Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoimi klientami. Wydanie II
Autor: Clara Shih
Data wydania: 2012/03
Stron: 392
Tytuł oryginału: The Facebook Era: Tapping Online Social Networks to Market, Sell, and Innovate 2nd Edition
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46363 / 978-83-[zasłonięte]-3631-0
Format: 158x235
Oprawa: miękka
Numer z katalogu: 7519
Wydawnictwo Helion
Nowe wydanie bestsellera - Dodatkowe omówienie serwisów Twitter i LinkedIn!
Polub tę książkę!
Wpływ serwisów społecznościowych na przemiany społeczne i kulturowe
Tworzenie profili i stron na Facebooku, kont na Twitterze i LinkedIn, zarządzanie nimi oraz optymalizacja
Prowadzenie hipertargetowanych kampanii reklamowych
Nowe studia przypadków, wyniki badań i aktualne zadania dla każdego marketera, menedżera i przedsiębiorcy
Gościnne wypowiedzi światowej klasy ekspertów
Listy zadań do wykonania
Sieci społecznościowe w biznesie
O czym musisz wiedzieć?
O nowych normach społecznych, relacjach z klientami, sposobach gromadzenia i wykorzystywania kapitału społecznego.
Od czego warto zacząć?
Najlepiej od autentycznych przykładów z dziedzin sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, innowacji i rekrutacji.
Co robić?
Krok po kroku rozgryzać techniki planowania, aktywizacji, reklamowania, promocji i analizy wskaźników.
Jak wygrać?
Poznać strategie dla korporacji, małych i średnich przedsiębiorstw, organizacji non profit, a także instytucji służby zdrowia i oświaty.
Dokąd zmierzać?
W kierunku zwiększania skali działalności i przyszłości sieci społecznościowych.
Masowe używanie mediów społecznościowych to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń w marketingu i komunikacji ostatnich lat. Pojawienie się Facebooka stanowi rewolucję podobną do tej, która wiązała się z upowszechnieniem poczty elektronicznej. Jak podają oficjalne statystyki, na FB zarejestrowanych jest ponad 800 milionów aktywnych użytkowników, z których około połowa loguje się na portalu praktycznie codziennie. Przeciętny użytkownik Facebooka deklaruje posiadanie 130 przyjaciół oraz sympatię wobec kilku firm. Co zrobić, by wśród jego ulubionych stron nie zabrakło także Twojej firmy? Jak wykorzystać potencjał Facebooka i włączyć go do szerokiego wachlarza działań promocyjnych? Jak sprawić, by czas i pieniądze zainwestowane w takie działania przynosiły efekty?
Jakąkolwiek prowadzisz firmę i jakiekolwiek nie byłyby jej cele, ta książka pomoże Ci je osiągnąć, pozwalając wykorzystać potencjał sieci społecznościowych. Znana ekspertka i innowatorka Clara Shih przedstawia nowe informacje, najlepsze praktyki i listy łatwych do wykonania czynności, opartych na sprawdzonych rozwiązaniach.
Era Facebooka jest światowym bestsellerem, traktującym o wykorzystaniu tego portalu przez firmy i instytucje w celu dotarcia do nowych grup odbiorców, ulepszenia produktów i usług, zwiększenia lojalności klientów i nawiązania korzystnych relacji w sieciach społecznościowych. Pozycja ta jest skierowana do przedsiębiorców i profesjonalistów z dziedzin marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, opracowania produktów i rekrutacji. Pokazuje, jak przejść od taktycznego, reakcyjnego stosowania sieci społecznościowych do wykorzystania strategicznego i aktywnego podejścia oraz w jaki sposób to wszystko zmierzyć. Wykorzystywana jest także jako podręcznik w szkołach wyższych na całym świecie, m.in. w Harvard Business School. Znajdziesz tu porady dla korporacji, małych i średnich firm, instytucji służby zdrowia i oświaty, organizacji non profit i osób prowadzących kampanie wyborcze. Jest to jedyny nieodzowny przewodnik po sieciach społecznościowych dla każdej organizacji!
Spis treści
Przedmowa 11
Podziękowania 13
O autorce 16
Wprowadzenie 17
CZĘŚĆ I: DLACZEGO SIECI SPOŁECZNOŚCIOWE SĄ WAŻNE DLA BIZNESU
1. Czwarta rewolucja 31
Współczesny klient społecznościowy 34
Facebook, Twitter i LinkedIn 38
Dlaczego Facebook zwyciężył 41
Google Buzz 43
Prywatne sieci społecznościowe 43
Platformy społecznościowe 45
Nowa, obiecująca era 52
2. Nowe normy społeczne 55
Tożsamość, dzielenie się i wpływ w internecie społecznościowym 56
Znaczenie klientocentryzmu 65
Przechodnie zaufanie 66
3. Przeobrażenia relacji międzyludzkich i kapitału społecznego 71
Czym jest kapitał społeczny? 72
Nowe tryby komunikacji w internecie społecznościowym 74
Siła luźnych więzi 77
Usprawnianie networkingu poza aktywnością w sieci 83
Egalitaryzacja 85
Wartość generowana przez efekty sieciowe 86
CZĘŚĆ II: SIEĆ SPOŁECZNOŚCIOWA W ORGANIZACJI
4. Sprzedaż w erze Facebooka 95
Przekształcenia cyklu sprzedaży 97
Społecznościowy CRM 114
5. Obsługa klienta w erze Facebooka 121
Holistyczne podejście do doświadczenia klienta 122
Pięć etapów sprawnego obsłużenia klienta 125
Szacowanie oszczędności 135
6. Marketing w erze Facebooka 139
Nowe zasady marketingu 140
Hipertargetowanie 141
Dystrybucja społecznościowa i marketing szeptany 150
Bez interakcji ani rusz 159
Wyzwania i ograniczenia 164
7. Innowacja i współpraca w erze Facebooka 169
Tworzenie pomysłów 170
Prototypowanie 180
Komercyjna implementacja 183
Kontynuacja ulepszeń 189
8. Rekrutacja w erze Facebooka 193
Która sieć społecznościowa sprawdza się w rekrutacji najlepiej? 194
Pozyskiwanie i prześwietlanie kandydatów 199
Referencje kandydatów 207
Reputacja pracodawcy i rekrutera 209
Utrzymywanie kontaktu 210
Rady dla kandydatów 214
Strzeż się kłusowników 215
CZĘŚĆ III: ZASTOSOWANIE SIECI SPOŁECZNOŚCIOWYCH NA POTRZEBY PRZEDSIĘBIORSTW - PRZEWODNIK
9. Jak opracować plan działania i wskaźniki pomiaru w erze Facebooka 221
Nadstaw ucha 221
Ustalenie celów biznesowych 222
Wybór wskaźników pomiaru 225
Mobilizacja zespołu 229
Odniesienie strategii do klienta 231
Rozpoczęcie działalności na Facebooku i Twitterze 232
10. Jak nawiązywać relacje w internecie społecznościowym i nimi zarządzać 237
Tożsamość osobista a zawodowa 238
Interakcja na Facebooku i Twitterze 242
Networking w internecie społecznościowym 249
Poznawanie nowych ludzi 250
11. Jak komunikować się z klientami na stronach facebookowych i Twitterze 255
Omówienie Twittera i stron facebookowych 257
Utworzenie strony facebookowej 263
Zdobywanie fanów oraz zatrzymywanie ich przy sobie 269
Zaawansowane praktyki 276
Najlepsze strony na Facebooku i konta na Twitterze 285
12. Jak prowadzić kampanie reklamowe i promocyjne w internecie społecznościowym 293
Prowadzenie kampanii reklamowej DirectAds na LinkedIn 295
Prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku 300
Jakie kryteria wykorzystać w hipertargetowaniu? 309
Redagowanie materiałów promocyjnych i wezwań do działania 310
Cele są najważniejsze 311
Reklamy interaktywne 313
Promowane tweety na Twitterze 314
CZĘŚĆ IV: STRATEGIA DZIAŁANIA W SIECIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
13. Porady dla małych firm 319
1. Zacznij skromnie 319
2. Rozważ wykorzystanie swojego osobistego profilu zamiast strony 321
3. Wykorzystaj targetowanie według lokalizacji i funkcje geolokalizacyjne 323
4. Stwórz społeczność 323
5. Poszerz swoją strefę wpływów 324
6. Rozważ pozbycie się swojej zwykłej strony internetowej 326
7. Pokaż się z ludzkiej strony 329
8. Prowadź networking 329
9. Szanuj swój czas 329
10. Znajdź pomocników 331
14. Porady dla organizacji non profit, instytucji służby zdrowia, oświaty i prowadzących kampanie polityczne 333
Organizacje non profit 333
Służba zdrowia 340
Oświata 343
Kampanie wyborcze 347
15. Zarządzanie, strategia i wdrażanie technologii w korporacji 355
Poparcie dla mediów społecznościowych 355
Polityka społecznościowa i powiązane procesy 361
Systemy i technologie społecznościowe 370
16. Przyszłość biznesu społecznościowego 377
Uspołecznienie, personalizacja i czas rzeczywisty 378
Zwrot z inwestycji w internet społecznościowy 379
Trendy 380
Zakończenie 381
Skorowidz 383
|
|
|