Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EPOKA NOWOZYTNA WOBEC SREDNIOWIECZA - NOWOSC 2008

09-03-2012, 20:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 44.99 zł      Aktualna cena: 44.99 zł     
Użytkownik SIWYDTP
numer aukcji: 2109002043
Miejscowość Ostrołęka
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 40   
Koniec: 09-03-2012 16:11:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda z obwolutą
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
Dane kontaktowe
[zasłonięte]@siwydtp.pl
510-[zasłonięte]-553
[zasłonięte]82098
 
Informacje dodatkowe
Wpłaty należy dokonać

na konto jedno
z poniższych kont.

BANK ZACHODNI WBK
98 1090 [zasłonięte] 101400
0001 [zasłonięte] 056343

BANK PKO INTELIGO
501[zasłonięte]5558
111[zasłonięte]03[zasłonięte]017

Bank PKO INTELIGO
501[zasłonięte]5558
111[zasłonięte]40[zasłonięte]036

mBANK
47 1[zasłonięte]140 20
0000 [zasłonięte] 330260 2335

oraz z każdego konta za pośrednictwem

Płatności Allegro

DLA KLIENTÓW

Z ZAGRANICY:
IBAN
PL981[zasłonięte]1014
000[zasłonięte]01[zasłonięte]243

Kod SWIFT (BIC code)
BZ WBK S.A.: WBKPPLPP
----------------------------------

Wszystkie informacje potrzebne do sfinalizowania aukcji znajdą się w e-mailu który otrzymasz po wygraniu aukcji od serwisu allegro. numery konta także na stronie O MNIE oraz poniżej

Proszę zapoznać się z warunkami sprzedaży dostępnymi na stronie
"O mnie".

 

Opis przedmiotu

Autor

Grażyna Jurkowlaniec

Tytuł

Epoka Nowożytna wobec średniowiecza
Pamiątki przeszłości, cudowne wizerunki, dzieła sztuki

Rok wydania

Wydawnictwo

ilustracje zdjęcia rysunki

Stron

Okładka, oprawa

Stan i inne informacje

2008

Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego

tak

590

TWARDA
 złote litery

NOWA

Waga: 1100 g

Opis

Notka :

Książka jest poświęcona recepcji i twórczemu wykorzystywaniu średniowiecznych dzieł malarstwa i rzeźby w XVI–XVIII w. Zmiany artystycznych opraw, a także ocen dawnych obrazów, dokonujące się między reformacją a sekularyzacją, zazębiały się z przemianami historiografii i piśmiennictwa o sztuce. Złożony i niejednoznaczny stosunek do dawnych obrazów i rzeźb został więc potraktowany jako synekdocha rozmaitych postaw wobec średniowiecza w epoce nowożytnej. Reformacja, która ponownie obudziła spór o obrazy i o przeszłość Kościoła, przyczyniła się do powolnych przekształceń wnętrz średniowiecznych świątyń, jednak zarówno katolicy, jak i luteranie wciąż zachowywali i restaurowali wiele elementów dawnego wyposażenia, traktowanych jako pamiątki przeszłości. Dopiero po wojnie trzydziestoletniej, zwłaszcza w XVIII stuleciu, liczne średniowieczne dzieła padły ofiarą gruntownych barokizacji kościołów, jednak niektóre obrazy – przede wszystkim czczone jako cudowne wizerunki – właśnie wówczas umieszczono w nowych oprawach architektoniczno-rzeźbiarskich. W drugiej połowie XVIII w. odkryto wreszcie wartość artystyczną dawnych obrazów i figur, budzących już wcześniej zainteresowanie kolekcjonerów i podróżników, co zbiegło się w czasie z krystalizowaniem się nowej dyscypliny akademickiej – historii sztuki.

Grażyna Jurkowlaniec uzyskała doktorat na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego w roku 2000 i odtąd pracuje jako adiunkt w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2004 r. współredaguje czasopismo „Ikonotheka”, jest autorką książki Chrystus Umęczony. Ikonografia w Polsce od XIII do XVI wieku, Warszawa 2001, licznych artykułów naukowych poświęconych różnym aspektom sztuki religijnej późnego średniowiecza oraz epoki nowożytnej oraz kilku obszernych recenzji, a także przekładów z języka niemieckiego oraz włoskiego (m.in. tekstów Erwina Panofsky’ego i Umberta Eco). Wygłaszała referaty na konferencjach naukowych i sympozjach w Polsce, jak również w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i w Kanadzie. Stypendystka Fundacji Lanckorońskich (Rzym, 2003 i 2007), Andrew W. Mellon East-Central European Research Fellows Program (Wissenschaftskolleg zu Berlin, 2005/2006) oraz Geisteswissenschaftliches Zentrum Geschichte und Kultur Ostmitteleuropas (GWZO) an der Universität Leipzig (2007).

spis treści lub fragment

Spis Treści :

SPIS TREŚCI
PODZIĘKOWANIA 
WSTĘP
Przedmiot badań, ramy terytorialne i czasowe 
Stan badań
Cele pracy
WPROWADZENIE. PRZESZŁOŚĆ JAKO PRZEDMIOT SPORU 
Renesans, reformacja i nowa wizja przeszłości 
Badanie przeszłości i spory wyznaniowe
Historyczne argumenty w sporach o obrazy
Obrazy jako argumenty w sporach historycznych 
Część I. RECEPCJA
Rozdział 1. ZMIANY WYPOSAŻENIA KOŚCIOŁÓW I LOSY DAWNYCH DZIEŁ 
Granice ikonoklazmu 
Średniowieczne wyposażenie kościołów luterańskich do połowy XVI wieku 
Skutki „drugiej reformacji” dla średniowiecznego wyposażenia kościołów 
Średniowieczne wyposażenie kościołów katolickich w dobie reformy trydenckiej 
Średniowieczne wyposażenie kościołów ewangelickich po wojnie trzydziestoletniej 
Średniowieczne wyposażenie kościołów katolickich po wojnie trzydziestoletniej 
Średniowieczne wyposażenie kościołów w 2. połowie XVIII wieku
Rozdział 2. RESTAURACJE I PRZEKSZTAŁCENIA OBRAZÓW I FIGUR 
„Restauracja” w epoce nowożytnej 
Uzupełnienia i dodatki 
Rozdział 3. PRZEKSZTAŁCENIA I ADAPTACJE NASTAW OŁTARZOWYCH DO POŁOWY XVII WIEKU 
Średniowieczne nastawy ołtarzowe w kościołach katolickich
Średniowieczne nastawy ołtarzowe w kościołach luterańskich
Różnice wyznaniowe i wspólnota tradycji artystycznej 
Rozdział 4. ADAPTACJE ŚREDNIOWIECZNEGO WYPOSAŻENIA KOŚCIOŁÓW PO POŁOWIE XVII WIEKU 
Adaptacje dawnych tryptyków w kościołach luterańskich 
Recepcja średniowiecza w ewangelickiej pobożności pasyjnej 
Fragmenty dawnych nastaw w ambonach i ołtarzach kazalnicowych 
Nastawy powstające w wyniku kilkakrotnych uzupełnień dawnych dzieł 
Część II. TWÓRCZOŚĆ
Rozdział 1. OBRAMIENIA DAWNYCH OBRAZÓW I FIGUR KULTOWYCH
OD PÓŹNEGO ŚREDNIOWIECZA DO POŁOWY XVII WIEKU 
Teologia i estetyka obrazu kultowego
Obrazy i ich obramienia w późnym średniowieczu 
Obramienia dawnych obrazów kultowych w Rzymie do połowy XVII wieku
Bel composto 
Obramienia dawnych obrazów i figur kultowych po północnej stronie Alp w 1. połowie XVII wieku
Rozdział 2. OBRAMIENIA DAWNYCH OBRAZÓW I FIGUR KULTOWYCH W EUROPIE ŚRODKOWEJ PO POŁOWIE XVII WIEKU 
Średniowieczny obraz w barokowym ołtarzu 
Średniowieczny obraz w barokowym kościele 
Część III. OPINIE
Rozdział 1. PRZESZŁOŚĆ I KULT
Per antichita e miracoli. Dawność i cudowność jako kryteria decydujące o koronacjach obrazów maryjnych 
Dawne obrazy maryjne w sanktuariach dynastycznych, państwowych i narodowych 
Obrazy, relikwie i pamiątki 
Rozdział 2. WARTOŚĆ ESTETYCZNA
Vecchia maniera greca, goffa e sproporzionata. Ocena sztuki dawnej we włoskiej historiografii artystycznej XIV–XVI wieku 
Veneranda antiquitas. Dawne malarstwo jako wzór prostoty i symbol początków w apologii obrazu sakralnego
Cosa pretiosa per pittura greca. Starożytnictwo, kolekcjonerstwo i zmiana oceny sztuki średniowiecznej w XVII i XVIII wieku 
Altt und abschaeulich – auf alte manier hubsch gemalet. Opinie wizytatorów 
KONKLUZJE
Część i całość: dawny obraz w nowym obramieniu 
Wtopienie i wyodrębnienie: dawne dzieło a nowy smak epoki 
Przyswojenie i reinterpretacja: dawne obrazy jako argumenty w sporach i pamiątki przeszłości 
ZAKOŃCZENIE. DAWNE OBRAZY JAKO ZABYTKI I DZIEŁA SZTUKI 
Bibliografia 
Summary
Indeks osób 
Indeks miejscowości 
Spis ilustracji 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  Wystawiamy
faktury VAT.


 


 

 
 
 
 
 

 

Koszt przesyłki

 

POCZTA POLSKA
12 ZŁ.

 

KURIER
15 ZŁ.


 
PAMIĘTAJ ŻĘ KUPUJĄC NA INNYCH AUKCJACH MOŻESZ SPORO ZAOSZCZĘDZIĆ NA
 
Przesyłki staram się wysyłać jeszcze tego samego dnia po zaksięgowaniugowaniu przelewu lub dnia następnego.
 
KOSZTACH WYSYŁKI

Shipping total
World Tariff posts
Polish PAYPAL

Jeśli 
po otrzymaniu
przesyłki nie będziesz do końca zadowolony z zakupionego produktu,
skontaktuj 
się z nami!
Inne

Strona "O MNIE"

Pozostałe aukcje


Komentarze