sierpień lipcowy 1996 USA, kręglarstwo Green, Ohio
2. 9.-15. 10. 1996 USA, St. John's University, Collegeville 24. 11.-12. 12. 1996 USA, Dahlberg Gallery, Glen Ellys, Illinois
15. 1.-1.3.1997 USA, Arundel College, Arnold, kraj Mary 14. 5.- 7. 6. 1998 Niemcy, domowe Brandt Willy, Berlin
16. 6.-28. 6. 1998 Niemiec, dom fotograficzny, Wolffen
3. 7- 26. 7. 1998 Niemiec, miejskie galerii, dosięgnięcie 6. 9. 10. 10. 1998 Szweda-, Lund, uniwersytet
20. 10.-30. 11. 1998 Egipt, Kair, kompleks operowy
Grudzień 1998 Egiptu, nowe muzeum, Alexandria
Czerwiec stycznia 1999 Turcji: Istanbul, Kara przy, Van, Eskisehir, Antalya
Grecki Bóg chwili nazywał się Kair. To zadziwia mnie, że fotografi nie mają jego do jej patrona wybrany, gdzie oni są wszyscy z tym zajęci, mocno trzymać z jej aparatami każdorazowo jedyną chwilę życia i wyrwać jego tak znikomości.
Zajrzałem w leksykonie i znalazłem dla tego słowo Kair jeszcze kilka dalszych wyjaśnień, które sobie każdy dobry fotograf powinien był robić do wytycznej: prawa miara, prawa miejsce, ten prawy lub przychylny czas, zaleta, korzyść, okoliczności czasu.
Znaczenia polowania po zbiegłych chwilach, są warci, mocno trzymają i podniosą zostać, dobrze świadomie, spróbowałem fotografować w moich młodych latach, to dało wkrótce, ponieważ znalazłem moją pracę po partacku; miałem respekt przed Metier. Dlatego podziwiam zaśpiewaj czytać mojego przyjaciela Erich, który przyniósł to w tym Metier z dużo pilności i cierpliwości do mistrzostwa.
Erich i ja należymy przy pokolenie, które należy do tych najcieniej nasz wiek. Zobaczyłem przed pewnym czasem graficzne przedstawienie statystyki ludności Europy, w on naszego roku wąska kibić tworzy, ponieważ dziesiątkuje naszych towarzyszy pokolenia podczas Drugiej wojny światowej na różnych polu bitwy nie tylko, lecz prawie całkowity
niweczony był. Przeczuliśmy na przedzie jako całkiem młodzi ludzie tę masakrę i mogliśmy przeciw temu tak samo mało czegoś. zrobią jak zwierzęta, które prowadzeni staną się jatką. Gdy my przez nieobliczalną, pozostać są dla uns szczęśliwego spajania losu na życiu, my czuli zobowiąże, nad pomnikiem to odłożyć, co my patrzeć z i przeżyli. Tu przychodzimy jako ofiara śmiertelna na urlopie z ziemi niczyjej, mają może intensywniejszy stosunek do życia jako wielu innego człowieka, który w lepszych czasach młody byli, założyć naturalnie, że to lub dał po uns kiedykolwiek lepszych czasów.
Jak jest temu także, "widzenia" człowiek są Erich Lessings zdjęcia, on innego brzegu przychodzi. Stąd jej bezpośredniość i jasność jej zeznanie. Nie sądzę na duże wychowawcze działanie dzieł sztuki, do których liczę zupełnie także dobre, udane, osobiste zobaczone fotografie, że starczy jednak, kiedy ta jedna lub to inny od Erich zaśpiewaj czytać mocno trzyma chwilę wstrząśniecie obserwatora i namówicie do rozmyślania. Nie sądzę także na wieczność, że mam nadzieję, że nasze zeznania świadka przetrwają nas jeszcze chwili, do znaku dla tego, że byliśmy nie bez powodu tu.
MILO DOR
Erich zaśpiewaj czytać jest, jak także ja, człowiek oka; obrazy i sytuacje są, przy których mój widok jego fotografii współdziała jest. Jak u każdego artysty - i zaśpiewaj czytać liczy do niego niewielu znacznym artystom współczesnej fotografii - jego CEuvre wykazuje duże kontrasty i Polaritäten. On ma zagwiżdżą słuchać jako reporterzy i obserwator wiatr i także kule i piętra rozwój wydarzeń czasu wokół jego uszu. On upadł mi najpierw jako rzeczy czasu rewolucyjnych zdarzeń roku 1956, jako jego wyobrażenia z Budapesztu wokół poszli świat. Historia w jej Widersprüchlichkeit i także okazja dała do wyobrażeń jej strachowi, wyjdą ją nad dokumentarnym i zostaną w jej prawdziwości za artystycznym zdarzeniom.
Erich jest zaśpiewać czytać z opowiadaniem wyobrażenia jedyny artykuł do interpretacji i pośrednictwa kształcącej sztuki i jej Ursprungs z mitów i historii udany, on rozszerz tam - nad konceptem dotychczasowej fotografii reprodukcji
starczcie. Przędzenie opowiadającej nici z wyobrażenia do wyobrażenia, Pointieren materiału przez Kontrastierung, zaskakujące centrum uwagi, którego, niespodziane oświetlenie: Erich styl zaśpiewać czytać w tym kontrapunktischen faza jego dzieła, są jego artystycznym pismem oczywiści.
Pojedyncze wyobrażenia utkwić pozostali w mojej pamięci: Newtons biurko, spojrzenie na wyspę Ithaka ... Należy do szczególnego w Les - sings dzieło, że on posiada zdolność, rozjaśnić z wyobrażeniami historii i opowiedzieć historie. Jak on chce przedstawić z jego książkami wyobrażenia Orbis pictus, jego stworzył Kokoschka na obszarze malarstwa, poznanie jedności z sztuki - i historii ludzkości.
Chciałbym pochwalić dla mojej osoby Erichs przyjaźni, która wytrzymuje teraz już długo i powinien trwać jeszcze długo, jego gotowość pomocy i jego ludzkość.

GEORG EISLER





ERICH LESSING
50 JAHRE PHOTOGRAPHIE
Titelbild: Die Venus von Knidos, Marmor, um 350 v. u. Z. Louvre Paris
Gipfelkonferenz Genf, 1955. Ankunft des Präsidenten der Vereinigten Staaten Dwight D. Eisenhower




Ausstellung Erich Lessing, 50 Jahre Photographie

SATZ 1:
23. 2.-15. 4. 1994 Österreich, Historisches Museum, Wien
3. 9.-18. 9. 1994 Frankreich, Perpignan, „Visa pour l'image"
6. 10.-15. 11. 1994 Österreich, Schloß Eggenberg, Graz
26. 1 -4. 3. 1995 Österreich, Neue Galerie, Linz
26. 4.-28. 5. 1995 Norwegen, Henie-Onstad-Museum, Oslo
10. 5.-5. 6. 1995 Deutschland, Suermondt-Ludwig-Museunn, Aachen
26. 5.-15. 8. 1995 Österreich, Landesregierung von Körnten, Klagenfurt
15. 9.-15. 10 1995 Deutschland, Landeszentralbank Düsseldorf
6. 10.-5. 11. 1995 Niederlande, Noorderlicht Foto Festival, SIGN-Galerie, Groningen
16. 11.-16. 12.1995 Deutschland, Schloß Saarbrücken
18. 1.-14. 4. 1996 Deutschland, Museum Moderner Kunst, Passau
20. 4.-7. 6. 1996 Deutschland, Josef-Albers-Museum, Bottrop
12. 6.-14. 7. 1996 Österreich, Rupertinum, Salzburg
25. 10.-30. 11. 1996 Slowakei, Bratislava, Nationalgalerie
12. 12. 1996-2. 2.1997 Deutschland, Gasteig-Zentrum, München
9. 2.-30. 3. 1997 Deutschland, Josef-Albers-Museum, Bottrop
14. 4.-18. 5. 1997 Tschechische Republik, Hradschin, Prag
31. 5.-13. 7. 1997 Deutschland, Schloß Klaffenbach, Chemnitz
15. 7.-30. 8. 1997 Deutschland, Kulturfabrik, Neukirchen
25. 9.-31. 10. 1997 Portugal, Arquivo Fotografico de Lisboa, Lissabon
11.11 -28. 12. 1997 Portugal, Forte de S. Tiago, Funchal, Madeira
9. 1.- 23. 1. 1998 Portugal, Fundacao J. A. de Almeida, Porto
10. 2.-20. 3. 1998 Portugal, Casa de Cultura, Coimbra 15. 4.-25. 5. 1998 Portugal, Centro Cultural, Lagos
3. 6-5. 9. 1998 Frankreich, Abbaye, Auxerre 12. 9.-20. 10. 1998 Frankreich, Mairie, Rouen-Sotteville
30. 10.-15. 12. 1998 Frankreich, Bordeaux, Comite Departemental de Tourisme de Gironde & Librairie Mollard
1999 Polen, Ukraine, Rumänien
SATZ 2:
26. 1.- 26. 3. 1996 USA, Leica Galerie, New York
2. 5.-10. 6. 1996 USA, Österreichische Botschaft, Washington
24. 6.-30. 6. 1996 USA, River Festival, Boise, Idaho
Juli-August 1996 USA, Bowling Green, Ohio
2. 9.-15. 10. 1996 USA, St. John's University, Collegeville 24. 11.-12. 12. 1996 USA, Dahlberg Gallery, Glen Ellys, Illinois
15. 1.-1.3.1997 USA, Arundel College, Arnold, Maryland 14. 5.- 7. 6. 1998 Deutschland, Willy-Brandt-Haus, Berlin
16. 6.-28. 6. 1998 Deutschland, Photohaus, Wolffen
3. 7- 26. 7. 1998 Deutschland, Städtische Galerie, Erlangen 6. 9.-10. 10. 1998 Schweden, Lund, Universität
20. 10.-30. 11. 1998 Ägypten, Kairo, Opern-Komplex
Dezember 1998 Ägypten, Neues Museum, Alexandria
Jänner-Juni 1999 Türkei: Istanbul, Ankara, Van, Eskisehir, Antalya
Kairos hieß der griechische Gott des Augenblicks. Es wundert mich, daß die Photographen ihn nicht zu ihrem Schutzpatron auserkoren haben, wo sie alle damit beschäftigt sind, mit ihren Apparaten jeweils einen einzigen Augenblick des Lebens festzuhalten und ihn so der Vergänglichkeit zu entreißen.
Ich habe im Lexikon nachgeschaut und für das Wort Kairos noch einige weitere Erklärungen gefunden, die sich jeder gute Photograph zur Richtschnur machen sollte: das rechte Maß, der rechte Ort, die rechte oder günstige Zeit, Vorteil, Nutzen, Zeitumstände.
Der Bedeutung der Jagd nach den flüchtigen Augenblicken, die wert sind, festgehalten und aufgehoben zu werden, wohl bewußt, versuchte ich in meinen jungen Jahren zu photographieren, gab es aber bald auf, weil ich meine Arbeit stümperhaft fand; ich hatte Respekt vor dem Metier. Deshalb bewundere ich meinen Freund Erich Lessing, der es in diesem Metier mit viel Fleiß und Geduld zur Meisterschaft gebracht hat.
Erich und ich gehören einer Generation an, die zu den dünnsten unseres Jahrhunderts gehört. Ich habe vor einiger Zeit eine graphische Darstellung der Bevölkerungsstatistik Europas gesehen, in der unser Jahrgang die schmale Taille bildet, weil unsere Generationsgenossen während des Zweiten Weltkriegs auf verschiedenen Schlachtfeldern nicht nur dezimiert, sondern beinahe völlig
vernichtet wurden. Wir haben als ganz junge Menschen dieses Gemetzel vorausgeahnt und konnten ebenso wenig etwas dagegen tun wie die Tiere, die zur Schlachtbank geführt werden. Nachdem wir durch eine unberechenbare, aber für uns glückliche Fügung des Schicksals am Leben geblieben sind, fühlten wir uns verpflichtet, Zeugnis darüber abzulegen, was wir mitangesehen und erlebt haben. Da wir als Tote auf Urlaub aus dem Niemandsland kommen, haben wir vielleicht eine intensivere Beziehung zum Leben als viele andere Menschen, die in besseren Zeiten jung waren, vorausgesetzt natürlich, daß es vor oder nach uns jemals bessere Zeiten gegeben hat.
Wie dem auch sei, Erich Lessings Photos sind „Visionen" eines Menschen, der vom anderen Ufer kommt. Daher ihre Unmittelbarkeit und die Klarheit ihrer Aussage. Ich glaube nicht an die große erzieherische Wirkung der Kunstwerke, zu denen ich durchaus auch die guten, gelungenen, persönlich gesehenen Photographien zähle, es genügt jedoch, wenn der eine oder der andere von Erich Lessing festgehaltene Augenblick den Betrachter erschüttert und zum Nachdenken veranlaßt. Ich glaube auch nicht an die Ewigkeit, ich hoffe aber, daß uns unsere Zeugenaussagen noch eine Weile überdauern werden, zum Zeichen dafür, daß wir nicht umsonst da waren.
MILO DOR
Erich Lessing ist, wie auch ich, ein Augenmensch; es gibt Bilder und Situationen, bei welchen meine Sicht von seinen Photographien mitbestimmt ist. Wie bei jedem Künstler - und Lessing zählt zu den wenigen bedeutenden Künstlern der zeitgenössischen Photographie - weist sein CEuvre große Kontraste und Polaritäten auf. Als Reporter und Beobachter hat er den Wind und auch die Kugeln und Geschoße des Zeitgeschehens um seine Ohren pfeifen gehört. Er ist mir zuerst als Zeitzeuge der revolutionären Ereignisse des Jahres 1956 aufgefallen, als seine Bilder aus Budapest um die Welt gingen. Geschichte in ihrer Widersprüchlichkeit und auch ihrem Schrecken gab zu Bildern Anlaß, die über das Dokumentarische hinausgehen und in ihrer Wahrhaftigkeit zu künstlerischen Ereignissen wurden.
Mit der Bilderzählung ist Erich Lessing ein singulärer Beitrag zur Interpretation und Vermittlung bildender Kunst und ihres Ursprungs aus Mythen und Geschichte gelungen, der weit über das Konzept der bisherigen Reproduktionsphotographie hin-
ausreicht. Das Spinnen des erzählerischen Fadens von Bild zu Bild, das Pointieren des Stoffes durch Kontrastierung, der überraschende Blickpunkt, die unerwartete Beleuchtung: Erich LessingsStil in dieser kontrapunktischen Phase seines Werkes, seine künstlerische Handschrift sind unverkennbar.
Einzelne Bilder blieben in meinem Gedächtnis haften: Newtons Schreibtisch, der Blick auf die Insel Ithaka ... Es gehört zum Besonderen in Les-sings Werk, daß er die Fähigkeit besitzt, mit Bildern Geschichte zu erhellen und Geschichten zu erzählen. Mit seinen Bild-Büchern will er einen Orbis pictus darstellen, wie ihn Kokoschka auf dem Gebiet der Malerei geschaffen hat, die Erkenntnis der Einheit von Kunst- und Menschheitsgeschichte.
Für meine Person möchte ich Erichs Freundschaft preisen, die nun schon lange besteht und noch lange dauern soll, seine Hilfsbereitschaft und seine Menschlichkeit.

GEORG EISLER



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.